
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορονοϊού, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους υπήρξε και ναυτιλιακή εταιρεία που κατέγραψε κέρδη σχεδόν 1000% αυξημένα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ελληνική ναυτιλία: Πρώτη δύναμη παγκοσμίως – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
Οι εννέα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύουν αποτελέσματα κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη ύψους 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τα κέρδη 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%.
Ναυτιλία και Ερυθρά Θάλασσα
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%. Τα εντυπωσιακά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω Αφρικής, καθώς και από τους ισχυρούς όγκους φορτίων που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές διαδρομές.
Η Cosco
Την πιο εντυπωσιακή άνοδο κερδών κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία ONE που είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 1.000% σε ετήσια βάση. Η Ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Network Express (ONE) σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 2,0 δισ. δολ για το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 969% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση της Sea-Intelligence οι ίδιες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοίνωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ύψους 17,06 δισ. δολ. αυξημένα κατά 600%, σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Από τις εννέα ναυτιλιακές που ανακοινώνουν αποτελέσματα οι οκτώ ανέφεραν EBIT άνω του 1 δισ. δολ. εκ των οποίων οι τρεις ανέφεραν EBIT άνω των δυο δισ.δολ. Η COSCO είχε το υψηλότερο EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ύψους 4,71 δισ. δολ.
Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, σχολιάζει η Sea-Intelligence φαίνεται ότι η αγορά αν και δεν βρίσκεται σε επίπεδο κερδοφορίας της περιόδου της πανδημίας είναι ωστόσο υψηλότερη από οποιοδήποτε «κανονικό» τρίμηνο οποιαδήποτε χρονιάς. Φαίνεται ότι οι τρέχουσες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν ταρακουνήσει την αγορά αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αύξηση των ναύλων, άνοδο του όγκου φορτίων και της κερδοφορία.
Πάντως για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένουν πτώση των κερδών καθώς η κερδοφορία του τρίτου τριμήνου προέκυψε από την αυξημένη ζήτηση φορτίων που παρατηρήθηκε στο μέσον του θέρους και οφείλεται στο γεγονός ότι οι έμποροι έκαναν πιο γρήγορα τις προμήθειες τους για τις γιορτές φοβούμενοι τις διαταραχές του εμπορίου λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας