Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορονοϊού, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους υπήρξε και ναυτιλιακή εταιρεία που κατέγραψε κέρδη σχεδόν 1000% αυξημένα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ελληνική ναυτιλία: Πρώτη δύναμη παγκοσμίως – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
Οι εννέα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύουν αποτελέσματα κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη ύψους 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τα κέρδη 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%.
Ναυτιλία και Ερυθρά Θάλασσα
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%. Τα εντυπωσιακά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω Αφρικής, καθώς και από τους ισχυρούς όγκους φορτίων που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές διαδρομές.
Η Cosco
Την πιο εντυπωσιακή άνοδο κερδών κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία ONE που είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 1.000% σε ετήσια βάση. Η Ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Network Express (ONE) σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 2,0 δισ. δολ για το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 969% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση της Sea-Intelligence οι ίδιες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοίνωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ύψους 17,06 δισ. δολ. αυξημένα κατά 600%, σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Από τις εννέα ναυτιλιακές που ανακοινώνουν αποτελέσματα οι οκτώ ανέφεραν EBIT άνω του 1 δισ. δολ. εκ των οποίων οι τρεις ανέφεραν EBIT άνω των δυο δισ.δολ. Η COSCO είχε το υψηλότερο EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ύψους 4,71 δισ. δολ.
Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, σχολιάζει η Sea-Intelligence φαίνεται ότι η αγορά αν και δεν βρίσκεται σε επίπεδο κερδοφορίας της περιόδου της πανδημίας είναι ωστόσο υψηλότερη από οποιοδήποτε «κανονικό» τρίμηνο οποιαδήποτε χρονιάς. Φαίνεται ότι οι τρέχουσες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν ταρακουνήσει την αγορά αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αύξηση των ναύλων, άνοδο του όγκου φορτίων και της κερδοφορία.
Πάντως για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένουν πτώση των κερδών καθώς η κερδοφορία του τρίτου τριμήνου προέκυψε από την αυξημένη ζήτηση φορτίων που παρατηρήθηκε στο μέσον του θέρους και οφείλεται στο γεγονός ότι οι έμποροι έκαναν πιο γρήγορα τις προμήθειες τους για τις γιορτές φοβούμενοι τις διαταραχές του εμπορίου λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου