Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορονοϊού, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους υπήρξε και ναυτιλιακή εταιρεία που κατέγραψε κέρδη σχεδόν 1000% αυξημένα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ελληνική ναυτιλία: Πρώτη δύναμη παγκοσμίως – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
Οι εννέα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύουν αποτελέσματα κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη ύψους 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τα κέρδη 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%.
Ναυτιλία και Ερυθρά Θάλασσα
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%. Τα εντυπωσιακά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω Αφρικής, καθώς και από τους ισχυρούς όγκους φορτίων που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές διαδρομές.
Η Cosco
Την πιο εντυπωσιακή άνοδο κερδών κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία ONE που είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 1.000% σε ετήσια βάση. Η Ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Network Express (ONE) σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 2,0 δισ. δολ για το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 969% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση της Sea-Intelligence οι ίδιες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοίνωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ύψους 17,06 δισ. δολ. αυξημένα κατά 600%, σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Από τις εννέα ναυτιλιακές που ανακοινώνουν αποτελέσματα οι οκτώ ανέφεραν EBIT άνω του 1 δισ. δολ. εκ των οποίων οι τρεις ανέφεραν EBIT άνω των δυο δισ.δολ. Η COSCO είχε το υψηλότερο EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ύψους 4,71 δισ. δολ.
Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, σχολιάζει η Sea-Intelligence φαίνεται ότι η αγορά αν και δεν βρίσκεται σε επίπεδο κερδοφορίας της περιόδου της πανδημίας είναι ωστόσο υψηλότερη από οποιοδήποτε «κανονικό» τρίμηνο οποιαδήποτε χρονιάς. Φαίνεται ότι οι τρέχουσες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν ταρακουνήσει την αγορά αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αύξηση των ναύλων, άνοδο του όγκου φορτίων και της κερδοφορία.
Πάντως για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένουν πτώση των κερδών καθώς η κερδοφορία του τρίτου τριμήνου προέκυψε από την αυξημένη ζήτηση φορτίων που παρατηρήθηκε στο μέσον του θέρους και οφείλεται στο γεγονός ότι οι έμποροι έκαναν πιο γρήγορα τις προμήθειες τους για τις γιορτές φοβούμενοι τις διαταραχές του εμπορίου λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία