
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορονοϊού, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους υπήρξε και ναυτιλιακή εταιρεία που κατέγραψε κέρδη σχεδόν 1000% αυξημένα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ελληνική ναυτιλία: Πρώτη δύναμη παγκοσμίως – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
Οι εννέα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύουν αποτελέσματα κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη ύψους 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τα κέρδη 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%.
Ναυτιλία και Ερυθρά Θάλασσα
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%. Τα εντυπωσιακά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω Αφρικής, καθώς και από τους ισχυρούς όγκους φορτίων που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές διαδρομές.
Η Cosco
Την πιο εντυπωσιακή άνοδο κερδών κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία ONE που είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 1.000% σε ετήσια βάση. Η Ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Network Express (ONE) σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 2,0 δισ. δολ για το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 969% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση της Sea-Intelligence οι ίδιες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοίνωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ύψους 17,06 δισ. δολ. αυξημένα κατά 600%, σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Από τις εννέα ναυτιλιακές που ανακοινώνουν αποτελέσματα οι οκτώ ανέφεραν EBIT άνω του 1 δισ. δολ. εκ των οποίων οι τρεις ανέφεραν EBIT άνω των δυο δισ.δολ. Η COSCO είχε το υψηλότερο EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ύψους 4,71 δισ. δολ.
Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, σχολιάζει η Sea-Intelligence φαίνεται ότι η αγορά αν και δεν βρίσκεται σε επίπεδο κερδοφορίας της περιόδου της πανδημίας είναι ωστόσο υψηλότερη από οποιοδήποτε «κανονικό» τρίμηνο οποιαδήποτε χρονιάς. Φαίνεται ότι οι τρέχουσες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν ταρακουνήσει την αγορά αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αύξηση των ναύλων, άνοδο του όγκου φορτίων και της κερδοφορία.
Πάντως για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένουν πτώση των κερδών καθώς η κερδοφορία του τρίτου τριμήνου προέκυψε από την αυξημένη ζήτηση φορτίων που παρατηρήθηκε στο μέσον του θέρους και οφείλεται στο γεγονός ότι οι έμποροι έκαναν πιο γρήγορα τις προμήθειες τους για τις γιορτές φοβούμενοι τις διαταραχές του εμπορίου λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα

Παγκόσμιος κανονισμός για ένα πρότυπο καυσίμου
Διαφωνίες στην πρόταση για έναν καθολικό «φόρο» στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου