Από την ημέρα των εκλογών, η χρήση της εφαρμογής Bluesky στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο εκτοξεύτηκε κατά σχεδόν 300% σε 3,5 εκατ. καθημερινούς χρήστες, σύμφωνα με στοιχεία της ερευνητικής ομάδας Similarweb. Ο ιστότοπος ενισχύθηκε καθώς ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και αριστεροί πολιτικοί εγκατέλειψαν το X, του οποίου ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης είναι εξέχων υποστηρικτής του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ.

Πριν από τις 5 Νοεμβρίου, το Threads είχε πέντε φορές περισσότερους καθημερινούς ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ από το Bluesky, το οποίο έχει μόλις 20 άτομα προσωπικό πλήρους απασχόλησης και χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Twitter όταν ο Τζακ Ντόρσεϊ ήταν διευθύνων σύμβουλός του. Τώρα, η Threads είναι μόνο 1,5 φορά μεγαλύτερη από τον αντίπαλό της, ανακοίνωσε η Similarweb.

Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ

Που οφείλεται η ραγδαία ανάπτυξη του Bluesky

Η ανάπτυξη της Bluesky στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται μετά την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, να μειώσει σκόπιμα την προβολή του πολιτικού περιεχομένου στις εφαρμογές της, συμπεριλαμβανομένων του Facebook και του Instagram, αναφέρουν οι Financial Times.

Η κίνηση αυτή ερμηνεύτηκε ευρέως ως μια προσπάθεια να μην εμπλακεί στην κομματική αναμέτρηση των αμερικανικών εκλογών και να αποφύγει να παρασυρθεί σε συζητήσεις σχετικά με την ελευθερία του λόγου. Ο Τραμπ, ο οποίος εδώ και καιρό κατακεραυνώνει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για λογοκρισία συντηρητικών φωνών, χαρακτήρισε προηγουμένως τη Meta «εχθρό του λαού» και απείλησε τον Ζάκερμπεργκ με φυλάκιση σε περίπτωση που επιστρέψει στο αξίωμα. Τον περασμένο μήνα, ο Τραμπ δήλωσε ότι συμπαθεί τον Ζάκερμπεργκ «πολύ περισσότερο τώρα» επειδή «μένει έξω από τις εκλογές».

Από την έναρξή του τον Ιούλιο του περασμένου έτους, το Threads έδωσε προτεραιότητα σε ελκυστικό περιεχόμενο από λογαριασμούς που οι χρήστες δεν ακολουθούσαν, ένα μοντέλο που πλησιάζει περισσότερο σε αυτό της φωτογραφικής εφαρμογής Instagram. Ωστόσο, η Meta την Πέμπτη υπαναχώρησε από αυτή την επιλογή.

«Έφτασε πλέον η στιγμή που θα πρέπει να πάρουν αυτή την απόφαση, αν θα επαναφέρουν το πολιτικό περιεχόμενο και τη [συζήτηση] σε πραγματικό χρόνο»

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το X, το οποίο υπό την ιδιοκτησία του Μασκ, έχει μειώσει τη μετριοπάθεια του περιεχομένου για να επιτρέψει την εξάπλωση πιο ελεύθερου περιεχομένου.

Αυτή την εβδομάδα, κυκλοφόρησε επίσης γρήγορα τη δυνατότητα για τους χρήστες να επιμελούνται «προσαρμοσμένες ροές» γύρω από θέματα ή άτομα που θέλουν να ακολουθούν, μιμούμενη τις υπάρχουσες δυνατότητες του Bluesky, αφού δοκίμασε τη λειτουργία για μόλις πέντε ημέρες.

Η προσπάθεια απάντησης της Meta

Οι κινήσεις αυτές προκάλεσαν εικασίες ότι η Meta προσπαθεί να περιορίσει την άνοδο της Bluesky. Η Meta ανακοίνωσε επ’ αυτού: «Αναπτύσσουμε τακτικά νέες λειτουργίες και ενημερώσεις του Threads – δεκάδες μόνο τους τελευταίους μήνες – για να εξυπηρετήσουμε τους πλέον 275 εκατομμύρια χρήστες του Threads. Και θα συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε περισσότερα καθώς εργαζόμαστε για να εξυπηρετήσουμε αυτή την αυξανόμενη κοινότητα».

Οι ειδικοί σημείωσαν ότι το χρονοδιάγραμμα του Threads δεν ήταν αποτελεσματικό για τους ανθρώπους που αναζητούσαν περιεχόμενο για γεγονότα σε πραγματικό χρόνο.

To Bluesky χρηματοδοτήθηκε από το Twitter, ενώ πέρυσι άντλησε 15 εκατ. δολάρια σε επιχειρηματικό κεφάλαιο και 8 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος

«Έφτασε πλέον η στιγμή που θα πρέπει να πάρουν αυτή την απόφαση, αν θα επαναφέρουν το πολιτικό περιεχόμενο και τη [συζήτηση] σε πραγματικό χρόνο», δήλωσε στους Financial Times η Κέιτι Χάρμπαθ, πρώην διευθύντρια πολιτικής που εργάστηκε στη στρατηγική εκλογών της Meta για μια δεκαετία. «Ιδιαίτερα αν αυτά τα νούμερα της Bluesky παραμείνουν ψηλά».

Ο Άνταμ Τίνγουορθ, λέκτορας δημοσιογραφίας στο City St George’s του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, περιέγραψε στους Financial Times το Bluesky ως «ουσιαστικά ένα spin-off του Twitter» και άρα μια «φυσική αντικατάσταση» για όσους απογοητεύτηκαν από το X. «Το Threads είναι μια πολύ διαφορετική πρόταση [και] απέτυχε εντελώς κατά τη διάρκεια των αμερικανικών εκλογών, επειδή έσπρωξε τις ειδήσεις και την πολιτική έξω από τη ροή ενημέρωσης», είπε.

To success story του Bluesky

Το Bluesky παρουσιάστηκε από τον Ντόρσεϊ το 2019 με στόχο την ανάπτυξη ενός ενιαίου προτύπου ή πρωτοκόλλου, πάνω στο οποίο οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και άλλοι προγραμματιστές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πιο προσαρμοσμένες προτάσεις.

Τώρα υπό την ηγεσία του ακτιβιστή ψηφιακών δικαιωμάτων και μηχανικού λογισμικού Τζέι Γκράμπερ, οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν σύντομα μηνύματα και εικόνες σε ένα περιβάλλον που μοιάζει πολύ με αυτό του X. Η ανάπτυξη έχει βοηθηθεί από μια νέα λειτουργία που ονομάζεται «starter packs», η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ακολουθούν ομάδες λογαριασμών που έχουν επιμεληθεί οι χρήστες με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ωστόσο, η πλατφόρμα έχει επίσης υποφέρει από αυξημένες διακοπές και δυσλειτουργίες καθώς αναπτύσσεται γρήγορα, με ερωτήματα σχετικά με το πώς θα δημιουργήσει ένα λειτουργικό επιχειρηματικό μοντέλο στο μέλλον. Αρχικά χρηματοδοτήθηκε από το Twitter, ενώ πέρυσι άντλησε 15 εκατ. δολάρια σε επιχειρηματικό κεφάλαιο και 8 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος.

Ο Άνταμ Μοσερι, επικεφαλής του Threads, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η εφαρμογή είχε αποκτήσει «περισσότερες από 15 εκατ. εγγραφές μόνο τον Νοέμβριο και [προχωρά] τρεις μήνες με περισσότερες από ένα εκατομμύριο εγγραφές την ημέρα». Αλλά πρόσθεσε: «Τώρα έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία