Διττός είναι ο χαρακτήρας των φετινών γιορτών στις ΗΠΑ. Από τη μια οι μεγάλοι λιανοπωλητές προετοιμάζονται για άλλη μια χρονιά με ήπιες πωλήσεις και από την άλλη οι κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως οι Temu, Shein και TikTok Shop, «σηκώνουν τα μανίκια» μπροστά σε μια αγοραστική φρενίτιδα.

Αυτό επισήμανε και η Moody’s Ratings που στις προβλέψεις της συμπεριέλαβε αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ κατά 1% έως 3%, σχετικά σταθερή δηλαδή σε σύγκριση με την περσινή αύξηση του 3%. Ο οίκος απέδωσε την επιφυλακτική καταναλωτική δαπάνη στο υψηλό κόστος που συνδέεται με τα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, ιδίως τα τρόφιμα, τα οποίαδύναται και να περιορίσουν τις καταναλωτικές εορταστικές συνήθειες των Αμερικανών.

Από τη Shein στην Temu: Πώς τα κινέζικα brands κερδίζουν τον Έλληνα καταναλωτή

Άνοδος για τις κινεζικές πλατφόρμες στις ΗΠΑ

Την ίδια στιγμή, οι κινεζικές μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου – κυρίως τις Temu, Shein και TikTok Shop – προσελκύουν περισσότερες δαπάνες, καθώς οι αγοραστές κυνηγούν προσφορές και γι’ αυτό στρέφονται στις εξαιρετικά φθηνές διαδικτυακές αγορές.

Ήδη έχουν ξεπεράσει τους άλλους λιανοπωλητές, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Earnest Analytics που ανέλυσε δεδομένα συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες. Οι πωλήσεις του TikTok Shop κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου υπερτριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς έκανε το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ λίγο περισσότερο από ένα χρόνο πριν. Εν τω μεταξύ, η Temu, η οποία ξεκίνησε στις ΗΠΑ το 2022, είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 18% και οι πωλήσεις της Shein αυξήθηκαν κατά 16%.

Συγκριτικά, η Amazon είχε σχετικά σταθερές πωλήσεις κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου και η Target είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά περισσότερο από 4%, σύμφωνα με την Earnest. Συνολικά, οι καταναλωτές έχουν ξοδέψει 1,4% λιγότερο αυτή τη σεζόν σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι πλατφόρμες Temu, Shein και TikTok έχουν δημιουργήσει κάπου μεταξύ 50 και 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων καταναλωτική ζήτηση στις ΗΠΑ, την οποία μπορούν να ικανοποιήσουν.

Νέες και… ωραίες

Όλα τα δεδομένα αποκρυσταλλώνουν τη ραγδαία άνοδο των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου που συνδέονται με την Κίνα, οι οποίες είναι όλες σχετικά νεοεισερχόμενες στη λιανική βιομηχανία των ΗΠΑ. Οι Temu, TikTok Shop και Shein έχουν κερδίσει τις καρδιές και τα πορτοφόλια των Αμερικανών αγοραστών χάρη στις χαμηλές τιμές τους σε μια εποχή που οι καταναλωτές αισθάνονται πιεσμένοι από τον πολυετή πληθωρισμό.

Οι εν λόγω αγορές έχουν καταφέρει να αναπτυχθούν παρά τους μεγάλους χρόνους παράδοσης, τις ανησυχίες για την ποιότητα των προϊόντων και, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως το TikTok Shop, ακόμη και τα ρυθμιστικά εμπόδια.

Το διακύβευμα θα είναι υψηλό για τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές να διατηρήσουν το μερίδιό τους στις πωλήσεις των εορτών, με τους Αμερικανούς να αναμένεται να ξοδέψουν έως και 989 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (NRF).

Οι κινεζικές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της Temu, αναμένεται να καταλάβουν το 21% – ή 160 δισεκατομμύρια δολάρια – των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός Κίνας, σύμφωνα με την Salesforce.

«Οι άνθρωποι εξακολουθούν να ξοδεύουν», δήλωσε στο Modern Retail ο Μάικλ Μαλούφ, επικεφαλής μάρκετινγκ της Earnest Analytics. «Απλώς θα ψάχνουν πιο συντηρητικά για πράγματα που φαίνονται να έχουν αξία».

Η περίπτωση της Amazon

Οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ προσπαθούν να ανταγωνιστούν τους νεοσύστατους ανταγωνιστές που συνδέονται με την Κίνα. Το ίδιο κάνει και η Amazon, για παράδειγμα, που κυκλοφόρησε στις αρχές Νοεμβρίου τον ανταγωνιστή της Temu, το Haul, ενώ κάνει έκπτωση 50% σε ό,τι πωλείται μέσω του εκπτωτικού καταστήματός της που μοιάζει με το Temu, για τη Black Friday.

Παρά το γεγονός ότι η Amazon μιμήθηκε κατά κάποιο τρόπο ένα μέρος λειτουργίας της Temu, επιδοτώντας τις απότομες εκπτώσεις για να προσελκύσει αγοραστές που κινούνται με βάση την τιμή, θα είναι δύσκολο να νικήσει κάθε ιντερνετικό ανταγωνιστή της μόνο με βάση την τιμή. Η κινεζική αγορά «τρέχει» ήδη προσφορές και εκπτώσεις για τη Black Friday με έκπτωση έως και 90%, σύμφωνα με τον ιστότοπό της.

Οι κινεζικές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της Temu, αναμένεται να καταλάβουν το 21% – ή 160 δισεκατομμύρια δολάρια – των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός Κίνας, σύμφωνα με την Salesforce.

Πόλεμος τιμών επί αμερικανικού εδάφους

«Οι πλατφόρμες Temu, Shein και TikTok έχουν δημιουργήσει κάπου μεταξύ 50 και 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων καταναλωτική ζήτηση στις ΗΠΑ, την οποία όμως μπορούν να ικανοποιήσουν», πρόσθεσε και ο Τζέισον Γκόλντμπεργκ, επικεφαλής στρατηγικής εμπορίου της Publicis Group. «Το Haul είναι η προσπάθεια της Amazon να προσπαθήσει να αποκτήσει μέρος αυτής της ζήτησης που έχασε χωρίς να υπονομεύσει την τρέχουσα, πολύ μεγαλύτερη και σημαντικότερη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου της.

Για την Temu, ειδικότερα, είναι προς το συμφέρον της εταιρείας να αυξήσει τη ζήτηση στις ΗΠΑ εκτός της εγχώριας αγοράς της Κίνας. Η μητρική της PDD Holdings ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι η αύξηση των κερδών της θα επιβραδυνθεί μελλοντικά, επικαλούμενη «μεγάλο, εντατικοποιημένο ανταγωνισμό» στην εγχώρια αγορά της. μετά από αυτό, ήταν λογική να προσανατολιστεί προς την αμερικανική αγορά.

Πέρα από την Amazon, οι εκπτώσεις συνεχίζουν να αυξάνονται σε σχέση με το 2023 μεταξύ των λιανοπωλητών των ΗΠΑ, ιδίως των μεσαίου επιπέδου καταστημάτων ένδυσης, καθώς προσπαθούν να προσελκύσουν αγοραστές με ευαισθησία στις τιμές. Για παράδειγμα, η Earnest διαπίστωσε ότι η Old Navy αύξησε τις εκπτώσεις κατά περισσότερο από 20% το 2024 σε σύγκριση με πέρυσι.

Κάτι που συνέβη εξάλλου σε μεγάλο βαθμό σε όλες τις μεγάλες μάρκες από την προ-εορταστική περίοδο – αρχές Οκτωβρίου – και τις αρχές της περιόδου αγορών των εορτών σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με την Earnest.

Χλιαρή κατανάλωση στις ΗΠΑ

Υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις πίσω από τη χλιαρή καταναλωτική δαπάνη στα αμερικανικά καταστήματα λιανικής πώλησης. Οι καταναλωτές ψωνίζουν όλο και περισσότερο για τις γιορτές νωρίτερα από ποτέ, καθώς οι λιανοπωλητές εισάγουν σημαντικές εκδηλώσεις πωλήσεων πριν από τη Black Friday και τη Cyber Monday, ακόμη και ήδη από τον Οκτώβριο.

Υπάρχουν επίσης πέντε λιγότερες ημέρες μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και των Χριστουγέννων φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, γεγονός που ωθεί τους retailers να ξεκινήσουν νωρίτερα τις προσφορές τους ενόψει Black Friday. Ως εκ τούτου, ο Μαλούφ της Earnest βλέπει ακόμη περιθώρια ανάπτυξης για τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα ενόψει της υπόλοιπης εορταστικής περιόδου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή