Ορισμένα θύματα ηλεκτρονικής απάτης με τραπεζικά εμβάσματα στη Βρετανία δεν θα λάβουν ούτε μια στερλίνα σαν επιστροφή παρά τους ενισχυμένους κανόνες που έχουν σχεδιαστεί για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών από απατεώνες, επειδή αρκετές μεγάλες τράπεζες έχουν εισαγάγει όριο υπέρβασης στις αξιώσεις επιστροφής χρημάτων.

Νέοι κανόνες που απαιτούν από τις τράπεζες και άλλες εταιρείες πληρωμών να αποζημιώνουν τα θύματα απάτης που έχουν εξαπατηθεί για να στείλουν χρήματα σε απατεώνες τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο μήνα και περιελάμβαναν μια προαιρετική υπέρβαση 100 στερλινών που οι εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν σε κάθε αξίωση, αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Guardian.

Μεγαλύτερη από τις προβλέψεις η επιβράδυνση της βρετανικής οικονομίας το 3ο τρίμηνο

Ο κανόνας που ισχύει στη Βρετανία

Οι κανόνες, που ισχύουν για πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν στις ή μετά τις 7 Οκτωβρίου 2024, σημαίνουν ότι αν κάποιος εξαπατηθεί και 90 στερλίνες χωρίς δική του ευθύνη, θα μπορούσε να καταλήξει με άδεια χέρια, ενώ εάν έχασε 300 στερλίνες, μπορεί να του επιστραφούν μόνο 200 στερλίνες πίσω. Ωστόσο, η κανόνας της υπέρβασης δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε «ευάλωτους» καταναλωτές.

Αυτοί οι τύποι απάτης είναι γνωστοί ως εξουσιοδοτημένες απάτες ώθησης πληρωμών (APP) και η μεγάλη κλίμακα του προβλήματος οδήγησε σε αλλαγές στους κανόνες, με πληρωμές έως και 85.000 στερλίνες πλέον να καλύπτονται. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) όλων των υποθέσεων απάτης APP αφορούν ποσά κάτω των 100 στερλινών, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου, αναφέρει το δημοσίευμα.

Σε εθνικό επίπεδο, η Virgin Money και η TSB επέλεξαν να μην εισαγάγουν κανόνα της υπέρβασης, αλλά οι πελάτες άλλων τραπεζών προειδοποιούνται ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτούς.

Η Lloyds έχει αρχίσει να στέλνει μηνύματα σχετικά με την υπέρβαση των 100 στερλινών όταν οι πελάτες πραγματοποιούν πληρωμές μέσω διαδικτύου ή μέσω της εφαρμογής της, ενώ η NatWest ειδοποιεί τους πελάτες μέσω τραπεζικών κινήσεων και ψηφιακών οθονών στα υποκαταστήματά της.

Τι θα πράξουν οι μεγάλες τράπεζες

Όλες οι μεγάλες τράπεζες στη Βρετανία ανέφεραν ότι οι απαιτήσεις από πελάτες θα εξετάζονταν κατά περίπτωση. Η Lloyds πρόσθεσε ότι εάν κάτι εμπόδιζε έναν πελάτη από το να μπορέσει να προστατευτεί κατά την πληρωμή, δεν θα εφαρμόσει το πλεόνασμα, ενώ η NatWest είπε ότι θα εξετάσει την ευπάθεια ενός πελάτη κατά την αξιολόγηση ενός αιτήματος επιστροφής χρημάτων.

Η HSBC δήλωσε: «Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πελάτες να είναι προσεκτικοί, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αγορές χαμηλότερης αξίας που γίνονται στο διαδίκτυο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα εφαρμόσουμε το πλεόνασμα των [£100] στο συνολικό ποσό που επιστρέφεται στους πελάτες, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ειδικές συνθήκες κάθε πελάτη όπου ενδείκνυται».

Η Nationwide είπε ότι αποφάσισε να μην χρεώσει την υπέρβαση του ορίου επειδή «είναι ζωτικής σημασίας να υποστηρίξουμε τα θύματα εγκληματικών πράξεων την ώρα που χρειάζονται, ενώ εντοπίζουμε τρόπους για να καταπολεμήσουμε και να αποτρέψουμε τις απάτες πριν πραγματοποιηθούν».

Οι αλλαγές ισχύουν και για τις νέες τράπεζες και εταιρείες πληρωμών. Η Revolut προειδοποιεί τους πελάτες για την υπέρβαση στον ιστότοπό της και η Monzo είπε ότι θα αποφασίσει εάν θα εφαρμόσει την υπέρβαση εξετάζοντας τις προσωπικές συνθήκες κάθε πελάτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή