
Μέσα από το κινητό τους σπεύδουν οι Έλληνες να παραγγείλουν προϊόντα από τις πλατφόρμες Shein και Temu, αξιοποιώντας την αμεσότητα και την ταχύτητα που τους παρέχει η ευκολία του κινητού τηλεφώνου για κατανάλωση παντού και ανά πάσα στιγμή.
Πρόκειται για βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία δεν διέθετε η ελληνική αγορά ακόμη κι όταν τη δεκαετία του 2000 άρχισαν να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους τα πρώτα μικρά μαγαζιά με κινεζικά προϊόντα, διαμορφώνοντας την «ελληνική China Town». Ανεξάρτητα από τον τρόπο προσέγγισης των προϊόντων, το ζητούμενο της χαμηλής τιμής και των προσφορών παρέμεινε κοινό γνώρισμα μέχρι και σήμερα, οπότε και ήρθε να προστεθεί το wow-effect και το coolness των ηλεκτρονικών αγορών.
Shein: «Απογειώνονται» τα έσοδα στην Ευρώπη
Η πρωτοκαθεδρία της Shein
Βασιζόμενη σε ένα παγκόσμιο δίκτυο αποθηκών που της επιτρέπει να αποστέλλει προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές παγκοσμίως, η κινεζική πλατφόρμα κατάφερε να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς στη γρήγορη μόδα το 2022, ξεπερνώντας τα Zara και H&M.
H επιχείρηση με το δύσκολο όνομα που προφέρεται «σι-ιν», γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα «ZZKKO» στην Κίνα, το 2008. Λίγο αργότερα, ο ιδρυτής της, Chris Xu, αξιοποιώντας την εμπειρία του ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, δημιούργησε τον αλγόριθμο που έμελε να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες και να επηρεάσει και την ελληνική αγορά.
Παρά το γεγονός πως η εταιρεία πουλούσε στην αρχή μόνο νυφικά, επεκτάθηκε σταδιακά στα γυναικεία ρούχα, μετά σε ανδρικά, παιδικά, είδη σπιτιού και δεκάδες άλλες κατηγορίες.
Η Shein υποσχόταν εύκολο «κατέβασμα» τη εφαρμογής από τα app stores, εύκολη πρόσβαση, οικονομικές τιμές, flash sales και προσφορές, αγορές με διάφορους τρόπους πληρωμής και αποστολή στην τοποθεσία που επιθυμεί ο κάθε πελάτης παράλληλα με δικό της live tracking της παραγγελίας από την προετοιμασία μέχρι την αποστολή στο σπίτι του.
Πέτυχε ό,τι ήθελε, καθώς η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική συνθήκη για την εκρηκτική ανάπτυξη του online shopping, με τη Shein να «κατακτά» τη μία μετά την άλλη τις ελληνικές πόλεις με τη βοήθεια των εταιρειών ταχυμεταφοράς, καταφέρνοντας να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση με 3,1% όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Deloitte, καθώς τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα μόνο online μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και της εφαρμογής της εταιρείας, ενώ κάποια στιγμή αναμένεται και το άνοιγμα pop-up store, όπως ορίζει το πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης της κινεζικής πλατφόρμας για τη γρήγορη μόδα.
Ο Έλληνας καταναλωτής μοιάζει να απορροφήθηκε από τη σαρωτική κινεζική επέλαση. Ανεξάρτητα από τον τρόπο προσέγγισης των προϊόντων των πρώτων κινεζικών καταστημάτων πέριξ της Ομόνοιας τη δεκαετία του 2000, το ζητούμενο της χαμηλής τιμής και των προσφορών παραμένει κοινό γνώρισμα μέχρι και σήμερα, που ήρθε να προστεθεί το wow-effect και το coolness των ηλεκτρονικών αγορών στις πλατφόρμες Shein-Temu.
Η Temu που θέλει να αλλάξει όλα
Η πλατφόρμα της επίσης κινεζικής Temu μετρά μόλις δύο χρόνια ζωής – λανσαρίστηκε το 2022 – ωστόσο κατάφερε να αντιμετωπίσει στα ίσια την Amazon στις ΗΠΑ και τη Shein στην Ευρώπη με όχημα τις χαμηλές τιμές και τις ευκαιρίες προσφορών που προσέφερε με μικρά κόλπα στα social media.
Όπως η Shein, έτσι και η Temu λειτουργεί όπως η αγορά τρίτων του eBay και της Amazon, συνδέοντας αγοραστές με πωλητές για να παίρνει μερίδιο από κάθε συναλλαγή και χρεώνοντας τους εμπόρους για να διαφημιστούν στην πλατφόρμα της. Η διείσδυσή της στην αμερικανική αγορά ήταν αυτή που οδήγησε τον κολοσσό της Amazon να απαντήσει με την έναρξη της δικής της εκπτωτικής πλατφόρμας, Amazon Haul, πριν από λίγες ημέρες.
Η Temu έχει «βομβαρδίσει» τα διαδικτυακά κανάλια μάρκετινγκ, σε Facebook και Instagram της Meta και σε Google με διαφημίσεις για να αναπτύξει την εκκολαπτόμενη πλατφόρμα της, εκτοπίζοντας την Amazon ως τον μεγαλύτερο μεμονωμένο διαφημιστικό συνεισφέροντα της Google, ανέφεραν οι Financial Times.
Η PDD Holdings ανέφερε έσοδα 13,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Πρόκειται για αύξηση 86% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Τον Φεβρουάριο, ξόδεψε εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις κατά την διάρκεια του Super Bowl για να κερδίσει την αγορά των ΗΠΑ.
Όλα όμως ξεκίνησαν αλλιώς
Αφήνοντας πίσω τα κινεζικά καταστήματα στην περιοχή κάτω από την Ομόνοια προς το Μεταξουργείου, όπου αναπτύχθηκε η «ελληνική China Town», από Κινέζους που άνοιγαν τα μαγαζιά τους, παρέχοντας μια διαφορετική προσέγγιση για το λιανεμπόριο στην ελληνική πραγματικότητα, ο Έλληνας καταναλωτής βρέθηκε μπροστά σε έναν νέο κόσμο.
Στο «άνοιγμα» του ίντερνετ σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, στη διάδοση των smartphones και στην είσοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καθημερινότητα, όπου είχε την ευκαιρία να γνωρίσει μια σειρά από καινοτομίες, που άκουγαν στο όνομα Amazon, eBay, Wish και σπανιότερα Alibaba.
Με την Amazon να καταλαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών που γίνονται από Έλληνες καταναλωτές και το eBay να δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην εγχώρια αγορά, το e-commerce έγινε γνωστό σε εύρος στη χώρα μέσα από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες.
Σε διεθνές επίπεδο, η Amazon κατέγραψε 15 εκατομμύρια λήψεις φέτος από τη Gen Z στις ΗΠΑ και κατέχει την αγορά των ηλεκτρονικών αγορών, με τζίρο 61,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από διαδικτυακές πωλήσεις το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Παρόλα αυτά, φάνηκε πως αισθάνθηκε την ανάσα στο λαιμό της από τις Shein-Temu, γεγονός που την οδήγησε να εγκαινιάσει το δικό της σύστημα γρήγορων αγορών, Amazon Haul.
Ομοίως, η Wish, επίσης αμερικανική διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα το 2010 από τον Piotr Szulczewski και τον Danny Zhang ενώ ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες, τελικά πουλήθηκε φέτος στην Qoo10 2024 προς 173 εκατ. δολάρια, σχεδόν στο 1% της αξίας του από την IPO τρία χρόνια πριν.


Latest News

Cebergy Holdings: Έκρηξη 39% για τα EBITDA στα 276,2 εκατ. - Στα 3,44 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Ο Αλέξης Αλεξίου CEO της Cenergy Holdings με αφορμή τα αποτελέσματα του 2024 ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου στο Μέριλαντ το 2027

Παπακωνσταντίνου (IDEAL): Προς νέες εξαγορές από κοινού με την OHA – Στα 400 εκατ. ευρώ η δύναμη πυρός
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της IDEAL Holdings για το mega deal με την OHA – Οι συνέργειες και η πρόταση για μέρισμα τον Ιούνιο
![ESG: Ουραγός οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην εφαρμογή του – Τι δείχνει έρευνα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/esg3-600x280.png)
Τρεις στους δέκα μικρομεσαίους δεν γνωρίζουν το ESG - Αποκαλυπτική έρευνα [γραφήματα]
Τα ευρήματα της έρευνας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το ESG - Το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων

Στα χέρια της Vista Bank η Alpha Leasing Romania
Η Vista Bank ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στη αγορά της Ρουμανίας - Η Alpha Leasing Romania διαθέτει μικρό μέγεθος στην τοπική αγορά και ελέγχει το 100% της Alpha Insurance Brokerage Romania

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών στο πλευρό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της ομογένειας
Προσφέρει δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες στις Κλινικές του Ομίλου του, στους Έλληνες κατοίκους της Ίμβρου και της Τενέδου, καθώς και σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου

«Τσίμπησαν» ελαφρώς οι τιμές στο ράφι - Ποια προϊόντα αυξήθηκαν και ποια μειώθηκαν [γραφήματα]
Στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 καταγράφηκε μεταβολή +0,60% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 - Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Αύξηση παραγωγής 8,7% το 2024 στην ελληνική ασφαλιστική αγορά - Η έρευνα της ΕΑΕΕ [γραφήματα])
Οι ασφαλίσεις κατά ζημιών αυξήθηκαν κατά 9,4%, φθάνοντας τα 2,95 δισ. ευρώ, ενώ οι ασφαλίσεις ζωής αυξήθηκαν κατά 7,9%, φθάνοντας τα 2,73 δισ. ευρώ

Αναβαθμίζει την τιμή-στόχο στα 27 ευρώ - Η Wood για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η χρηματιστηριακή αναγνωρίζει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιθώριο ανόδου 48%

Attica Bank: Διαχείριση περιουσίας των πελατών από υψηλού κύρους επαγγελματίες
Για την Attica Bank, αποτελεί στρατηγική επιλογή η συμβουλευτική και η προσφορά νέων επενδυτικών προϊόντων στον τομέα της διαχείρισης περιουσίας

Τρεις νέες συμβάσεις EPC της Metlen στη Χιλή για αποθήκευση ενέργειας
Οι νέες συμβάσεις της Metlen ενισχύουν τη θέση της εταιρείας στις ΑΠΕ της Χιλής - Όλα τα έργα πρόκειται να παραδοθούν το αργότερο έως το πρώτο τρίμηνο του 2026