Ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» υπενθυμίζει ότι απαιτείται προσοχή στις αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday και της Cyber Monday καθώς εγκυμονούν κίνδυνοι εξαπάτησης. Μαζί με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, δίνουν συμβουλές στους καταναλωτές ενόψει των εκπτώσεων.
Black Friday: Αμείωτο το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή – Η έρευνα της NielsenIQ
Αναλυτικά
Πολλά καταστήματα εμφανίζουν μεγάλες εκπτώσεις κατά την Black Friday, χωρίς να είναι πάντα πραγματικές. Συνιστάται προσεκτικός έλεγχος και σύγκριση των τιμών των προϊόντων πριν και κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η εξέλιξη των τιμών σε βάθος χρόνου αρκετών μηνών μπορεί να γίνει εύκολα από τους καταναλωτές με τη χρήση σχετικών διαδικτυακών εργαλείων.
Προσπαθούμε πάντα να εστιάσουμε σε πραγματικές ανάγκες και σε αγορές που έχουν απόλυτη προτεραιότητα, κάνοντας σωστό προγραμματισμό με βάση τον προϋπολογισμό μας
Καλό είναι η επιλογή καταστημάτων να γίνεται όχι μόνο με γνώμονα τις χαμηλές τιμές, αλλά επιπλέον με βάση την καλή φήμη και τη μακρόχρονη παρουσία τους στην αγορά. Οι θετικές εμπειρίες και κριτικές άλλων καταναλωτών αποτελούν, επίσης, μία παράμετρο που μπορεί να βοηθήσει στην τελική επιλογή.
Συνιστάται η αποφυγή συναλλαγών με ηλεκτρονικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω κοινωνικών δικτύων, χωρίς να διαθέτουν παράλληλα φυσική έδρα και χωρίς να γνωστοποιούν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό σταθερού τηλεφώνου), καθώς επίσης αριθμό καταχώρισης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
H Balck Friday ευκαιρία για επιτήδειους
Η Black Friday και η Cyber Monday αποτελούν ευκαιρία για επιτήδειους, προκειμένου να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές με προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές. Συνιστάται η επίσκεψη των καταναλωτών σε ασφαλείς ιστοσελίδες καταστημάτων, που ξεκινούν με “https” (με πιστοποιητικό SSL).
Καλό είναι να αποφεύγεται η αποθήκευση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως αριθμών πιστωτικών καρτών, σε ιστοσελίδες καταστημάτων με τις οποίες οι καταναλωτές δεν συναλλάσσονται συχνά, αλλά και η πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών κατά τη σύνδεση σε δημόσια Wi-Fi δίκτυα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, το αρχικό κόστος ενός προϊόντος μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την προσθήκη επιπλέον χρεώσεων στο καλάθι αγορών, όπως εξόδων αποστολής, αντικαταβολής και ασφάλισης. Προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων ελέγχουμε πάντα πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής τη συνολική αξία κάθε αγοράς.
Αγορές με βάση τις πραγματικές ανάγκες
Οι ηλεκτρονικές απάτες μέσω email αυξάνονται ραγδαία κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Συνιστάται η ιδιαίτερη προσοχή των καταναλωτών σε εμπορικές προσφορές που αποστέλλονται μέσω email από αγνώστους ή με πολύ ελκυστικές τιμές, καθώς μπορεί να αποτελούν παγίδες υποκλοπής (phising) ευαίσθητων προσωπικών στοιχείων μέσω ανοίγματος κακόβουλων εξωτερικών συνδέσμων (links) ή συνημμένων αρχείων.
Κάθε εκπτωτικό γεγονός που υπόσχεται χαμηλές τιμές ενθαρρύνει την υπερβολική κατανάλωση. Προσπαθούμε πάντα να εστιάσουμε σε πραγματικές ανάγκες και σε αγορές που έχουν απόλυτη προτεραιότητα, κάνοντας σωστό προγραμματισμό με βάση τον προϋπολογισμό μας.
Latest News
Η ρωσική Mere διπλασιάζει το δίκτυό της στην ελληνική αγορά παρά τις υψηλές ζημιές
Πού ανοίγουν νέα καταστήματα τα ρωσικά σούπερ μάρκετ Mere - Οι 8 ΑΜΚ και οι σωρευμένες ζημιές των 2,19 εκατ.
Elpedison: Άναψε η «μονομαχία» Helleniq Energy – Edison
Για την απόκτηση της Elpedison, υπέβαλε πρώτη η Helleniq Energy προσφορά και αναμένεται η απάντηση της Edison
Τα κινέζικα brands κερδίζουν τον Έλληνα - Από την ελληνική China Town του 2000, στη Shein και την Temu
Οι Έλληνες πέρασαν από την ελληνική China Town της δεκαετίας του 2000, στη Shein και την Temu - Η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Ξεπέρασε το μισό δισ. ο τζίρος της Νιτσιάκος – «Πέταξαν» τα κέρδη
Το αποτύπωμα της Νιτσιάκος στην αγορά - Πόσο αυξήθηκε το περιθώριο καθαρού κέρδους και οι τιμές στο ράφι
Ένεση διαρκείας στα έσοδα των τραπεζών από τις προμήθειες - Το σχέδιο μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες προετοιμάζονται για τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ και δίνουν βαρύτητα στα εναλλακτικά προϊόντα που διαθέτουν στους πελάτες τους
Επιχειρησιακός διευθυντής ο Γ. Κουτσοποδιώτης στη Noval Property
O Γεώργιος Κουτσοποδιώτης πριν αναλάβει καθήκοντα στη Noval Property, διετέλε επί πολλά έτη ανώτατο διευθυντικό στέλεχος στον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Αύξηση κερδών 37,5% στο 9μηνο 2024 για τον Ομιλο Χρηματιστηρίου Αθηνών
Ο κύκλος εργασιών της ΕΧΑΕ στο εννεάμηνο ανήλθε σε 39,8 εκατ. ευρώ, έναντι 34,4 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου 2023, σημειώνοντας αύξηση 15,7%
H Θεσσαλονίκη κόμβος επενδύσεων και ανάπτυξης - Εκταμιεύσεις άνω των €2 δισ.
Στο πλαίσιο της περιοδείας εγκαινιάστηκε το νέο κτήριο της Eurobank, όπου στεγάζονται οι Μονάδες Corporate & Investment Banking και Private Banking
Περισσότεροι από 2 στους 5 έχουν ακούσει περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία
Αποακυηπτικά τα συμπεράσματα έρευνας της Focus Bari για λογαριασμό της ΔΕΗ με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών με αναπηρία
Τι έκανε η ΓΣΕΒΕΕ στην Ετήσια Ευρωπαϊκή Συνέλευση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στη Βουδαπέστη
Η συμμετοχή της ΓΣΕΒΕΕ υπογραμμίζει τη δέσμευση της Συνομοσπονδίας να βρίσκεται σε πρώτη γραμμή στις ευρωπαϊκές διαβουλεύσεις