Στην έβδομη θέση στην κατάταξη των κρατών-μελών της ΕΕ βρέθηκαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 όσον αφορά στη διακίνηση εμπορευμάτων σε εκατομμύρια τόνους, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.
Ναυτιλία: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
H Ελλάδα μέσω των λιμανιών της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023 ενώ το 2022 είχε διακινήσει 170,6 εκατομμύρια τόνους.
Να σημειωθεί ότι η Τουρκία καταλαμβάνει την δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά με 514,3 εκατομμύρια τόνους πίσω μόνο από την κορυφαία δύναμη της Ευρώπης και της ΕΕ, Ολλανδία που διακίνησε 545,1 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων. Σε επίπεδο ΕΕ, ακολούθησε η Ιταλία με 501 εκατ. τόνους, μπροστά από την Ισπανία με 472 εκατ. τόνους. Και οι τρεις από τις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων σε σύγκριση με το 2022, με μειώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7% αντίστοιχα.
Η Ολλανδία διακίνησε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων στην ΕΕ
Αντίθετα η Ελλάδα κατάφερε να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων σε ετήσια βάση κατά 1,3 εκατ. τόνους και ήταν μία ανάμεσα στις τρεις που είχαν άνοδο σε ετήσια βάση, μαζί με Πολωνία και Ρουμανία.
Μεταξύ των 22 χωρών της ΕΕ με διαθέσιμα στοιχεία, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η μεγαλύτερη σχετική πτώση καταγράφηκε στην Εσθονία (-31,0%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9,0%) ).
Συνολικά, τα λιμάνια της ΕΕ διακίνησαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).
Ποια προϊόντα διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ
Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, καταγράφοντας 21,0%, αποτελούνταν από άνθρακα και λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν ο οπτάνθρακας και τα προϊόντα πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου.
Τα μεταλλεύματα μετάλλων και άλλα προϊόντα εξόρυξης και λατομίας αντιπροσώπευαν το 7,2%, τα προϊόντα της γεωργίας, του κυνηγιού, της δασοκομίας και της αλιείας ανήλθαν σε 6,8%, και τα χημικά, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%.
Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιπροσώπευαν το 4,7% των συνολικών αγαθών που διακινούνται από τα λιμάνια της ΕΕ.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,