Στην έβδομη θέση στην κατάταξη των κρατών-μελών της ΕΕ βρέθηκαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 όσον αφορά στη διακίνηση εμπορευμάτων σε εκατομμύρια τόνους, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.
Ναυτιλία: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
H Ελλάδα μέσω των λιμανιών της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023 ενώ το 2022 είχε διακινήσει 170,6 εκατομμύρια τόνους.
Να σημειωθεί ότι η Τουρκία καταλαμβάνει την δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά με 514,3 εκατομμύρια τόνους πίσω μόνο από την κορυφαία δύναμη της Ευρώπης και της ΕΕ, Ολλανδία που διακίνησε 545,1 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων. Σε επίπεδο ΕΕ, ακολούθησε η Ιταλία με 501 εκατ. τόνους, μπροστά από την Ισπανία με 472 εκατ. τόνους. Και οι τρεις από τις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων σε σύγκριση με το 2022, με μειώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7% αντίστοιχα.
Η Ολλανδία διακίνησε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων στην ΕΕ
Αντίθετα η Ελλάδα κατάφερε να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων σε ετήσια βάση κατά 1,3 εκατ. τόνους και ήταν μία ανάμεσα στις τρεις που είχαν άνοδο σε ετήσια βάση, μαζί με Πολωνία και Ρουμανία.
Μεταξύ των 22 χωρών της ΕΕ με διαθέσιμα στοιχεία, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η μεγαλύτερη σχετική πτώση καταγράφηκε στην Εσθονία (-31,0%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9,0%) ).
Συνολικά, τα λιμάνια της ΕΕ διακίνησαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).
Ποια προϊόντα διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ
Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, καταγράφοντας 21,0%, αποτελούνταν από άνθρακα και λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν ο οπτάνθρακας και τα προϊόντα πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου.
Τα μεταλλεύματα μετάλλων και άλλα προϊόντα εξόρυξης και λατομίας αντιπροσώπευαν το 7,2%, τα προϊόντα της γεωργίας, του κυνηγιού, της δασοκομίας και της αλιείας ανήλθαν σε 6,8%, και τα χημικά, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%.
Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιπροσώπευαν το 4,7% των συνολικών αγαθών που διακινούνται από τα λιμάνια της ΕΕ.
Latest News
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση