Ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, παρουσίασε χθες, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου, το νέο όραμα, τις δεσμεύσεις και τη στρατηγική που θα καθορίσουν τη θέση τόσο της εταιρείας όσο και της χώρας έως το 2030.

«Θέλουμε ο Όμιλος ΟΤΕ να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποίησης στην Ευρώπη», είπε ο Κώστας Νεμπής, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του την 1η Ιουλίου 2024. Όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, πρόκειται για ένα φιλόδοξο στόχο που, όπως σημείωσε, χάρη στο ευρύ αποτύπωμα του Ομίλου ΟΤΕ και την ώθηση της Telekom μπορεί να επιτευχθεί.

Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά

Κώστας Νεμπής και οι βασικές δεσμεύσεις

Το νέο όραμα για τον ΟΤΕ του 2030 βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: πρώτον, να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, δεύτερον να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και τρίτον, να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, πάντα με την υποστήριξη των ανθρώπων του. Τις δεσμεύσεις αυτές πλαισιώνουν η σταθερή δέσμευση στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η αξιοποίηση της δύναμης ενός παγκόσμιου κολοσσού όπως η Telekom, και η αύξηση αξίας για τους μετόχους, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Νεμπής.

Μιλώντας για την ανανεωμένη στρατηγική, στην οποία θα στηριχτεί για την επίτευξη του οράματος, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε ότι βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός, Διαφοροποίηση.

Κώστας Νεμπής: Πώς θα έρθει ανάπτυξη εσόδων

Για την Ανάπτυξη των εσόδων της εταιρείας, ο κ. Νεμπής θέτει πέντε βασικές προτεραιότητες. Το δίκτυο Fiber-to-the-Home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά για να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%», σημείωσε.

Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών. Αναφερόμενος στις συσκευές 5G, ο κ. Νεμπής είπε ότι δεν έχει νόημα η ανάπτυξη δικτύου αν ο καταναλωτής δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει, «κοιτάμε να φέρουμε ακόμη περισσότερες συσκευές, που θα είναι και πιο προσιτές οικονομικά», είπε.

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%. Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την NOVA και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση».

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας. Τέλος, προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.

Ο επερχόμενος μετασχηματισμός του ΟΤΕ

Όσον αφορά στον Μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής αναγνώρισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη, θέτοντας για το μέλλον δυο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο.

Δεύτερος στόχος είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο.

Όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τη εταιρείας, στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου. Όπως επισήμανε ο κ. Νεμπής αυτό θα γίνει «μέσω απλοποιήσεων, ψηφιακοποιήσεων και λειτουργικών βελτιστοποιήσεων. Αλλά και με την αξιοποίηση ΑΙ εργαλείων, μεταφορά σε cloud υποδομές και αξιοποίηση αυτοματισμών, αλλά και μετάβαση σε κοινές με τον Όμιλο Telekom πλατφόρμες και λειτουργικά μοντέλα».

Κώστας Νεμπής για την διαφοροποίηση

Τρίτος και τελευταίος πυλώνας της νέας στρατηγικής του ΟΤΕ είναι η Διαφοροποίηση, με τρεις προτεραιότητες. Όπως ανέφερε ο Κώστας Νεμπής, «η εταιρεία ξεχωρίζει με τους καλύτερους δείκτες εμπειρίας πελάτη στην αγορά, ωστόσο γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φέρουμε την εμπειρία πελάτη εκεί που θέλουμε και να φτάσουμε να συγκρινόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη».

Τόνισε επίσης πως θα αξιοποιηθεί περαιτέρω η μάρκα Telekom. «Η Telekom είναι ένας Όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες. Έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας», είπε ο κ. Νεμπής.

Ολοκληρώνοντας τις στρατηγικές προτεραιότητες, ο κ. Νεμπής αναφέρθηκε στους ανθρώπους του Ομίλου ΟΤΕ σημειώνοντας πως η επένδυση που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια στη συνεχή εκπαίδευση των ανθρώπων στις νέες τεχνολογίες και μεθόδους δουλειάς, θα συνεχιστεί, με στόχο να ανέβει η εταιρεία ακόμη πιο ψηλά στη λίστα των top employers. ΟΤΕ

Starlink και FWA (Fixed Wireless Access)

Για την παροχή υπηρεσιών σε περιοχές που δεν υπάρχει κάλυψη από το δίκτυο οπτικών ινών, ο κ. Νεμπής σημείωσε ότι «το 5G – τόσο η πρόσβαση όσο και το δίκτυο κορμού (5G stand alone) – είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε το FWA (Fixed Wireless Access) προϊόν για να προσφέρουμε υπερυψηλές ταχύτητες στους πελάτες που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από τις οπτικές ίνες. Η εμπορική διάθεση θα γίνει το επόμενο διάστημα».

Μάλιστα, ο κ. Νεμπής τόνισε ότι η Starlink, που παρέχει υπηρεσίες δορυφορικού ίντερνετ, ουσιαστικά ήρθε να καλύψει ένα κενό στην αγορά, ενώ σημείωσε ότι με την πλατφόρμα FWA θα παρέχεται «καλύτερη υπηρεσία από την Starlink».

Η ΔΕΗ μελλοντικός ανταγωνιστής

Ερωτηθείς για την πιθανότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ, ο κ. Νεμπής απάντησε ότι «συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε και πιλοτικά».

«Μπορεί μελλοντικά η ΔΕΗ να γίνει ανταγωνιστής, αλλά μέχρι τώρα δεν είναι», κατέληξε.

Σε ό,τι αφορά τα έργα ICT, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ τόνισε πως οι πελάτες, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, «μας επιλέγουν γιατί είμαστε ο μεγαλύτερος System Integrator της αγοράς. Έχουμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία, και παραδίδουμε τα έργα στην ώρα τους».

Σχετικά με τη διαδικασία πώλησης της θυγατρικής στη Ρουμανία, ο Κώστας Νεμπής είπε ότι η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης του σχετικού φακέλου και ότι υπάρχει αισιοδοξία ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2025. «Είμαστε αισιόδοξοι», είπε ενώ συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει σχέδιο για οποιαδήποτε άλλη πώληση θυγατρικής, εκτός της Telekom Romania Mobile.

Υψηλή η φορολογία στις τηλεπικοινωνίες

«Ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα πάντα ήταν και παραμένει έντονος», είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ ενώ όπως είπε στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών υπάρχει υψηλή φορολογία. «Είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και συνδρομητική τηλεόραση, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια», είπε χαρακτηριστικά.

«Για να είμαστε επίσης δίκαιοι, έχουν γίνει και άλλες θετικές κινήσεις από την κυβέρνηση», είπε ο κ. Νεμπής θυμίζοντας την επιδότηση συνδέσεων οπτικής ίνας (voucher), στοιχείο που όπως είπε βοηθάει στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της εταιρείας, ενώ παράλληλα αναμένεται κυβερνητική παρέμβαση και στο θέμα της τηλεοπτικής πειρατείας. Η εν λόγω παρέμβαση σε συνδυασμό με τη συμφωνία ανταλλαγής περιεχομένου με τη Nova μπορεί να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τη βάση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.

Τέλος, για τα data centers, κλάδος στον οποίο υπάρχει έντονη κινητικότητα τους τελευταίους μήνες, ο κ. Νεμπής είπε ότι ο Όμιλος διαθέτει έξι κέντρα δεδομένων με συνολική ισχύ 2,85MW, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες τόσο του ΟΤΕ όσο και των πελατών του. Παρόλα αυτά τόνισε ότι «επενδύουμε συνέχεια καθώς πρόκειται για έναν χώρο που απαιτεί συνεχή εξέλιξη και συντήρηση» ενώ σημείωσε ότι «προφανώς παρακολουθούμε την αγορά για ευκαιρίες». Τόνισε παράλληλα ότι ο ΟΤΕ διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο υποθαλάσσιων καλωδίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
OT FORUM: Βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από «πράσινες» επιχειρηματικές δραστηριότητες
OT FORUM |

Βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από «πράσινες» επιχειρηματικές δραστηριότητες - Στο 4ο ΟΤ FORUM η Alessandra Delfini της L' Oreal Hellas

Η CEO της L' Oreal Hellas, Alessandra Delfini, θα μιλήσει στο 4ο OT FORUM, για τις πράσινες επιχειρηματικές δραστηριότητες που μπορούν να αποτελέσουν «κλειδί» για τη βιώσιμη ανάπτυξη