Η γυναικεία επιχειρηματικότητα συμβάλλει σημαντικά στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, με το ποσοστό διείσδυσης των γυναικών στις ανώτατες διοικητικές θέσεις να καταγράφει αξιόλογη πρόοδο με το πέρασμα των χρόνων σε διεθνές επίπεδο.
Παρά το γεγονός ότι η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών βρίσκεται στον πυρήνα των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο επίκεντρο της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη με ορίζοντα το 2030, οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη.
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους – «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Από τα στοιχεία της διεθνούς έρευνας του Παγκόσμιου Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε το 2023, επί συνόλου 45 οικονομιών, προέκυψαν τα εξής:
- Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (Κίνα, Κολομβία, Εκουαδόρ, Ταϊλάνδη και Λιθουανία).
- Τη μεγαλύτερη διαφορά στα ποσοστά αντρικής και γυναικείας νέας επιχειρηματικότητας εμφάνισαν η Ιορδανία, ο Καναδάς (εννέα ποσοστιαίες μονάδες σε καθεμία), και η Βραζιλία (οκτώ μονάδες).
- Σε ορισμένες υψηλού εισοδήματος Ευρωπαϊκές χώρες (Νορβηγία, Γερμανία, Σλοβενία, Ιταλία, Σουηδία και Γαλλία), η διαφορά στα επίπεδα επιχειρηματικότητας μεταξύ αντρών και γυναικών ανήλθε σε τρεις με τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.
- Η αναλογία γυναικών-ανδρών πέφτει απότομα καθώς οι νέες επιχειρήσεις θεωρούνται εδραιωμένες. Σε 29 από τις 45 οικονομίες, υπήρχαν τουλάχιστον δύο γυναίκες που ξεκινούσαν ή διεύθυναν μια νέα επιχείρηση για κάθε τρεις άνδρες που έκαναν το ίδιο, αλλά μόνο σε 16 οικονομίες ίσχυε η ίδια αναλογία για εδραιωμένες επιχειρήσεις.
Συμπεραίνεται ότι σε αρκετές οικονομίες η μετάβαση της γυναικείας ηγεσίας από νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις σε εδραιωμένες είναι αρκετά χαμηλή.
Στις μέρες μας, το υψηλό μορφωτικό επίπεδο, η διαρκής εκπαίδευση και επιστημονική κατάρτιση των γυναικών επιχειρηματιών, αποτελούν σημαντικά στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν σε σημαντικό βαθμό το “επιχειρείν”. Η ενθάρρυνση της δημιουργίας περισσότερων επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες κρίνεται απαραίτητη για την ενδυνάμωση του ρόλου των γυναικών στην κοινωνία που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη.
Σαφώς, το κοινωνικό και θεσμικό πλαίσιο που επικρατεί σε κάθε χώρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και μπορεί να επιδρά θετικά ή αρνητικά στην ανέλιξη της γυναίκας στον επιχειρηματικό κόσμο σε διεθνές επίπεδο.
Επομένως, παρά την σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί διαχρονικά, οι αρμόδιοι φορείς κάθε χώρας θα πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα, να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συνθήκες και να προσφέρουν κίνητρα, ώστε όλο και περισσότερες γυναίκες να στραφούν προς την “επιχειρηματική δραστηριοποίηση”.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Latest News
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)
Βρίσκουν νόημα οι εργαζόμενοι στην εργασία τους; - Γιατί 1 στους 3 βλέπουν προς την έξοδο
Οι εργαζόμενοι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα - Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η σχέση τους με τους εργοδότες
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών