Η Ferrari πιστεύεται ότι αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, ακόμη και όταν πολλοί γίγαντες κατασκευής αυτοκινήτων υφίστανται πίεση από την απειλή των δασμών των ΗΠΑ.

Αυτοκίνητα: Πόσο πωλούνται δύο παλιά αγωνιστικά Ferrari και Mercedes

Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δεσμεύτηκε τη Δευτέρα να επιβάλει δασμούς στην Κίνα, τον Καναδά και το Μεξικό σε μία από τις πρώτες πράξεις του όταν αναλάβει την εξουσία, απειλώντας να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και αυξάνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών για υψηλότερα κόστη.

Οι απειλές του Τραμπ για την επιβολή δασμών στις χώρες της Ευρώπης έχουν προκαλέσει τριγμούς στους ευρωπαϊκούς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας – αλλά η Ferrari φαίνεται εντυπωσιακά ατάραχη

Τα προτεινόμενα μέτρα του Τραμπ περιλαμβάνουν επιπλέον δασμούς 10% σε όλα τα κινεζικά προϊόντα που εισέρχονται στις ΗΠΑ και δασμό 25% σε όλα τα αγαθά που προέρχονται από τον Καναδά και το Μεξικό.

Οι μετοχές του κλάδου αυτοκινήτου υποχώρησαν λόγω της είδησης δεδομένου ότι θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, πολλές από τις οποίους έχουν κατασκευάσει εργοστάσια και βασίζονται σε προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων, με έδρα το Μεξικό.

Το γεγονός ότι η Ευρώπη δεν αναφέρθηκε στην πρώτη ανακοίνωση επιβολής δασμών από τον Τραμπ θα μπορούσε να θεωρηθεί ευπρόσδεκτη είδηση ​​για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και το μπλοκ των 27 κρατών πιθανότατα ανησυχεί ότι είναι απλώς θέμα χρόνου ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ να στρέψει την προσοχή του στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου.

Η Ferrari, ωστόσο, αναμένεται να θωρακιστεί απέναντι στο μεγαλύτερο μέρος των επιπτώσεων.

«Για τη Ferrari, είναι η μοναδική εξαίρεση όπου ανεξάρτητα από τους δασμούς, δεν πρόκειται να αρχίσουν να παράγονται στις ΗΠΑ. Όλα λαμβάνουν χώρα στο Μαρανέλο της Ιταλίας», δήλωσε στο CNBC η Rella Suskin, αναλύτρια μετοχών στη Morningstar.

«Το θέμα με τη Ferrari είναι ότι, εάν επιβληθεί δασμός 10%, 20% ή 30%, τότε πιθανότατα μπορεί εύκολα να μετακυλιστεί στην τιμή που θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, δεδομένου του πελάτη που στοχεύουν και του πόσο ακριβά είναι ήδη τα αυτοκίνητα».

Σε μια προσπάθεια αύξησης των εσόδων των ΗΠΑ, ο Τραμπ δεσμεύτηκε προηγουμένως να επιβάλει γενικούς δασμούς 10% ή 20% σε όλα τα αγαθά που εισέρχονται στη χώρα, προκαλώντας ανησυχία σε ένα ευρύ φάσμα βασικών τομέων που εξαρτώνται από το εμπόριο, όπως τα αυτοκίνητα.

Γιατί είναι ανθεκτική η Ferrari στον πόλεμο των δασμών

Για την αναλύτρια της Morningstar, Suskin, ακόμη και ένας δασμός στις ΗΠΑ έως και 30% σε όλα τα προϊόντα που προέρχονται από την Ευρώπη μπορεί να μην αποτρέψει τους επίδοξους πελάτες από το να αγοράσουν μια Ferrari. «Είναι γελοίο, αλλά κάπως έτσι είναι», πρόσθεσε.

Ο Tom Narayan, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων στην RBC Capital Markets, επανέλαβε την παραπάνω άποψη, λέγοντας ότι η Ferrari φαίνεται να είναι σε θέση να μετακυλήσει οποιαδήποτε αύξηση των τιμών εάν ο Τραμπ τηρήσει τη δέσμευσή του να επιβάλει υψηλότερους δασμούς.

Οι περισσότεροι αναλυτές και επενδυτές αναγνωρίζουν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ως μοναδική μεταξύ των ευρωπαϊκών ομολόγων της από αυτή την άποψη, σύμφωνα με τον Thomas Besson, επικεφαλής έρευνας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Kepler Cheuvreux.

«Ο χρόνος θα δείξει, αλλά μάλλον είναι σωστό», είπε ο Besson στο CNBC μέσω email.

Η Ferrari έχει πατήσει… γκάζια φέτος, ξεπερνώντας τις αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Η μετοχή της εισηγμένης στο Μιλάνο εταιρείας έχει ανέβει πάνω από 34% κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, σημαντικά υψηλότερα από τις μετοχές της γαλλικής Renault ή του γερμανικού ομίλου Mercedes-Benz.

«Δεν περιμένουμε από τη Ferrari να δημιουργήσει παραγωγή στις ΗΠΑ», είπε ο Anthony Dick, αναλυτής αυτοκινήτων στην Oddo BHF.

«Για λόγους επωνυμίας, αλλά και (και πιθανότατα πιο σημαντικούς) βιομηχανικούς λόγους, καθώς αυτό θα απαιτούσε από τον όμιλο να δημιουργήσει τη βάση εφοδιασμού του σε τοπικό επίπεδο, κάτι που δεν μας φαίνεται εφικτό», πρόσθεσε.

«Δεν είναι σαφές σε αυτό το στάδιο πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν τη ζήτηση, αλλά θα μπορούσε κανείς εύλογα να υποθέσει ότι οι πελάτες της Ferrari είναι λιγότερο ευαίσθητοι στις τιμές σε σύγκριση με πελάτες άλλων εταιρειών», είπε ο Ντικ, σημειώνοντας ότι οι ανταγωνιστές των πολυτελών αυτοκινήτων του ομίλου θα αντιμετωπίσουν παρόμοια τιμολογιακή μεταχείριση.

«Η Porsche είναι λίγο διαφορετική» Η προοπτική πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ ήταν πιθανό να είναι ένα «πολύ μεγαλύτερο εμπόδιο» για τη γερμανική Porsche
, είπε ο Besson του Kepler Cheuvreux.

Όπως η Ferrari που παράγει αποκλειστικά τα αυτοκίνητά της στην Ιταλία, η Porsche που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, κατασκευάζει παραδοσιακά τα πολυτελή μοντέλα της στη Γερμανία.

«Η Porsche είναι λίγο διαφορετική», είπε η Suskin του Morningstar.

«Θα μπορούσαν να μετακυλίσουν έναν δασμό της τάξης του 10%, αλλά μεγαλύτερους δασμούς, όπως το 30%, μπορεί να είναι λίγο πιο δύσκολο να το περάσουν στον τελικό καταναλωτή», συνέχισε.

Η μετοχή της Porsche έχει υποχωρήσει περίπου 26% σε ετήσια βάση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αυστραλία: «Πέρασε» ο νόμος που απαγορεύει τη χρήση social media σε άτομα κάτω των 16 ετών
Διεθνή |

«Πέρασε» ο νόμος που απαγορεύει τα social media στους κάτω των 16 στην Αυστραλία

Ο νόμος που θέσπισε η Αυστραλία υποχρεώνει εταιρείες κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου να σταματούν την είσοδο στις πλατφόρμες ανηλίκων, διαφορετικά έρχονται αντιμέτωποι με βαρύτατα πρόστιμα