![Ηλεκτρικά οχήματα – Βρετανία: Βουτιά στην παραγωγή αυτοκινήτων τον Οκτώβριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/nissan.jpg)
Η παραγωγή σε αυτοκίνητα και ειδικά σε ηλεκτρικά οχήματα, μειώθηκε απότομα στη Βρετανία, τον Οκτώβριο, εν μέσω ανησυχιών της αυτοκινητοβιομηχανίας για «έντονες πιέσεις» στις επενδύσεις στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η παραγωγή όλων των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά περισσότερο από 15% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κυρίως λόγω της πτώσης των εξαγωγών μετά την αδύναμη ζήτηση, ανακοίνωσε η Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).
Ειδικότερα, η παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μειώθηκε κατά ένα τρίτο σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της συρρίκνωσης της ευρωπαϊκής ζήτησης και της ανακατασκευής των εργοστασίων για την παραγωγή νέων μοντέλων.
Εργοστάσια σύγχρονα με τεράστιες επενδύσεις και νέα προϊόντα μηδενικών εκπομπών είναι υπό έντονη πίεση
Τα στοιχεία έρχονται αφότου ο κατασκευαστής Vauxhall Stellantis ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής βαν στο Λούτον, εν μέρει λόγω των κανόνων που επιβλήθηκαν για την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία.
Επιπλέον, η Ford δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα περικόψει 800 θέσεις εργασίας στη χώρα τα επόμενα τρία χρόνια λόγω των δύσκολων συνθηκών συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του έντονου ανταγωνισμού και της μικρότερης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα (EV).
Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT, δήλωσε: «Είναι βαθιά ανησυχητικές στιγμές για την αυτοκινητοβιομηχανία, με τεράστιες επενδύσεις σε εργοστάσια και νέα προϊόντα μηδενικών εκπομπών υπό έντονη πίεση».
Βρετανία: Φρένο για ζήτηση σε ηλεκτρικά οχήματα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, είπε, ενώ στη Βρετανία οι κατασκευαστές πρέπει να αντιμετωπίσουν «τους πιο σκληρούς στόχους και το πιο επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα» χωρίς τα απαραίτητα κίνητρα για τους πελάτες ώστε να αυξήσουν τη ζήτηση.
Αν και η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία αυξάνονται.
Τον Οκτώβριο, αποτελούσαν ένα στα πέντε αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, αν και πηγές του κλάδου επιμένουν ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε μη βιώσιμες εκπτώσεις.
Υπήρξε μια αυξανόμενη διαμάχη μεταξύ της κυβέρνησης και της βιομηχανίας σχετικά με την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ που θα καταργηθούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με την εντολή που εξέδωσε η Βρετανία για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV), οι κατασκευαστές καλούνται επί του παρόντος να πουλήσουν ένα ορισμένο ποσοστό αυτοκινήτων και φορτηγών που δεν εκπέμπουν εκπομπές πριν από την απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το 2030.
Το 2024, τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να αποτελούν το 22% των πωλήσεων αυτοκινήτων μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και το 10% των πωλήσεων φορτηγών. Αυτός ο στόχος αναμένεται να αυξηθεί.
Για κάθε πώληση που την ωθεί εκτός εντολής, οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο 15.000 λιρών – αλλά μπορούν επίσης να αγοράσουν «πιστώσεις» από εταιρείες που μπορούν να εκπληρώσουν αυτήν την εντολή.
Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς είπε ότι θα υπάρξει μια «ταχεία διαβούλευση» για τον τρόπο επιβολής των στόχων για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Επιχειρήσεων και Εμπορίου είπε ότι η κυβέρνηση γνωρίζει ότι ο κλάδος «χρειάζεται βεβαιότητα και σταθερότητα» και επενδύει 2 δισ. στερλίνες στην κατασκευή αυτοκινήτων και περισσότερα από 300 εκατομμύρια λίρες για να υποστηρίξει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
«Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τον κλάδο για να πετύχουμε τη μετάβαση», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Κλείσιμο εργοστασίου στο Λούτον
Το κλείσιμο του εργοστασίου της Stellantis στο Λούτον θα θέσει σε κίνδυνο 1.100 θέσεις εργασίας.
Ο πρώην επικεφαλής της βρετανικής βιομηχανίας για τη Stellantis, Mark Noble, μίλησε στο BBC για την «απογοήτευση, το σοκ και τον θυμό του» σχετικά με τα σχέδια κλεισίματος.
Είπε ότι το εργοστάσιο κλείνει «για διάφορους λόγους που είναι εξωτερικοί του εργοστασίου», συμπεριλαμβανομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς για το Brexit και την εντολή σχετικά με τα ZEV. Πρόσθεσε ότι τα προβλήματα για τα εργοστάσια της Stellantis στη Βρετανία, στο Λούτον και στο Ellesmere Port “άρχισαν με το Brexit” επειδή “προκάλεσε μεγάλη αβεβαιότητα”.
“Όταν έχετε δύο εργοστάσια στη Βρετανία που εξάγουν το 80%+ της παραγωγής τους, η σύγχυση που επικρατεί με τους δασμούς βλάπτει πραγματικά τα δύο εργοστάσια».
Πρόσθεσε ότι για την εντολή σχετικά με τα ZEV, η κυβέρνηση «πρέπει να αποφασίσει: είναι φόρος, φόρος 6 δισεκατομμυρίων λιρών για τις εταιρείες αυτοκινήτων ή είναι εντολή τους να γίνουν πράσινες;»
«Πρέπει να δώσουν τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν αυτούς τους στόχους», είπε.
Πρόσθεσε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης υποδομής φόρτισης.
«Αν όλοι αγόρασαν ένα ηλεκτρικό όχημα αύριο, δεν βλέπω πώς τους φορτίζουμε», είπε.
Ωστόσο, η Vicky Read, διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού φόρτισης EV Charge UK, είπε στο BBC ότι ένας φορτιστής “εγκαθίσταται κάθε 25 λεπτά”.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου