Η παραγωγή σε αυτοκίνητα και ειδικά σε ηλεκτρικά οχήματα, μειώθηκε απότομα στη Βρετανία, τον Οκτώβριο, εν μέσω ανησυχιών της αυτοκινητοβιομηχανίας για «έντονες πιέσεις» στις επενδύσεις στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Πολυτελές αυτοκίνητο έμεινε για 122 χρόνια στην ίδια οικογένεια – Σήμερα θεωρείται η ακριβότερη αντίκα

Η παραγωγή όλων των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά περισσότερο από 15% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κυρίως λόγω της πτώσης των εξαγωγών μετά την αδύναμη ζήτηση, ανακοίνωσε η Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).

Ειδικότερα, η παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μειώθηκε κατά ένα τρίτο σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της συρρίκνωσης της ευρωπαϊκής ζήτησης και της ανακατασκευής των εργοστασίων για την παραγωγή νέων μοντέλων.

Εργοστάσια σύγχρονα με τεράστιες επενδύσεις και νέα προϊόντα μηδενικών εκπομπών είναι υπό έντονη πίεση

Τα στοιχεία έρχονται αφότου ο κατασκευαστής Vauxhall Stellantis ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής βαν στο Λούτον, εν μέρει λόγω των κανόνων που επιβλήθηκαν για την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία.

Επιπλέον, η Ford δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα περικόψει 800 θέσεις εργασίας στη χώρα τα επόμενα τρία χρόνια λόγω των δύσκολων συνθηκών συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του έντονου ανταγωνισμού και της μικρότερης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT, δήλωσε: «Είναι βαθιά ανησυχητικές στιγμές για την αυτοκινητοβιομηχανία, με τεράστιες επενδύσεις σε εργοστάσια και νέα προϊόντα μηδενικών εκπομπών υπό έντονη πίεση».

Βρετανία: Φρένο για ζήτηση σε ηλεκτρικά οχήματα

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, είπε, ενώ στη Βρετανία  οι κατασκευαστές πρέπει να αντιμετωπίσουν «τους πιο σκληρούς στόχους και το πιο επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα» χωρίς τα απαραίτητα κίνητρα για τους πελάτες ώστε να αυξήσουν τη ζήτηση.

Αν και η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία αυξάνονται.

Τον Οκτώβριο, αποτελούσαν ένα στα πέντε αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, αν και πηγές του κλάδου επιμένουν ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε μη βιώσιμες εκπτώσεις.

Υπήρξε μια αυξανόμενη διαμάχη μεταξύ της κυβέρνησης και της βιομηχανίας σχετικά με την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ που θα καταργηθούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την εντολή που εξέδωσε η Βρετανία για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV), οι κατασκευαστές καλούνται επί του παρόντος να πουλήσουν ένα ορισμένο ποσοστό αυτοκινήτων και φορτηγών που δεν εκπέμπουν εκπομπές πριν από την απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το 2030.

Το 2024, τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να αποτελούν το 22% των πωλήσεων αυτοκινήτων μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και το 10% των πωλήσεων φορτηγών. Αυτός ο στόχος αναμένεται να αυξηθεί.

Για κάθε πώληση που την ωθεί εκτός εντολής, οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο 15.000 λιρών – αλλά μπορούν επίσης να αγοράσουν «πιστώσεις» από εταιρείες που μπορούν να εκπληρώσουν αυτήν την εντολή.

Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς είπε ότι θα υπάρξει μια «ταχεία διαβούλευση» για τον τρόπο επιβολής των στόχων για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Επιχειρήσεων και Εμπορίου είπε ότι η κυβέρνηση γνωρίζει ότι ο κλάδος «χρειάζεται βεβαιότητα και σταθερότητα» και επενδύει 2 δισ. στερλίνες στην κατασκευή αυτοκινήτων και περισσότερα από 300 εκατομμύρια λίρες για να υποστηρίξει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

«Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τον κλάδο για να πετύχουμε τη μετάβαση», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Κλείσιμο εργοστασίου στο Λούτον

Το κλείσιμο του εργοστασίου της Stellantis στο Λούτον θα θέσει σε κίνδυνο 1.100 θέσεις εργασίας.

Ο πρώην επικεφαλής της βρετανικής βιομηχανίας για τη Stellantis, Mark Noble, μίλησε στο BBC για την «απογοήτευση, το σοκ και τον θυμό του» σχετικά με τα σχέδια κλεισίματος.

Είπε ότι το εργοστάσιο κλείνει «για διάφορους λόγους που είναι εξωτερικοί του εργοστασίου», συμπεριλαμβανομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς για το Brexit και την εντολή σχετικά με τα ZEV. Πρόσθεσε ότι τα προβλήματα για τα εργοστάσια της Stellantis στη Βρετανία, στο Λούτον και στο Ellesmere Port “άρχισαν με το Brexit” επειδή “προκάλεσε μεγάλη αβεβαιότητα”.

“Όταν έχετε δύο εργοστάσια στη Βρετανία που εξάγουν το 80%+ της παραγωγής τους, η σύγχυση που επικρατεί με τους δασμούς βλάπτει πραγματικά τα δύο εργοστάσια».

Πρόσθεσε ότι για την εντολή σχετικά με τα ZEV, η κυβέρνηση «πρέπει να αποφασίσει: είναι φόρος, φόρος 6 δισεκατομμυρίων λιρών για τις εταιρείες αυτοκινήτων ή είναι εντολή τους να γίνουν πράσινες;»

«Πρέπει να δώσουν τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν αυτούς τους στόχους», είπε.

Πρόσθεσε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης υποδομής φόρτισης.

«Αν όλοι αγόρασαν ένα ηλεκτρικό όχημα αύριο, δεν βλέπω πώς τους φορτίζουμε», είπε.

Ωστόσο, η Vicky Read, διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού φόρτισης EV Charge UK, είπε στο BBC ότι ένας φορτιστής “εγκαθίσταται κάθε 25 λεπτά”.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αυστραλία: «Πέρασε» ο νόμος που απαγορεύει τη χρήση social media σε άτομα κάτω των 16 ετών
Διεθνή |

«Πέρασε» ο νόμος που απαγορεύει τα social media στους κάτω των 16 στην Αυστραλία

Ο νόμος που θέσπισε η Αυστραλία υποχρεώνει εταιρείες κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου να σταματούν την είσοδο στις πλατφόρμες ανηλίκων, διαφορετικά έρχονται αντιμέτωποι με βαρύτατα πρόστιμα