Πρόστιμο 5,7 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές στις Βρυξέλλες στην Pierre Cardin και στον πρώην μεγαλύτερο δικαιοδόχο της, Ahlers, για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ περιορίζοντας τις διασυνοριακές πωλήσεις ρούχων με το σήμα Pierre Cardin.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι ο γαλλικός οίκος μόδας και η Ahlers συνήψαν «αντιανταγωνιστικές» συμφωνίες μεταξύ 2008 και 2021 και εφάρμοσαν «εναρμονισμένες πρακτικές» για να προστατεύσουν την Ahlers από ανταγωνιστές στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, που περιλαμβάνει την ΕΕ και τρεις άλλες χώρες.
Συγκεκριμένα, οι Βρυξέλλες δήλωσαν ότι διαπίστωσαν ότι οι ενέργειες αποσκοπούσαν στη διασφάλιση της «απόλυτης εδαφικής προστασίας της Ahlers στις χώρες που καλύπτονται από τις συμφωνίες αδειοδότησης».
«Σήμερα, επιβάλαμε πρόστιμο στην Pierre Cardin και στον κάτοχο της άδειας Ahlers για περιορισμό του διασυνοριακού εμπορίου ειδών ένδυσης, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού», δήλωσε η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος της ΕΕ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού.
Ρομπέρτο Καβάλι: Ποιος ήταν ο διάσημος σχεδιαστής μόδας – Άφησε πίσω 6 παιδιά τεράστια περιουσία
«Αυτή η συμπεριφορά κατακερμάτισε παράνομα την ενιαία μας αγορά. Εμπόδισε τους καταναλωτές από το να ψωνίσουν για καλύτερη προσφορά και να επωφεληθούν από περισσότερες επιλογές.»
Η εξήγηση της Pierre Cardin
Η Pierre Cardin είπε ότι «μελετά πιθανούς τρόπους προσφυγής» και ότι «η διαφωνία προέκυψε από παλιές πρακτικές». Και πρόσθεσε: «Έκτοτε, οι συμβάσεις αδειοδότησης που προτείνονται από τον όμιλο Pierre Cardin έχουν τροποποιηθεί και η Επιτροπή δεν έχει εγείρει καμία αντίρρηση ως προς την πλήρη συμμόρφωσή τους με τους κανόνες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Όμιλος Alhers δεν είναι πλέον ένας από τους δικαιοδόχους του Ομίλου Pierre Cardin.
Όπως υπογραμμίζουν οι Financial Times, πρόκειται για την τελευταία σε μια σειρά υποθέσεων κατά brands που πωλούν είδη σε διαφορετικές τιμές σε διαφορετικά κράτη μέλη, παρά την ενιαία αγορά αγαθών μεταξύ των 27 χωρών. Φέτος, οι Βρυξέλλες επέβαλαν πρόστιμο στον αμερικανικό κολοσσό ζαχαροπλαστικής Mondelēz για τον περιορισμό των πωλήσεων των προϊόντων του μεταξύ κρατών μελών της ΕΕ.
Οι έμποροι λιανικής έχουν παραπονεθεί εδώ και καιρό για τους λεγόμενους εδαφικούς περιορισμούς εφοδιασμού σύμφωνα με τους οποίους ένα σούπερ μάρκετ σε μία χώρα της ΕΕ, όπως για παράδειγμα η Ολλανδία, πρέπει να αγοράζει επώνυμα προϊόντα όπως σοκολάτα από έναν προμηθευτή που εδρεύει στη χώρα όταν είναι φθηνότερο να αγοράσει στη Γερμανία, η οποία έχει μεγαλύτερη αγορά . Η EuroCommerce, ο φορέας του κλάδου, λέει ότι οι μεγάλες μάρκες περιορίζουν την προσφορά εάν δεν υπογράψουν συμβόλαια που τις αναγκάζουν να αγοράζουν εγχώρια.
Η πρακτική κοστίζει στους αγοραστές περίπου 14 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη της Κομισιόν.
Ο Ολλανδός υπουργός Οικονομίας Dirk Beljaarts είπε στους Financial Times ότι ο ίδιος και μια ομάδα άλλων χωρών πίεζαν την Επιτροπή να νομοθετήσει για να απαγορεύσει την πρακτική αυτή.
«Είναι μια πληγή στα μάτια για πολλούς καταναλωτές. Πραγματικά δεν καταλαβαίνουν γιατί. . . Τα φαρμακευτικά προϊόντα είναι απίστευτα φθηνά στη Γερμανία και ένα μέτρο πάνω από τα ολλανδικά σύνορα είναι 30-40% ακριβότερα. Οπότε προωθώ αυτή την ατζέντα στην ΕΕ». Οι υπουργοί συζήτησαν το θέμα σε συνάντηση στις Βρυξέλλες την Πέμπτη. Τον Μάιο, ο επίτροπος εμπορίου Valdis Dombrovskis υποσχέθηκε να αντιμετωπίσει αυτούς τους «μη ρυθμιστικούς φραγμούς».
«Αποτρέπουν τη σωστή λειτουργία της ενιαίας αγοράς και ενεργούν εις βάρος των καταναλωτών», είπε. Το μπλοκ έχει δεσμευτεί να βελτιώσει τη λειτουργία της ενιαίας αγοράς των 450 εκατομμυρίων ανθρώπων μετά τις αναφορές των πρώην πρωθυπουργών της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι και Ενρίκο Λέτα ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο για την τόνωση της οικονομίας.
Latest News
Αύξηση κερδών για Honda μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan
Honda και Nissan οριστικοποιούν την απόφαση να εγκαταλείψουν τις διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
Αυξημένα κέρδη για τη Sony λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming
Το τρίμηνο του Δεκεμβρίου είναι μια βασική περίοδος για τη Sony, καλύπτοντας την εορταστική περίοδο αγορών που είναι συχνά μια κερδοφόρα περίοδος για τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες
Οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποσυρθεί από την αγορά της Καλιφόρνια πριν από την καταστροφή τον Ιανουάριο
Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις κινεζικές επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας
Οι φορολογικές πολιτικές του Πεκίνου για την υποστήριξη της επιστημονικής και τεχνολογικής καινοτομίας είχαν όφελος 350 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις επιχειρήσεις το 2024
Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» των ΗΠΑ για σπάνιες γαίες
Κομβικές στην τεχνολογική ανάπτυξη, οι ανά τον κόσμο σπάνιες γαίες μπαίνουν στο «κάδρο» του αναθεωρητισμού του Ντόναλντ Τραμπ, με φόντο τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό των ΗΠΑ με την Κίνα
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό
Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία
Η αναστάτωση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι προετοιμασίες και η πίεση προς την κυβέρνηση