
Η ναυτιλία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα με κυριότερη την παγκόσμια έλλειψη ναυτικών, η οποία τροφοδοτεί ένα ανησυχητικό μείγμα από ψεύτικα βιογραφικά, ατυχήματα στη θάλασσα και αυξημένα ναύλα.
«Βλέπουμε μια συνεχή έλλειψη ναυτικών», δήλωσε στο CNBC ο Ρετ Χάρις, ανώτερος αναλυτής στελέχωσης στην Drewry. Αν και ο αριθμός των πλοίων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια «εκθετικά» σε χιλιάδες ετησίως, η αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού που απαιτείται για αυτά τα πλοία δεν έχει συμβαδίσει, είπε.
«Οι εταιρείες απασχολούν ναυτικούς με λιγότερη εμπειρία από ό,τι θα ήθελαν ιδανικά», πρόσθεσε ο Χάρις, ο οποίος σημείωσε ότι οι ανώτεροι αξιωματικοί και ιδίως οι μηχανικοί, είναι σε μικρότερη διαθεσιμότητα από ό,τι οι αξιωματικοί καταστρώματος.
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ – «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας έχουν ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται η διαθεσιμότητα εξειδικευμένων ναυτικών, δήλωσαν οι ειδικοί στο CNBC.
Ναυτιλία: «Λείπουν» Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί
«Τόσο η Ουκρανία όσο και η Ρωσία είχαν προμηθεύσει πολλούς επαγγελματίες ναυτικούς. Ωστόσο, η σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας έχει πράγματι μειώσει την προσφορά ναυτικών και από τις δύο χώρες, καθώς αντιμετωπίζουν συνολική έλλειψη εργατικού δυναμικού λόγω του πολέμου», δήλωσε ο Νταετζίν Λι, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας της FertiStream.
Οι Φιλιππίνες, η Κίνα, η Ρωσία, η Ουκρανία και η Ινδονησία είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές ναυτικών στον κόσμο, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση κατανομής του ναυτικού εργατικού δυναμικού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και της BIMCO για το 2021.
Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούσαν σχεδόν το 15% του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με τα στοιχεία του ICS.
Το ICS αναμένει έλλειμμα 90.000 εκπαιδευμένων ναυτικών μέχρι το 2026. «Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να δημιουργήσουν εθνικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση της έλλειψης ναυτικών», δήλωσε ο ναυτιλιακός οργανισμός.
«Είναι ζωτικής σημασίας να προσλαμβάνουμε ενεργά ένα πιο ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό, αν θέλουμε να καλύψουμε την έλλειψη ναυτικών που απαιτείται για να διατηρήσουμε τη βιομηχανία ακμαία, είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας αυτή τη στιγμή», δήλωσε η ICS.
Τα γεωπολιτικά γεγονότα έχουν επίσης δημιουργήσει περισσότερους κινδύνους στη θάλασσα, καθώς οι Χούθι συνεχίζουν να στοχεύουν πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, καθιστώντας τον ρόλο λιγότερο ελκυστικό, πρόσθεσε η ICS.
Νέες προτεραιότητες
Το υπάρχον ναυτικό προσωπικό επιλέγει επίσης περισσότερες θέσεις εργασίας στη στεριά αντί να βγει στη θάλασσα, δήλωσε ο Χένρικ Γιένσεν, διευθύνων σύμβουλος της Danica Crewing Specialists Group, μιας διεθνούς εταιρείας ναυτικών προσλήψεων και υπηρεσιών επάνδρωσης. Συν τοις άλλοις, η φθίνουσα ελκυστικότητα της ναυτιλίας στις νεότερες γενιές μπορεί να αποτελέσει ταφόπλακα για το επάγγελμα.
«Στο παρελθόν, οι μισθοί των ναυτικών ήταν αρκετά υψηλοί ώστε να αποτελούν μια οικονομικά ελκυστική επιλογή. Αλλά σήμερα, οι νεότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και δεν είναι τόσο πρόθυμοι να δεσμευτούν σε μια καριέρα που απαιτεί μεγάλα διαστήματα μακριά από το σπίτι», δήλωσε ο Λι της FertiStream.
Ως αποτέλεσμα, περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν τη νέα γενιά με εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και γυμναστηρίου στο πλοίο, καθώς και με μικρότερα ταξίδια που κυμαίνονται από δύο έως τέσσερις μήνες.
Η στενότητα της προσφοράς ναυτικών έχει οδηγήσει τις εταιρείες να προσφέρουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν ταλέντα από μια περιορισμένη δεξαμενή, αλλά και υποψηφίους που δοκιμάζουν την τύχη τους σε θέσεις εργασίας για τις οποίες δεν έχουν τα προσόντα, υποβάλλοντας ωραιοποιημένα βιογραφικά, δήλωσαν ειδικοί του κλάδου με τους οποίους μίλησε το CNBC.
Τα πλαστά βιογραφικά έχουν γίνει πιο διαδεδομένα στη ναυτιλία μετά την έλλειψη, είπαν οι αναλυτές, με έναν αυξανόμενο αριθμό ναυτικών να αναφέρουν ψευδείς εμπειρίες σε πλοία και χρόνο στη θάλασσα.


Latest News

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal