Το τελευταίο του απόκτημα του στόλου της με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου παρουσίασε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, αυξάνοντας ταχύτητα στη στροφή προς την απαλλαγή άνθρακα.
Το A.P. Møller είναι ένα πλοίο μήκους 350 μέτρων που προστίθεται σε έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων της Maersk που μπορούν να κινούνται με μεθανόλη καθώς και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα.
Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα
Μιλώντας στο CNBC, ο πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού της Maersk, Ditlev Blicher, δήλωσε ότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία που είναι έτοιμη να απελευθερώσει τη ναυτιλία από άνθρακα.
Οπως είπε χαραλτηριστικά, «[Αυτή η τεχνολογία] επιτρέπει στη βιομηχανία να μετατοπιστεί από τα μαύρα καύσιμα ή τα ορυκτά καύσιμα σε αυτό που ονομάζουμε E-μεθανόλη ή πράσινη μεθανόλη, μειώνοντας σημαντικά τις εξόδους άνθρακα της κανονικής ναυτιλίας».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές
Η Maersk ορίζει γενικά τα πράσινα καύσιμα ως καύσιμα με κατ΄ελάχιστο μείωση 65% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αναφοράς.
H εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 280 τόνους CO2 την ημέρα, καθιστώντας το σημαντικό βήμα στον στόχο της εταιρείας να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Ο Blicher ανέφερε, ακόμη, ότι το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αντικατάσταση μόλις 12 από τα «κανονικά» πλοία της με αυτά που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 — σχεδόν διπλάσιο από τις εκπομπές CO2 που παρήγαγε ο Δήμος της Κοπεγχάγης το 2022.
Το μέλλον της ναυτιλίας
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές.
Η πράσινη μεθανόλη έχει επίσης χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του θείου, τα οποία συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την όξινη βροχή, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Σύμφωνα με τον Blicher, περίπου 170 πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου έχουν παραγγελθεί από ολόκληρο τον κλάδο.
«Η Maersk, η βιομηχανία και η πελατειακή μας βάση προωθούν και επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Blicher, σημειώνοντας ότι οι πελάτες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ωστόσο, ενώ η οικοδόμηση οικονομιών κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, πιστεύει ότι θα χρειαστούν περισσότερα προκειμένου να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τα «μαύρα» καύσιμα, με τη μεθανόλη να παρουσιάζει υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Ο Blicher αναμένει ότι αυτή η ανατροπή της ζυγαριάς θα προέλθει από κανονισμούς που αποθαρρύνουν τα «μαύρα» καύσιμα.
Latest News
Εισέρχεται στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας η Attica Bank - Πού έδωσε το πρώτο δάνειο
Η χρηματοδότηση Attica Bank - Παγκρήτιας τράπεζας αφορά δύο αδελφά eco-type φορτηγά πλοία ξηρού φορτιού
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο πρέπει να παρακολουθούν τις γεωπολιτικές απειλές
Σχεδόν κάθε εταιρεία κινδυνεύει πλέον από...γεωπολιτική ζημία και είναι επιτακτική ανάγκη να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν
Η BIMCO υιοθετεί τη ναυτιλιακή ρήτρα FuelEU
Αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025
Κέρδη αυξημένα μέχρι και 1000% για τους liners
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορωνοϊού
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα