
Το τελευταίο του απόκτημα του στόλου της με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου παρουσίασε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, αυξάνοντας ταχύτητα στη στροφή προς την απαλλαγή άνθρακα.
Το A.P. Møller είναι ένα πλοίο μήκους 350 μέτρων που προστίθεται σε έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων της Maersk που μπορούν να κινούνται με μεθανόλη καθώς και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα.
Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα
Μιλώντας στο CNBC, ο πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού της Maersk, Ditlev Blicher, δήλωσε ότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία που είναι έτοιμη να απελευθερώσει τη ναυτιλία από άνθρακα.
Οπως είπε χαραλτηριστικά, «[Αυτή η τεχνολογία] επιτρέπει στη βιομηχανία να μετατοπιστεί από τα μαύρα καύσιμα ή τα ορυκτά καύσιμα σε αυτό που ονομάζουμε E-μεθανόλη ή πράσινη μεθανόλη, μειώνοντας σημαντικά τις εξόδους άνθρακα της κανονικής ναυτιλίας».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές
Η Maersk ορίζει γενικά τα πράσινα καύσιμα ως καύσιμα με κατ΄ελάχιστο μείωση 65% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αναφοράς.
H εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 280 τόνους CO2 την ημέρα, καθιστώντας το σημαντικό βήμα στον στόχο της εταιρείας να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Ο Blicher ανέφερε, ακόμη, ότι το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αντικατάσταση μόλις 12 από τα «κανονικά» πλοία της με αυτά που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 — σχεδόν διπλάσιο από τις εκπομπές CO2 που παρήγαγε ο Δήμος της Κοπεγχάγης το 2022.
Το μέλλον της ναυτιλίας
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές.
Η πράσινη μεθανόλη έχει επίσης χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του θείου, τα οποία συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την όξινη βροχή, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Σύμφωνα με τον Blicher, περίπου 170 πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου έχουν παραγγελθεί από ολόκληρο τον κλάδο.
«Η Maersk, η βιομηχανία και η πελατειακή μας βάση προωθούν και επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Blicher, σημειώνοντας ότι οι πελάτες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ωστόσο, ενώ η οικοδόμηση οικονομιών κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, πιστεύει ότι θα χρειαστούν περισσότερα προκειμένου να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τα «μαύρα» καύσιμα, με τη μεθανόλη να παρουσιάζει υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Ο Blicher αναμένει ότι αυτή η ανατροπή της ζυγαριάς θα προέλθει από κανονισμούς που αποθαρρύνουν τα «μαύρα» καύσιμα.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες