Το τελευταίο του απόκτημα του στόλου της με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου παρουσίασε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, αυξάνοντας ταχύτητα στη στροφή προς την απαλλαγή άνθρακα.
Το A.P. Møller είναι ένα πλοίο μήκους 350 μέτρων που προστίθεται σε έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων της Maersk που μπορούν να κινούνται με μεθανόλη καθώς και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα.
Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα
Μιλώντας στο CNBC, ο πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού της Maersk, Ditlev Blicher, δήλωσε ότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία που είναι έτοιμη να απελευθερώσει τη ναυτιλία από άνθρακα.
Οπως είπε χαραλτηριστικά, «[Αυτή η τεχνολογία] επιτρέπει στη βιομηχανία να μετατοπιστεί από τα μαύρα καύσιμα ή τα ορυκτά καύσιμα σε αυτό που ονομάζουμε E-μεθανόλη ή πράσινη μεθανόλη, μειώνοντας σημαντικά τις εξόδους άνθρακα της κανονικής ναυτιλίας».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές
Η Maersk ορίζει γενικά τα πράσινα καύσιμα ως καύσιμα με κατ΄ελάχιστο μείωση 65% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αναφοράς.
H εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 280 τόνους CO2 την ημέρα, καθιστώντας το σημαντικό βήμα στον στόχο της εταιρείας να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Ο Blicher ανέφερε, ακόμη, ότι το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αντικατάσταση μόλις 12 από τα «κανονικά» πλοία της με αυτά που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 — σχεδόν διπλάσιο από τις εκπομπές CO2 που παρήγαγε ο Δήμος της Κοπεγχάγης το 2022.
Το μέλλον της ναυτιλίας
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές.
Η πράσινη μεθανόλη έχει επίσης χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του θείου, τα οποία συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την όξινη βροχή, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Σύμφωνα με τον Blicher, περίπου 170 πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου έχουν παραγγελθεί από ολόκληρο τον κλάδο.
«Η Maersk, η βιομηχανία και η πελατειακή μας βάση προωθούν και επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Blicher, σημειώνοντας ότι οι πελάτες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ωστόσο, ενώ η οικοδόμηση οικονομιών κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, πιστεύει ότι θα χρειαστούν περισσότερα προκειμένου να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τα «μαύρα» καύσιμα, με τη μεθανόλη να παρουσιάζει υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Ο Blicher αναμένει ότι αυτή η ανατροπή της ζυγαριάς θα προέλθει από κανονισμούς που αποθαρρύνουν τα «μαύρα» καύσιμα.
Latest News
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου