Το 1883, όταν ο Émile Zola, εμπνευσμένος από το πολυκατάστημα «Le Bon Marché», έγραφε στον «Παράδεισο των κυριών» για τον «καθεδρικό ναό του σύγχρονου εμπορίου […], φτιαγμένο για έναν λαό πελατών», το μέγαρο Μετοχικού Ταμείου Στρατού, το σημερινό City Link, ήταν στάβλος –βασιλικός μεν, αλλά στάβλος- και στο Κολωνάκι σαλαγούσαν πρόβατα.

Πολυκαταστήματα Αttica: Το road map του 7ετούς επενδυτικού πλάνου

Δεδομένης αυτής της ιστορικής καθυστέρησης, οι luxury επιδόσεις των πολυκαταστημάτων attica, εταιρεία-μέλος της Ideal Holdings του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, έχουν τη δική τους αξία, ανάλογη, πιθανώς, με το γεγονός ότι το Μινιόν είχε καταφέρει να φτάσει στην 11η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη πολυκαταστημάτων.

Βέβαια τα πολυκαταστήματα attica στα 20ά τους γενέθλια είναι ακόμη σαν το «φρέσκο κρασί». Χρειάζεται δηλαδή αρκετός χρόνος για να ωριμάσουν και να γίνουν καλύτερα, όπως είπε Paolo de Cesare, το νέο μέλος του ΔΣ της εταιρείας, που μαζί με την Florence Rollet επιλέχθηκαν από τον Λάμπρο Παπακωνσταντίνου για να ενισχύσουν τη διοικητική ομάδα και να συμβάλλουν στην καθιέρωση των attica ως τον απόλυτο premium shopping προορισμό στην Ελλάδα.

Παράδεισος των ανδρών

Ο Émile Zola μπορεί να περιέγραφε τον «παράδεισο των κυριών», αλλά τα attica φαίνεται ότι είναι ο παράδεισος των ανδρών!

Απαντώντας σε ερώτηση του OT για την κατανομή του τζίρου των attica, ο κ. Μπούμης σημείωσε ότι ποσοστό 20% καταλαμβάνουν τα καλλυντικά, ενώ από το υπόλοιπο 80%.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην κατηγορία της μόδας η ανδρική ένδυση προηγείται, καταλαμβάνοντας το 22%, ενώ τα γυναικεία ενδύματα έπονται με 18%, τα αξεσουάρ συνεισφέρουν το 11% και 10% τα υποδήματα, ενώ ανερχόμενη κατηγορία είναι η αθλητική ένδυση που αφορά σήμερα στο 5% των πωλήσεων του City Link και θα ενισχυθεί περαιτέρω από την εταιρεία το προσεχές διάστημα.

Εξίσου σημαντικό κομμάτι του τζίρου περί το 10,5%, ήτοι περί τα 19 εκατ. ευρώ στο 10μηνο του 2024, είναι οι tax free πωλήσεις, οι οποίες εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης σε αξία κατά 21% εφέτος.

Τι νέο σχεδιάζει ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου για τα Attica Stores

Ο στρατηγικός σχεδιασμός για την επόμενη τριετία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Δημοσθένης Μπούμης, CEO της εταιρείας, εστιάζει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία, με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών κι ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων.

Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι μέσα στα νέα brands επιδίωξη είναι να αυξηθεί και ο αριθμός των ελληνικών premium εμπορικών σημάτων. Σήμερα περί τα 30-40 ελληνικά σήματα έχουν παρουσία στα attica.

Με αιχμή τη σύγχρονη τάση του experiential retail δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ για την τριετία 2025-2027.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ τα τελευταία 4 χρόνια, ενώ μόνο το 2024 διατέθηκαν 6,5 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις και εμπορικές αλλαγές στα πολυκαταστήματα που λειτουργούν σε City link, Golden Hall και Mediterranean Cosmos.

Το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, έχοντας ήδη ανακοινώσει την πρόθεση δημιουργίας ακόμη δύο πολυκαταστημάτων attica στα νέα εμπορικά κέντρα του Ελληνικού, ωστόσο χθες δεν δόθηκαν παραπάνω λεπτομέρειες.

Ισχυρή ανάπτυξη και το 2024

Σχετικά με την πορεία των μεγεθών, μετά από το πολύ θετικό κλείσιμο του 2023, όταν η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 227 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 16,5% έναντι του 2022 και EBITDA 23,9 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 24% έναντι του 2022, φέτος συνεχίζει ανοδικά.

Όπως επισημάνθηκε στο δεκάμηνο 2024 οι λιανικές πωλήσεις ανέρχονται σε 179,6 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας αύξηση 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα ενώ η λειτουργική κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 19,2 εκατ. ευρώ ενισχυμένη κατά 15,7% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2023.

Η εκτίμηση του κ. Μπούμη είναι ότι το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, όταν πραγματοποιείται περί το 25% του τζίρου, τα μεγέθη της εταιρείας θα κινηθούν ανοδικά, εξέλιξη που σηματοδοτεί ότι και το 2024 τα πολυκαταστήματα attica θα εμφανίσουν ισχυρή ανάπτυξη.

Τριπλασιάστηκαν οι εμπορικοί χώροι

Έχοντας ξεκινήσει το 2005 με 22.600 τ.μ., τα attica έχουν καταφέρει να διαθέτουν σήμερα 69.000 τ.μ. υπερβαίνοντας τις προκλήσεις και κατακτώντας και αναπτύσσοντας με επιτυχία το experiential και premium retail.

Το δίκτυο περιλαμβάνει πλέον 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand stores (Maje, Sandro, Boss και Mac) και 3 multi-brand καταστήματα (στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, στο Costa Navarino και το Sani Resort).

Τα πολυκαταστήματα attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.

Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έλεγχος στον κλάδο ζωοτροφών για κατοικίδια και ζώα συντροφιάς
Επιχειρήσεις |

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έλεγχος στον κλάδο ζωοτροφών για κατοικίδια και ζώα συντροφιάς

Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Σεπτέμβριο 2024 ο πληθωρισμός σε αυτή την κατηγορία προϊόντων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 1,8%, έναντι 0,6% στην Ζώνη του Ευρώ