
Το 1883, όταν ο Émile Zola, εμπνευσμένος από το πολυκατάστημα «Le Bon Marché», έγραφε στον «Παράδεισο των κυριών» για τον «καθεδρικό ναό του σύγχρονου εμπορίου […], φτιαγμένο για έναν λαό πελατών», το μέγαρο Μετοχικού Ταμείου Στρατού, το σημερινό City Link, ήταν στάβλος –βασιλικός μεν, αλλά στάβλος- και στο Κολωνάκι σαλαγούσαν πρόβατα.
Πολυκαταστήματα Αttica: Το road map του 7ετούς επενδυτικού πλάνου
Δεδομένης αυτής της ιστορικής καθυστέρησης, οι luxury επιδόσεις των πολυκαταστημάτων attica, εταιρεία-μέλος της Ideal Holdings του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, έχουν τη δική τους αξία, ανάλογη, πιθανώς, με το γεγονός ότι το Μινιόν είχε καταφέρει να φτάσει στην 11η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη πολυκαταστημάτων.
Βέβαια τα πολυκαταστήματα attica στα 20ά τους γενέθλια είναι ακόμη σαν το «φρέσκο κρασί». Χρειάζεται δηλαδή αρκετός χρόνος για να ωριμάσουν και να γίνουν καλύτερα, όπως είπε Paolo de Cesare, το νέο μέλος του ΔΣ της εταιρείας, που μαζί με την Florence Rollet επιλέχθηκαν από τον Λάμπρο Παπακωνσταντίνου για να ενισχύσουν τη διοικητική ομάδα και να συμβάλλουν στην καθιέρωση των attica ως τον απόλυτο premium shopping προορισμό στην Ελλάδα.
Παράδεισος των ανδρών
Ο Émile Zola μπορεί να περιέγραφε τον «παράδεισο των κυριών», αλλά τα attica φαίνεται ότι είναι ο παράδεισος των ανδρών!
Απαντώντας σε ερώτηση του OT για την κατανομή του τζίρου των attica, ο κ. Μπούμης σημείωσε ότι ποσοστό 20% καταλαμβάνουν τα καλλυντικά, ενώ από το υπόλοιπο 80%.
Το ενδιαφέρον είναι ότι στην κατηγορία της μόδας η ανδρική ένδυση προηγείται, καταλαμβάνοντας το 22%, ενώ τα γυναικεία ενδύματα έπονται με 18%, τα αξεσουάρ συνεισφέρουν το 11% και 10% τα υποδήματα, ενώ ανερχόμενη κατηγορία είναι η αθλητική ένδυση που αφορά σήμερα στο 5% των πωλήσεων του City Link και θα ενισχυθεί περαιτέρω από την εταιρεία το προσεχές διάστημα.
Εξίσου σημαντικό κομμάτι του τζίρου περί το 10,5%, ήτοι περί τα 19 εκατ. ευρώ στο 10μηνο του 2024, είναι οι tax free πωλήσεις, οι οποίες εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης σε αξία κατά 21% εφέτος.
Τι νέο σχεδιάζει ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου για τα Attica Stores
Ο στρατηγικός σχεδιασμός για την επόμενη τριετία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Δημοσθένης Μπούμης, CEO της εταιρείας, εστιάζει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία, με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών κι ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων.
Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι μέσα στα νέα brands επιδίωξη είναι να αυξηθεί και ο αριθμός των ελληνικών premium εμπορικών σημάτων. Σήμερα περί τα 30-40 ελληνικά σήματα έχουν παρουσία στα attica.
Με αιχμή τη σύγχρονη τάση του experiential retail δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ για την τριετία 2025-2027.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ τα τελευταία 4 χρόνια, ενώ μόνο το 2024 διατέθηκαν 6,5 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις και εμπορικές αλλαγές στα πολυκαταστήματα που λειτουργούν σε City link, Golden Hall και Mediterranean Cosmos.
Το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, έχοντας ήδη ανακοινώσει την πρόθεση δημιουργίας ακόμη δύο πολυκαταστημάτων attica στα νέα εμπορικά κέντρα του Ελληνικού, ωστόσο χθες δεν δόθηκαν παραπάνω λεπτομέρειες.
Ισχυρή ανάπτυξη και το 2024
Σχετικά με την πορεία των μεγεθών, μετά από το πολύ θετικό κλείσιμο του 2023, όταν η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 227 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 16,5% έναντι του 2022 και EBITDA 23,9 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 24% έναντι του 2022, φέτος συνεχίζει ανοδικά.
Όπως επισημάνθηκε στο δεκάμηνο 2024 οι λιανικές πωλήσεις ανέρχονται σε 179,6 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας αύξηση 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα ενώ η λειτουργική κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 19,2 εκατ. ευρώ ενισχυμένη κατά 15,7% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2023.
Η εκτίμηση του κ. Μπούμη είναι ότι το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, όταν πραγματοποιείται περί το 25% του τζίρου, τα μεγέθη της εταιρείας θα κινηθούν ανοδικά, εξέλιξη που σηματοδοτεί ότι και το 2024 τα πολυκαταστήματα attica θα εμφανίσουν ισχυρή ανάπτυξη.
Τριπλασιάστηκαν οι εμπορικοί χώροι
Έχοντας ξεκινήσει το 2005 με 22.600 τ.μ., τα attica έχουν καταφέρει να διαθέτουν σήμερα 69.000 τ.μ. υπερβαίνοντας τις προκλήσεις και κατακτώντας και αναπτύσσοντας με επιτυχία το experiential και premium retail.
Το δίκτυο περιλαμβάνει πλέον 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand stores (Maje, Sandro, Boss και Mac) και 3 multi-brand καταστήματα (στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, στο Costa Navarino και το Sani Resort).
Τα πολυκαταστήματα attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.
Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.


Latest News

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ