
Εφτασε η μέρα που πολλοί καταναλωτές περίμεναν για να κάνουν πιο οικονομικές αγορές -για πολλούς μάλιστα συμπίπτει με μισθοδοσία τους- ακόμη περισσότερο δε οι έμποροι. Η Black Friday δίνει την ευκαιρία για μεγάλες εκπτώσεις στους καταναλωτές, ενώ οι έμποροι ελπίζουν να «ζεστάνουν» τα ταμεία τους ενόψει και των γιορτών των Χριστουγέννων.
Με αφορμή τη φετινή Black Friday και τη λεγόμενη Cyber Monday, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Στ. Καφούνης, καλεί τους καταναλωτές που θα κάνουν αγορές τις συγκεκριμένες ημέρες να στηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.
Black Friday: Μύθοι και αλήθειες – Οι μαύρες τρύπες της NASA και ο Έλληνας καταναλωτής
Όπως είπε, «δίνουν τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης και βρίσκονται πάντα κοντά στον πελάτη τους. Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα».
Τα κατάστημα προαιρετικά μπορούν να ανοίξουν την Κυριακή
Ο Εμπορικός Σύλλογος ενημερώνει επίσης τις εμπορικές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό ότι έπειτα από τροποποίηση της παρ. 1 και 4 άρθρου 16 ν. 4177/2013, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.
Αυτό σημαίνει ότι τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου.
Το προτεινόμενο ωράριο
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημέρωσε επίσης ότι με την πρόσφατη τροπολογία τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου. Εκτός από αυτήν της 8ης Δεκεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 18:00.
Επίσης, τη δυνατότητα να λειτουργήσουν τα εμπορικά τους καταστήματα την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου ως ημέρα προσφορών Black Friday. Το προτεινόμενο ωράριο είναι από τις 11:00 έως και τις 18.00, γνωστοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Τα μάτια τους 14 πρέπει να έχουν οι καταναλωτές
Ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» υπενθυμίζει ότι απαιτείται προσοχή κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday και της Cyber Monday.
Μαζί με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, δίνουν συμβουλές στους καταναλωτές ενόψει των εκπτώσεων.
«Πολλά καταστήματα εμφανίζουν μεγάλες εκπτώσεις, χωρίς να είναι πάντα πραγματικές. Συνιστάται προσεκτικός έλεγχος και σύγκριση των τιμών των προϊόντων πριν και κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η εξέλιξη των τιμών σε βάθος χρόνου αρκετών μηνών μπορεί να γίνει εύκολα από τους καταναλωτές με τη χρήση σχετικών διαδικτυακών εργαλείων.
Καλό είναι η επιλογή καταστημάτων να γίνεται όχι μόνο με γνώμονα τις χαμηλές τιμές, αλλά επιπλέον με βάση την καλή φήμη και τη μακρόχρονη παρουσία τους στην αγορά. Οι θετικές εμπειρίες και κριτικές άλλων καταναλωτών αποτελούν, επίσης, μία παράμετρο που μπορεί να βοηθήσει στην τελική επιλογή.
Συνιστάται η αποφυγή συναλλαγών με ηλεκτρονικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω κοινωνικών δικτύων, χωρίς να διαθέτουν παράλληλα φυσική έδρα και χωρίς να γνωστοποιούν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό σταθερού τηλεφώνου), καθώς επίσης αριθμό καταχώρισης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
Η Black Friday και η Cyber Monday αποτελούν ευκαιρία για επιτήδειους, προκειμένου να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές με προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές. Συνιστάται η επίσκεψη των καταναλωτών σε ασφαλείς ιστοσελίδες καταστημάτων, που ξεκινούν με «https» (με πιστοποιητικό SSL).
Καλό είναι να αποφεύγεται η αποθήκευση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως αριθμών πιστωτικών καρτών, σε ιστοσελίδες καταστημάτων με τις οποίες οι καταναλωτές δεν συναλλάσσονται συχνά, αλλά και η πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών κατά τη σύνδεση σε δημόσια Wi-Fi δίκτυα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, το αρχικό κόστος ενός προϊόντος μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την προσθήκη επιπλέον χρεώσεων στο καλάθι αγορών, όπως εξόδων αποστολής, αντικαταβολής και ασφάλισης. Προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων ελέγχουμε πάντα πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής τη συνολική αξία κάθε αγοράς.
Οι ηλεκτρονικές απάτες μέσω email αυξάνονται ραγδαία κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Συνιστάται η ιδιαίτερη προσοχή των καταναλωτών σε εμπορικές προσφορές που αποστέλλονται μέσω email από αγνώστους ή με πολύ ελκυστικές τιμές, καθώς μπορεί να αποτελούν παγίδες υποκλοπής (phising) ευαίσθητων προσωπικών στοιχείων μέσω ανοίγματος κακόβουλων εξωτερικών συνδέσμων (links) ή συνημμένων αρχείων.
Κάθε εκπτωτικό γεγονός που υπόσχεται χαμηλές τιμές ενθαρρύνει την υπερβολική κατανάλωση. Προσπαθούμε πάντα να εστιάσουμε σε πραγματικές ανάγκες και σε αγορές που έχουν απόλυτη προτεραιότητα, κάνοντας σωστό προγραμματισμό με βάση τον προϋπολογισμό μας».


Latest News
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε κατά 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/misthoi-600x396.jpg)
Άνοδος 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![IOBE: Υποχώρησε η ανεργία τον Ιανουάριο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ανεργια-600x345.jpg)
ΙΟΒΕ: Μειώθηκε η ανεργία κατά 8,9% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Τι δείχνει το μηναίο Δελτίο Εξελίξεων στην Βιομηχανία που καταρτίζει ο ΙΟΒΕ
![ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/industry-steel-600x419.jpg)
Οριακή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]
ΕΛΣΤΑΤ: Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 - Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 - Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 12,8%

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος ζητά η ΕΣΕΕ
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ζητά την κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Έφθασε η ώρα της «σκληρής» Moody's - Το μήνυμα που έστειλαν ΧΑ και ομόλογα
Η Moody’s θα δώσει σήμερα το βράδυ τη δική της οπτική για το πώς κινείται η ελληνική οικονομία

Πώς βλέπουν την Κρήτη του μέλλοντος οι επιχειρηματίες - Ο τουρισμός και οι επενδύσεις
Εκπρόσωποι των επιχειρηματιών της Κρήτης μίλησαν στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί και οι κλάδοι τους

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης – Γκουζούρης: Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης των κρίσεων σε σχέση με το νερό
Οπως είπε ο κ. Γκουζούρης, «σε όλον τον πλανήτη δεν είναι κανείς προετοιμασμένος για τις κρίσεις σε σχέση με το νερό, όμως, πρέπει να ξεκινήσουμε να προετοιμαζόμαστε»