Είδαμε στο προηγούμενο σημείωμα μας, τι εργασίες μπορούν να γίνουν μέσα από την ψηφιακή myCAR, καθώς το πως μπορεί να εκδοθεί προσωρινής άδειας κυκλοφορίας.

Είδαμε ακόμη πως μπορούμε να κάνουμε αίτηση για Ψηφιακή Ακινησία

Στο σημερινό σημείωμα μας θα δούμε πως μπορούμε να τροποποιήσουμε την αίτηση ακινησίας και τα πρόστιμα που υπάρχουν σε περίπτωση που το όχημα τεθεί σε κίνηση ή αλλάξει θέση ακινησίας, από αυτήν που έχει δηλωθεί.

· Τροποποίηση της αίτησης ακινησίας

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θέσης του οχήματος σε ακινησία με ηλεκτρονικό τρόπο, δηλαδή την οριστικοποίηση της αίτησης, ο/οι ιδιοκτήτης/ες του οχήματος μπορούν να μεταβούν εκ νέου στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής ακινησίας, ώστε αν επιθυμούν να τροποποιήσουν την αίτηση τους ή να τυπώσουν την υφιστάμενη (pdf), ενώ πλέον δεν παρέχεται το δικαίωμα διαγραφής, όπως ίσχυε στις προηγούμενες καταστάσεις της αίτησης.

Για να τροποποιήσουν την αίτηση επιλέγουν τη δημιουργία τροποποιητικής δήλωσης, η οποία παίρνει νέο αριθμό. Εντός της ίδιας ημέρας από την ημερομηνία οριστικοποίησης της αρχικής αίτησης παρέχεται η δυνατότητα μεταβολής του συνόλου των στοιχείων της αίτησης, εξαιρουμένου φυσικά του αριθμού κυκλοφορίας. Αν έχει παρέλθει η μια ημέρα, έχουν δικαίωμα να τροποποιήσουν μόνο το πεδίο μέσω του οποίου δηλώνεται αν ο χώρος στάθμευσης είναι ιδιόκτητος, ενοικιαζόμενος ή παραχωρηθείς.

Ο κύκλος διαχείρισης μιας τροποποιητικής δήλωσης είναι ακριβώς ίδιος με αυτόν της αρχικής δήλωσης, μέχρι και αυτή να οριστικοποιηθεί με τη σειρά της.

· Κυρώσεις

Όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ.

Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Η θέση της ΔΕΔ

Σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), απορρίφθηκε προσφυγή φορολογουμένου για διαγραφή προστίμου για όχημα σταθμευμένο σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που δηλώθηκε στην ακινησία

Ιστορικό

Σε φορολογούμενο επιβλήθηκε πρόστιμο 1.170,00€, διότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε από το Τμήμα Τροχαίας, διαπιστώθηκε ότι το όχημα ιδιοκτησίας του  βρισκόταν σταθμευμένο σε χώρο διαφορετικό από τον οριζόμενο στη δήλωση ακινησίας φέροντας επί αυτού τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Η προσφυγή

Ο ιδιοκτήτης άσκησε ενδικοφανή προσφυγή ζητώντας την ακύρωση την ακύρωση του προστίμου. ισχυριζόμενος ότι το εν λόγω ΕΙΧ ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων από την οικία του, ήτοι τον ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης που είχε δηλωθεί στη δήλωση ακινησίας.

Το σκεπτικό της απόρριψης

Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή και επικύρωσε το πρόστιμο με τα παρακάτω σκεπτικά:

«Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4174/2013, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4223/2013: «…».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 63 παρ. 1 του ν. 4174/2013: «….».

Επειδή, στην ΠΟΛ 1064/2017 «..».

Επειδή, από τις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, συνάγεται σαφώς ότι σκοπός της θέσπισης της διαδικασίας της ενδικοφανούς προσφυγής είναι μεταξύ άλλων η λειτουργία ενός σταδίου προελέγχου για εκείνες τις υποθέσεις που πρόκειται να εισαχθούν ενώπιον της δικαιοσύνης με το ένδικο βοήθημα της προσφυγής, κατά συνέπεια, στο πεδίο εφαρμογής της ενδικοφανούς προσφυγής υπάγονται οι πράξεις, οι οποίες με βάση το προϊσχύον καθεστώς προσβάλλονταν απευθείας στα δικαστήρια με το ένδικο βοήθημα της προσφυγής (άρθρο 63 επ. Κ.Δ.Δ.).

Επειδή, περαιτέρω, στην ΠΟΛ.1014/2017 της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ορίζεται ότι ¨Στο άρθρο 2 του ν.4174/2013 (Κ.Φ.Δ.) καθώς και στο Παράρτημα του ΚΦΔ ορίζονται τα δημόσια έσοδα για τα οποία έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του εν λόγω Κώδικα. Τα τέλη κυκλοφορίας αφενός δεν κατονομάζονται ρητώς στο άρθρο 2, αφετέρου δεν περιλαμβάνονται στο Παράρτημα του Κώδικα και επομένως δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του.¨

Επειδή, στην υπό κρίση περίπτωση, απαραδέκτως ασκείται ενδικοφανής προσφυγή κατά της υπ΄αριθμ………./2022 πράξης επιβολής προστίμου του προϊσταμένου της ΔΟΥ Βόλου, δεδομένου ότι η κύρια φορολογία, με την οποία συνδέεται το εν λόγω πρόστιμο είναι τα τέλη κυκλοφορίας (Ν.2367/1953), που δεν υπάγονται στο άρθρο 2 του ΚΦΔ και το παράρτημά του και κατ’ επέκταση είναι εκτός του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 63 του ΚΦΔ και της αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε

Την απόρριψη της»

Αλωνιάτης Απόστολος

Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Experts