Είδαμε στο προηγούμενο σημείωμα μας, τι εργασίες μπορούν να γίνουν μέσα από την ψηφιακή myCAR, καθώς το πως μπορεί να εκδοθεί προσωρινής άδειας κυκλοφορίας.
Είδαμε ακόμη πως μπορούμε να κάνουμε αίτηση για Ψηφιακή Ακινησία
Στο σημερινό σημείωμα μας θα δούμε πως μπορούμε να τροποποιήσουμε την αίτηση ακινησίας και τα πρόστιμα που υπάρχουν σε περίπτωση που το όχημα τεθεί σε κίνηση ή αλλάξει θέση ακινησίας, από αυτήν που έχει δηλωθεί.
· Τροποποίηση της αίτησης ακινησίας
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θέσης του οχήματος σε ακινησία με ηλεκτρονικό τρόπο, δηλαδή την οριστικοποίηση της αίτησης, ο/οι ιδιοκτήτης/ες του οχήματος μπορούν να μεταβούν εκ νέου στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής ακινησίας, ώστε αν επιθυμούν να τροποποιήσουν την αίτηση τους ή να τυπώσουν την υφιστάμενη (pdf), ενώ πλέον δεν παρέχεται το δικαίωμα διαγραφής, όπως ίσχυε στις προηγούμενες καταστάσεις της αίτησης.
Για να τροποποιήσουν την αίτηση επιλέγουν τη δημιουργία τροποποιητικής δήλωσης, η οποία παίρνει νέο αριθμό. Εντός της ίδιας ημέρας από την ημερομηνία οριστικοποίησης της αρχικής αίτησης παρέχεται η δυνατότητα μεταβολής του συνόλου των στοιχείων της αίτησης, εξαιρουμένου φυσικά του αριθμού κυκλοφορίας. Αν έχει παρέλθει η μια ημέρα, έχουν δικαίωμα να τροποποιήσουν μόνο το πεδίο μέσω του οποίου δηλώνεται αν ο χώρος στάθμευσης είναι ιδιόκτητος, ενοικιαζόμενος ή παραχωρηθείς.
Ο κύκλος διαχείρισης μιας τροποποιητικής δήλωσης είναι ακριβώς ίδιος με αυτόν της αρχικής δήλωσης, μέχρι και αυτή να οριστικοποιηθεί με τη σειρά της.
· Κυρώσεις
Όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.
Η θέση της ΔΕΔ
Σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), απορρίφθηκε προσφυγή φορολογουμένου για διαγραφή προστίμου για όχημα σταθμευμένο σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που δηλώθηκε στην ακινησία
Ιστορικό
Σε φορολογούμενο επιβλήθηκε πρόστιμο 1.170,00€, διότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε από το Τμήμα Τροχαίας, διαπιστώθηκε ότι το όχημα ιδιοκτησίας του βρισκόταν σταθμευμένο σε χώρο διαφορετικό από τον οριζόμενο στη δήλωση ακινησίας φέροντας επί αυτού τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Η προσφυγή
Ο ιδιοκτήτης άσκησε ενδικοφανή προσφυγή ζητώντας την ακύρωση την ακύρωση του προστίμου. ισχυριζόμενος ότι το εν λόγω ΕΙΧ ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων από την οικία του, ήτοι τον ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης που είχε δηλωθεί στη δήλωση ακινησίας.
Το σκεπτικό της απόρριψης
Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή και επικύρωσε το πρόστιμο με τα παρακάτω σκεπτικά:
«Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4174/2013, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4223/2013: «…».
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 63 παρ. 1 του ν. 4174/2013: «….».
Επειδή, στην ΠΟΛ 1064/2017 «..».
Επειδή, από τις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, συνάγεται σαφώς ότι σκοπός της θέσπισης της διαδικασίας της ενδικοφανούς προσφυγής είναι μεταξύ άλλων η λειτουργία ενός σταδίου προελέγχου για εκείνες τις υποθέσεις που πρόκειται να εισαχθούν ενώπιον της δικαιοσύνης με το ένδικο βοήθημα της προσφυγής, κατά συνέπεια, στο πεδίο εφαρμογής της ενδικοφανούς προσφυγής υπάγονται οι πράξεις, οι οποίες με βάση το προϊσχύον καθεστώς προσβάλλονταν απευθείας στα δικαστήρια με το ένδικο βοήθημα της προσφυγής (άρθρο 63 επ. Κ.Δ.Δ.).
Επειδή, περαιτέρω, στην ΠΟΛ.1014/2017 της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ορίζεται ότι ¨Στο άρθρο 2 του ν.4174/2013 (Κ.Φ.Δ.) καθώς και στο Παράρτημα του ΚΦΔ ορίζονται τα δημόσια έσοδα για τα οποία έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του εν λόγω Κώδικα. Τα τέλη κυκλοφορίας αφενός δεν κατονομάζονται ρητώς στο άρθρο 2, αφετέρου δεν περιλαμβάνονται στο Παράρτημα του Κώδικα και επομένως δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του.¨
Επειδή, στην υπό κρίση περίπτωση, απαραδέκτως ασκείται ενδικοφανής προσφυγή κατά της υπ΄αριθμ………./2022 πράξης επιβολής προστίμου του προϊσταμένου της ΔΟΥ Βόλου, δεδομένου ότι η κύρια φορολογία, με την οποία συνδέεται το εν λόγω πρόστιμο είναι τα τέλη κυκλοφορίας (Ν.2367/1953), που δεν υπάγονται στο άρθρο 2 του ΚΦΔ και το παράρτημά του και κατ’ επέκταση είναι εκτός του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 63 του ΚΦΔ και της αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Την απόρριψη της»
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Latest News
Στεγαστική κρίση και γενεές Υ και Ζ στην Ελλάδα
Για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης απαιτείται μια μακροπρόθεσμη στρατηγική και νέα εργαλεία παρέμβασης στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής
Πώς θα διαμορφωθεί το νέο επίδομα ανεργίας [πίνακες]
Το θεσμικό πλαίσιο για το τακτικό επίδομα ανεργίας όπως ισχύει σήμερα διαμορφώθηκε τις δεκαετίες του 1950 και 1980, δεν ανταποκρίνεται πλέον επαρκώς σε βασικούς στόχους κοινωνικής και οικονομικής πολιτικής
Ποιες είναι σήμερα οι 20 μεγαλύτερες οικονομίες στον πλανήτη [γράφημα]
Η σχετική οικονομική δύναμη των κρατών στον πλανήτη έχει αλλάξει δραματικά
Οι προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας για το 2025
Στα αρνητικά σημεία συγκαταλέγονται το υψηλό κόστος ζωής σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς που δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοινωνικό μίγμα, η χαμηλή παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα
Πώς θα κινηθεί η ελληνική οικονομία το 2025 [πίνακας]
Ποιες αναμένονται να είναι οι εξελίξεις για τους πολίτες και την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας
Οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας το 2025
Τι θα συμβεί σε παγκόσμιο αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Τα μαθήματα της πανδημίας ξεχάστηκαν και ο «γκρι ρινόκερος» παραμένει στο δωμάτιο
Η εκτεταμένη αντιπαράθεση με τον θάνατο φαινόταν να αναδεικνύει μια πιο ευγενική, ευγενική πλευρά της κοινωνίας.
Γιατί να δώσεις
Ό,τι προσφέρεις, με κάποιο τρόπο επιστρέφει σ’ εσένα. Κάποιες φορές πολλαπλάσια
Χρηματοοικονομική του Κλίματος
Για να σταματήσει η κλιματική κρίση είναι απαραίτητες μαζικές επενδύσεις σε παγκόσμια κλίμακα
Πιο σταδιακές μειώσεις επιτοκίων από Fed
Ο πρόεδρος Τζερόμ Πάουελ θεωρεί ότι μια περαιτέρω αύξηση της ανεργίας δεν αποτελεί προϋπόθεση για περαιτέρω μειώσεις επιτοκίων