![Ναυτιλία: Η επόμενη ημέρα για τα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ploiaa.jpg)
Η μεγάλη ανατροπή στην αγορά των δεξαμενοπλοίων θα έλθει από τη στιγμή που θα επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε αυτή την περίπτωση θα αυξηθεί σημαντικά η προσφορά πλοίων και αναμένεται πτώση των ναύλων. Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή οργάνωση Bimco και την τελευταία μελέτη της για την αγορά των δεξαμενοπλοίων, το 2025 οι ναύλοι αναμένεται να είναι κοντά στα επίπεδα του 2024 αλλά η αποδυνάμωση θα μπορούσε να αρχίσει το 2026, ιδίως στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων.
Τα κρίσιμα μεγέθη για τον κλάδο δεξαμενοπλοίων είναι η προσφορά και ζήτηση πετρελαίου, η προσφορά δεξαμενοπλοίων και ο δείκτης των τονοχιλιομέτρων μεταφερόμενου φορτίου, που συνδέεται με τις αποστάσεις πλεύσης των πλοίων και την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Μια νέα παράμετρος είναι η πρόθεση του νέου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς.
Λιμάνια: «Ασφυξία» στο Λος Αντζελες απο συσσώρευση εμπορευμάτων
Οσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση πετρελαίου η Bimco επικαλείται τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) που αναφέρουν ότι αναμένεται αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 0,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2024 και 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2025. Η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται κυρίως στην Ασία, ενώ στις χώρες του ΟΟΣΑ παραμένει στάσιμη.
Ο IEA έχει μειώσει την πρόβλεψη για τη ζήτηση κατά 0,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα για το 2024 και 0,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα για το 2025. Εχει επίσης μειώσει την πρόβλεψη για τα διυλιστήρια κατά 0,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και για τα δύο έτη. Τα ηλεκτρικά οχήματα και η αδύναμη ανάπτυξη παίζουν τον ρόλο τους.
Ενόψει του 2025, ο ΙΕΑ αναμένει ότι η αύξηση της κινεζικής ζήτησης θα παραμείνει συγκρατημένη και ότι θα είναι η Νότια και η Νοτιοανατολική Ασία που θα αποτελέσουν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης αντ’ αυτού, με αύξηση κατά 0,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Συγκεκριμένα, η Ινδία προβλέπεται να δει αυξημένη ζήτηση κατά 0,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Η προσφορά πετρελαίου προβλέπεται να επεκταθεί ταχύτερα από ό,τι η ζήτηση το 2025 και θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Οσον αφορά την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, όπου οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι υποχρεώνουν τα πλοία να αλλάξουν ρότα γύρω από την Αφρική, είναι κρίσιμος παράγοντας ισορροπιών στην αγορά, καθώς αυξάνονται οι ημέρες πλεύσης των πλοίων και συνεπώς η ζήτηση.
Η Bimco εκτιμά ότι μπορεί να συνεχιστεί η αναδρομολόγηση στο ίδιο επίπεδο όπως και το 2024 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, και συνεπώς αναμένεται αύξηση των τονοχιλιομέτρων σε 2,5%-3,5% το 2025.
Εάν τα δεξαμενόπλοια επιστρέψουν στην Ερυθρά και το Σουέζ το 2026, τότε σύμφωνα με την Bimco τα τονοχιλιόμετρα θα μειωθούν κατά 1,5%-2,5%, καθώς οι αποστάσεις θα μειωθούν. Σε περίπτωση που δεν μπορέσουν να επιστρέψουν, αναμένει ότι τα τονοχιλιόμετρα θα αυξηθούν κατά 0,5%-1,5%.
Πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά των δεξαμενοπλοίων και από τον παράγοντα Τραμπ. Εάν ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ προχωρήσει την πολιτική των δασμών οι εμπορικοί εταίροι θα μπορούσαν να προβούν σε αντίποινα, γεγονός που θα έπληττε το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη, μειώνοντας την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου.
Σε συντομότερες πλεύσεις θα οδηγήσει και μια άρση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας από την ΕΕ εάν επιλυθεί η κρίση της Ουκρανίας, ένα μάλλον απίθανο σενάριο για την Bimco. Τέλος, η ναυτιλιακή οργάνωση εκτιμά ότι η προσφορά δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,3% το 2025 και κατά 2,1% το 2026, καθώς το βιβλίο παραγγελιών παραμένει μικρό. Αντίστοιχα η αύξηση της προσφοράς δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αναμένεται να είναι 3,7% το 2025 και 7,3% το 2026, καθώς οι παραδόσεις από το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών αυξάνονται.
Ισορροπία
Γενικότερα η Bimco εκτιμά για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου ότι αναμένεται μια μικρή ενίσχυση της ισορροπίας προσφοράς/ζήτησης δεξαμενοπλοίων για το 2025, η οποία θα μπορούσε να αποδυναμωθεί το 2026, εάν τα πλοία μπορέσουν να επιστρέψουν σε κανονικά δρομολόγια.
Η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προβλέπεται να εξασθενήσει ελαφρώς το 2025 και σημαντικά το 2026, καθώς ο στόλος αυξάνεται ταχύτερα και επίσης τα δρομολόγια υποτίθεται ότι θα επανέλθουν στο κανονικό επίπεδο από το 2026.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
![ΣΕΕΝ: Επανεξελέγη πρόεδρος ο Διονύσης Θεοδωράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Dionisis-Theodoratos-e1709826911754-768x470-1-600x367.jpeg)
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή