Η ενεργειακή μετάβαση και οι ευρωπαϊκοί στόχοι για περιορισμό του ανθρακικού τους αποτυπώματος ωθούν ενεργειακούς ομίλους σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες και ένας εξ αυτών είναι και η Motor Oil.
Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που η διοίκηση της Motor Oil παρουσίασε τη στρατηγική του 2030 για τον ενεργειακό και εταιρικό μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο και διαφοροποιημένο όμιλο ενέργειας.
Στην επικαιροποιημένη στρατηγική που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Motor Oil δίνεται έμφαση στην επίτευξη του στόχου ώστε το 40% των EBITDA του 2030 να προέρχεται από τις «πράσινες» και ευέλικτες τεχνολογίες ενέργειας αλλά και την κυκλική οικονομία.
Γιάννης Βαρδινογιάννης (Motor Oil): «Στρατηγική η συμμαχία μας με τη ΔΕΗ στο υδρογόνο»
Εκτιμάται πώς η Motor Oil από τις δραστηριότητες της στην πράσινη ενέργεια και την κυκλική οικονομία θα έχει το 2030 EBITDA της τάξης των 400 με 500 εκατ. ευρώ
Στο 4ο OT FORUM ο Επικεφαλής Εταιρικής Ανάπτυξης της Motor Oil
Η Motor Oil πρωταγωνιστεί μεταξύ των άλλων ενεργειακών ομίλων σε αυτόν τον μετασχηματισμό των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων και θεωρείται οδηγός και για άλλους ομίλους.
Στο 4ο OT FORUM με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030″» ο Επικεφαλής Εταιρικής Ανάπτυξης της Motor Oil Γιώργος Γκούμας αναμένεται να παρουσιάσει το roadmap των αλλαγών που ήδη τρέχει ο όμιλος μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 δισ. ευρώ.
Μάλιστα η διοίκηση του ομίλου έχει θέσει ως στόχο το 40% της λειτουργικής κερδοφορίας της το 2030 να προέρχεται από τις δραστηριότητες της στην πράσινη ενέργεια. Αυτό μεταφράζεται σε 400 με 500 εκατ. ευρώ, αν ληφθεί υπόψη μία λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) ύψους 1,4 δισ. ευρώ (2023).
Οι τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας είναι αυτοί που σηκώνουν το βάρος του ενεργειακού μετασχηματισμού της Motor Oil.
Και πιο συγκεκριμένα το «φορτίο» αυτό καλούνται να σηκώσουν η MORE Energy, η nrg και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, Thalis, LPC, Verd και φυσικά το νέο απόκτημα του ομίλου της Motor Oil, η ΗΛΕΚΤΩΡ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο όμιλος η πρόοδος που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ σε σύνολο 4 δισ. ευρώ που επιδιώκει να ολοκληρώσει μέχρι το 2030.
Πιο συγκεκριμένα στο σχέδιο ενεργειακής μετάβασης η Motor Oil έχει πετύχει στους τομείς:
1. Ενεργειακή απόδοση και βιωσιμότητα των διυλιστηρίων
Πιο συγκεκριμένα έχει υπό κατασκευή νέα μονάδα προπυλενίου 160.000 τόνων ετησίως. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί το 2025.
Εντός του 2025 θα επεκταθεί και η δυνατότητα αποθήκευσης κατά 40.000 κυβικά μέτρα.
Ανάπτυξη του προγράμματος παραγωγής βιοκαυσίμων με επιπλέον 250.000 τόνους ετησίως.
2. Στη δραστηριότητα της ηλεκτρικής ενέργειας
Κατέχει τη δεύτερη θέση στις ΑΠΕ με έργα σε λειτουργία 839 MW από 279 MW το 2021.
Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του CCGT 877 MW στην Κομοτηνή, την πλέον αποδοτικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο.
Στην ανάπτυξη 1.550 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων από 145 το 2021.
3. Ολοκληρωμένη και διαφοροποιημένη δραστηριότητα στην κυκλική οικονομία.
Η Motor Oil διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα.
Διαχειρίζεται 300.000 τόνους στερεών αποβλήτων.
Επεξεργάζεται 15 εκατ. κυβικά μέτρα ετησίως αστικών λυμάτων,
Συλλέγει και παράγει βιοκαύσιμα 25.000 τόνους ετησίως.
Ο στόχος για τις ΑΠΕ της MORE Energy είναι από τα 839 MW και τα 135 εκατ. ευρώ σε EBITDA σήμερα να ανέλθει στα 2 GW το 2030 με EBITDA τα 250 εκατ. ευρώ
Η MORE Energy
Ναυαρχίδα… στην ενεργειακή μετάβαση της Motor Oil είναι η θυγατρική MORE Energy.
Πρόκειται για την εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΑΠΕ, την αποθήκευση ενέργειας και τις διαχείριση ενέργειας.
Ο στόχος είναι από τα 839 MW και τα 135 εκατ. ευρώ σε EBITDA να ανέλθει στα 2 GW το 2030 με EBITDA τα 250 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα της MORE Energy το 2030 αναμένονται σε 350 εκατ. ευρώ.
Κοντά στη MORE Energy βρίσκονται και οι άλλες δραστηριότητες της Motor Oil στην ηλεκτρική ενέργεια.
Η nrg διαθέτει 235.000 πελάτες (2,5 TWh), ενώ η incharge που δραστηριοποιείται στην ηλεκτροκίνηση στοχεύει σε 4.000 φορτιστές το 2030 από 1.550 σήμερα.
Οι θυγατρικές της Thalis, LPC και «Πράσινο Λάδι» θα δώσουν το 2024 έσοδα 220 εκατ. ευρώ και EBITDA 25 εκατ. ευρώ
Η κυκλική οικονομία
Οι δραστηριότητες της Motor Oil στην κυκλική οικονομία ήδη αποδίδουν καρπούς.
Οι θυγατρικές της Thalis, LPC και «Πράσινο Λάδι» θα δώσουν το 2024 έσοδα 220 εκατ. ευρώ και EBITDA 25 εκατ. ευρώ.
Η ΗΛΕΚΤΩΡ για το πρώτο εξάμηνο παρουσίασε 100 εκατ. ευρώ έσοδα και EBITDA 19 εκατ. ευρώ.
Οι προοπτικές της εταιρείας στη διαχείριση αποβλήτων είναι ευοίωνες. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων ανέρχεται στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ στον τομέα ανοίγεται μία αγορά 5 δισ. ευρώ στα στερεά απόβλητα.
Σε πλήρη ανάπτυξη είναι επίσης και τα projects του υδρογόνου σε συνδυασμό με την αποθήκευση CO2. Το υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος προορίζεται για τις μεταφορές, τα δίκτυα φυσικού αερίου, τη ναυτιλία και τη βιομηχανία.
Αντίστοιχη εξέλιξη υπάρχει και από τη δραστηριότητα στα e-fuels (συνθετικά καύσιμα) που προορίζονται για τις αεροπορικές μεταφορές, τη ναυτιλία και τη χημική βιομηχανία.
Latest News
Το κοινωνικό πρόσημο των επενδύσεων του Ομίλου Ηρακλής - Ο CEO Δημήτρης Χανής στο OT Forum
Ο CEO Δημήτρης Χανής θα μιλήσει στο OT Forum για τη συνεισφορά του ομίλου στην ελληνική οικονομία αλλά και για τη συνεισφορά της βιομηχανίας
Ο νέος τραπεζικός πόλος και το στοίχημα της Attica Bank – Στο 4ο ΟΤ FORUM η Ελένη Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μιλά για το νέο τραπεζικό πυλώνα και την εναλλακτική χρηματοδότηση κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οι πράσινες επενδύσεις μπορούν να οδηγήσουν σε success story - Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Γιώργος Μαργώνης της Παπαστράτος
Ο CEO της Παπαστράτος, Γιώργος Μαργώνης, θα μιλήσει στο 4ο OT FORUM, για τις πράσινες επενδύσεις της εταιρείας και τις προοπτικές για την ελληνική βιομηχανία
Οι σύγχρονες προκλήσεις στη Ναυτιλία και ο στόχος για εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Χρήστος Στυλιανίδης
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για τις προκλήσεις στη ναυτιλία και το στόχο για εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας
ΟΤ FORUM: Τι «βλέπουν» BofA και Goldman Sachs για διεθνείς αγορές και Ελλάδα
Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που αναδύονται εν μέσω αβεβαιότητας για τους επενδυτές και την ελληνική οικονομία
Το μεταναστευτικό και οι προκλήσεις στην αγορά εργασίας – Ο Ν. Παναγιωτόπουλος στο 4ο ΟΤ FORUM
Η έλλειψη εργατικού δυναμικού, η νόμιμη μετανάστευση και οι συμφωνίες με Τρίτες χώρες θα τεθούν στο OT FORUM
Η Ευρώπη και ο δρόμος της σύγκλισης για την Ελλάδα – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Declan Costello
Ο Declan Costello μιλά στο ΟΤ FORUM για την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας αλλά και για την πορεία της Ελλάδας μετά τις απανωτές κρίσεις
Ο στρατηγικός ρόλος της ΔΕΗ στην πράσινη μετάβαση – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Κωνσταντίνος Μαύρος
Ο CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για το στρατηγικό σχέδιο του ενεργειακού ομίλου
Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Αλέξανδρος Εξάρχου
Ο πρόεδρος και CEO της AKTOR θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για την προσαρμογή των μεγάλων ομίλων και στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάγκη μετασχηματισμού της οικονομίας
Η διπλωματία ως παράγοντας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας - Στο 4ο ΟΤ FORUM Γιώργος Γεραπετρίτης και Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης και η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου θα μιλήσουν στο 4ο ΟΤ FORUM για τις γεωπολιτικές προκλήσεις και τις ισορροπίες στην εξωτερική πολιτική