
Διψήφια άνοδο σημείωσαν οι αγορές των καταναλωτών μέσω του διαδικτύου για την Black Friday σε αντίθεση με τις αγοράς εντός καταστήματος που κατέγραψαν οριακή αύξηση σε σχέση με πέρσι. Αθροιστικά οι πωλήσεις λιανικής εντός καταστημάτων και στο διαδίκτυο σημείωσαν αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Mastercard SpendingPulse.
Κατανάλωση: Μετά την Black Friday σειρά παίρνουν Cyber Monday και Travel Tuesday
«Οι αγοραστές αξιοποιούν στο έπακρο τις εποχιακές προσφορές και απολαμβάνουν μια ισορροπία δαπανών εμπειριών και δώρων για όλα τα αγαπημένα τους πρόσωπα», δήλωσε ο Steve Sadove, ανώτερος σύμβουλος της Mastercard, σε σχετικό δελτίο τύπου. «Είναι όμως πιο στρατηγικοί στις αγορές τους, δίνοντας προτεραιότητα σε προωθητικές ενέργειες που πιστεύουν ότι έχουν τη μεγαλύτερη αξία – ανοίγουν το πορτοφάλι τους αλλά για δικαιολογημένες αγορές».
Η Adobe αναμένει ότι η Cyber Monday θα είναι η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους
Black Friday: Προτίμηση στα ρούχα
Περισσότεροι άνθρωποι στράφηκαν στα ηλεκτρονικά καταστήματα την Παρασκευή, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν λιγότερο από 1% σε σύγκριση με πέρυσι. Σύμφωνα με τη Mastercard, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,6% σε σύγκριση με πέρυσι. Παρά τον ζεστό καιρό που κράτησε περισσότερο το φθινόπωρο, τα ρούχα ήταν δημοφιλή στους διαδικτυακούς αγοραστές.
Η Mastercard κατέγραψε αύξηση στις δαπάνες για αγορές παντοπωλείου κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων που προηγήθηκαν της Black Friday και οι άνθρωποι ξόδευαν πολλά σε εστιατόρια την επόμενη ημέρα από την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Σύμφωνα με το Adobe Analytics, οι διαδικτυακοί αγοραστές ξόδεψαν 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια την Παρασκευή σε σύγκριση με 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Οι αγοραστές σημείωσαν ρεκόρ αυτή την εβδομάδα ξοδεύοντας 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Πρόβλεψη για ρεκόρ στη Cyber Monday
Ωστόσο, η Adobe αναμένει ότι η Cyber Monday θα είναι η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους. Υπολογίζεται ότι οι αγοραστές θα ξοδέψουν ένα ρεκόρ 13,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 6,1% από έτος σε έτος.
Το Shopify, ένας ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου, ανέφερε ότι σημείωσε νέο ρεκόρ για τις πωλήσεις της Black Friday, οι οποίες έφτασαν τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η μέση τιμή του καλαθιού για τους αγοραστές στις ΗΠΑ ήταν περίπου 157 $, με πολλούς να αναζητούν προϊόντα όπως μπλουζάκια, περιποίηση δέρματος και βιταμίνες.
Η αμερικανική Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (NRF) υπολόγισε τον Οκτώβριο ότι οι Αμερικανοί θα ξόδευαν 902 δολάρια ανά άτομο σε δώρα, τρόφιμα, διακοσμητικά και άλλα είδη κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου – 25 δολάρια ανά άτομο περισσότερα από πέρυσι και 16 δολάρια περισσότερα από το ρεκόρ που σημειώθηκε το 2019 – αλλά οι οικονομολόγοι δεν αναμένουν αυτή την εβδομάδα να σημειωθεί κάτι το ασυνήθιστο.
Η NRF υπολόγισε ότι οι αγοραστές θα ξόδευαν 261 δολάρια σε τρόφιμα, γλυκίσματα και διακοσμητικά και άλλα εορταστικά είδη.
Η Mastercard κατέγραψε ότι τα κοσμήματα, τα ηλεκτρονικά είδη και τα ρούχα ήταν οι κορυφαίες αγορές τη Black Friday, με τους καταναλωτές να επωφελούνται από μεγάλες εκπτώσεις.
Αλλά οι μεγάλες προσφορές δεν σημαίνουν πάντα υψηλή ποιότητα. Η Flora Bagenal, παραγωγός του ντοκιμαντέρ «Buy Now!» του Netflix, δήλωσε στο CNN το Σάββατο ότι αυτά τα ηλεκτρονικά είδη, τα παιχνίδια και τα ρούχα παράγονται μαζικά και τελικά πετιούνται από τους καταναλωτές. Δημιουργεί έναν κύκλο υπερκατανάλωσης που βλάπτει το περιβάλλον.
«Οι καταναλωτές πρέπει να κάνουν κάποιες περισσότερες επιλογές σχετικά με τα πράγματα που αγοράζουν», είπε. «Απλώς να μην επιλέγουμε πράγματα που πιθανότατα δεν θα διαρκέσουν πολύ», πρόσθεσε.


Latest News

Ποια είναι η εικόνα των επιτοκίων στην Ελλάδα - Προς νέα μείωση σήμερα η ΕΚΤ
Οποιεσδήποτε σκέψεις για «φρένο» στην άνοδο των επιτοκίων από την ΕΚΤ μπήκαν στον πάγο μετά τους σαρωτικούς δασμούς Τραμπ

Καμπανάκι ΠΟΕ - Οι δασμοί Τραμπ θα ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο φέτος
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου – ΠΟΕ λέει ότι το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αναμένεται να βυθιστεί κατά 81% κατά την «αποσύνδεση» των δύο

Η UBS έχασε το στέμμα της πιο πολύτιμης τράπεζας στην Ευρώπη
Η Santader αποδείχετηκε πιο «ανθεκτική» από τη UBS απέναντι στις αναταράξεις που προκάλεσαν οι δασμοί Τραμπ

Κυρώσεις ΗΠΑ σε κινεζικά διυλιστήρια για αγορά πετρελαίου από το Ιράν
Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε έναν μήνα που ο Ντόναλντ Τραμπ επιβάλλει κυρώσεις σε ανεξάρτητο κινεζικό διυλιστήριο

ΗΠΑ: Ο Τραμπ μειώνει τον προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας κατά 40 δισ. δολάρια
Τη μείωση του προϋπολογισμού του υπουργείου Υγείας κατά 40 δισ. δολάρια σχεδιάζει η κυβέρνηση Τραμπ, η οποία έχει ήδη αρχίσει μια μεγάλης κλίμακας αναδιοργάνωσή του.

Γνωστή εταιρεία ειδών άθλησης ανακαλεί την υποστήριξη προς τον υπουργό εσωτερικών του Τραμπ
Η CEO της REI ανακάλεσε την υποστήριξή της σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η American Airlines δελεάζει ταξιδιώτες με δωρεάν Wi-Fi
Η American Airlines σε συμφωνία με την AT&T θα παρέχει δωρεάν Διαδίκτυο κατά την πτήση σε μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, από τον Ιανουάριο

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η πολιτεία της Καλιφόρνια για τους δασμούς
Η Καλιφόρνια βρέθηκε ξαφνικά στην πρώτη γραμμή του εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε ο Τραμπ

Πόσο πουλιέται η έπαυλη που έχτισε ο Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Τζον Στάμος στο Λος Άντζελες
Καθισμένο σε ένα λόφο, το σπίτι που έχτισε ο Τζον Στάμος έχει θέα στο φαράγγι του Μαλιμπού

Από το «κάνε το όπως η Ευρώπη» στο «κάνε το όπως η Κίνα» - Πώς άλλαξε άρδην ο κόσμος των αυτοκινήτων
Η Κίνα έκανε τεράστια βήματα στα αυτοκίνητα ξεπρόβαλε από τα βαριά lockdown της πανδημίας μπροστά από τον ανταγωνισμό - Τι λένε οι FT