
Μια σημαντική στροφή σημειώνεται στην κρουαζιέρα, ωθούμενη από την αγανάκτηση σε πολλά μέρη της Ευρώπης για τον υπερτουρισμό, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Στη Βαρκελώνη, οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάστηκαν υποδέχθηκαν εξαγριωμένους ντόπιους που πυροβολούσαν με νεροπίστολα. Η Ιταλία απαγόρευσε την είσοδο μεγάλων πλοίων στη Βενετία για να προσπαθήσει να εκτονώσει τις αυξανόμενες αντιδράσεις κατά των επισκεπτών που επιθυμούν απεγνωσμένα να μπουν σε μία γόνδολα.
Η Κροατία περιορίζει τις στάσεις των κρουαζιερόπλοιων στο Ντουμπρόβνικ, όπου η ιστορική παλιά πόλη μοιάζει συχνά να πολιορκείται από τους οπαδούς της σειράς Game of Thrones, με πολλά από τα γυρίσματα να έχουν γίνει εκεί. Η Ελλάδα σχεδιάζει να περιορίσει τις προσεγγίσεις στα νησιά της το επόμενο έτος, έχοντας βαρεθεί τις αφίξεις που σχηματίζουν ουρές για selfies μπροστά από τις γαλάζιες στέγες της Σαντορίνης, σχολιάζει το Bloomberg.
Πώς απαντά η κρουαζιέρα στον υπερτουρισμό – Οι επενδύσεις σε θέρετρα και τα ιδιωτικά νησιά
Τώρα, οι ταξιδιώτες αναθεωρούν τα όνειρα για μια ευρωπαϊκή κρουαζιέρα. «Ήταν κάπως σαν να μας έχουν βαρεθεί», δήλωσε η Άνε Θιμ, μια 63χρονη συνταξιούχος και φανατική ταξιδιώτισσα από το Σαλότ της Βόρειας Καρολίνας, η οποία παραπονέθηκε για μια επίσκεψη στην Ισπανία και την Πορτογαλία το 2022 που της άφησε μια ξινή γεύση. «Έχουν βαρεθεί τα κρουαζιερόπλοια». Τώρα, σχεδιάζει να αποφύγει τις ευρωπαϊκές τοποθεσίες για το προσεχές μέλλον.
Κρουαζιέρα: Από την Ευρώπη στην καραϊβική
Έτσι, αντί να επεκταθούν στην υπερπλήρη ευρωπαϊκή αγορά, οι εταιρείες κρουαζιέρας ενισχύουν τις επιλογές ψυχαγωγίας επί του πλοίου και δημιουργούν νέα αξιοθέατα γύρω από την πιο φιλόξενη Καραϊβική. Οι επισκέψεις σε λιμάνια της Καραϊβικής φέτος θα είναι ισάξιες με το αντίστοιχο μέτρο στην Ευρώπη. Μόλις πριν από τρία χρόνια, οι ελλιμενίσεις στην Ευρώπη ξεπερνούσαν την Καραϊβική κατά περισσότερες από 7.000.
Πρόκειται για την τελευταία στρατηγική στροφή των εταιρειών κρουαζιέρας. Λίγα μόλις χρόνια μετά τις δυσκολίες της εποχής Covid-19, η Royal Caribbean Cruise Ltd., η Carnival Corp. και η Norwegian Cruise Line Holdings σημειώνουν έσοδα ρεκόρ. Αυτό οφείλεται στο ότι ξόδεψαν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη ιδιωτικών νησιών και παραλιών σε ηλιόλουστα μέρη όπως το Μεξικό, οι Μπαχάμες και η Δομινικανή Δημοκρατία, και επενδύουν σε μεγαλύτερα πλοία με ανέσεις όπως τοίχους αναρρίχησης και πίστες καρτ. Αυτό αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία κατά 33% πάνω από τα προ-πανδημικά υψηλά.
Οι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρας δηλώνουν ότι είναι επιφυλακτικοί για τις αντιδράσεις στην Ευρώπη και είναι έτοιμοι να δράσουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
«Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στρουθοκάμηλοι εδώ, βάζοντας το κεφάλι μας στην άμμο», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Τζέισον Λίμπερτι, διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean. Η εταιρεία «γνωρίζει πολύ καλά» την εχθρότητα απέναντι στις εταιρείες κρουαζιέρας στην Ευρώπη «και προσπαθούμε να γίνουμε μέρος της λύσης».
Μέχρι στιγμής φέτος, 16% περισσότερα πλοία έχουν καταπλεύσει σε λιμάνια της Καραϊβικής από ό,τι την ίδια στιγμή το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Με αυτόν τον ρυθμό, περισσότερα από 15.000 θα προσεγγίσουν την περιοχή το 2024. Παρά το γεγονός ότι η Μεσόγειος ξεχειλίζει από κρουαζιερόπλοια, τα κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν σε λιμάνια 2% λιγότερες φορές φέτος – τρίτη συνεχόμενη πτώση – καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης διατηρούν τα πλοία στη θάλασσα περισσότερο χρόνο, αποφεύγοντας τα πολυσύχναστα λιμάνια.
Ιδιωτικά νησιά και θέρετρα κρουαζιέρας
Καθώς η εχθρότητα στην Ευρώπη αυξάνεται, οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν δαπανήσει σχεδόν 2 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη αποκλειστικών παραλιακών κλαμπ στην Καραϊβική, τα οποία είναι προσβάσιμα μόνο στους ταξιδιώτες τους.
Η πρακτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει κάποια ασυμφωνία: η Royal Caribbean, για παράδειγμα, λειτουργεί ένα κλαμπ στην Αϊτή, ένα έθνος που έχει εμπλακεί σε έναν άγριο πόλεμο συμμοριών. Και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της ανάπτυξης, καθώς και τις οικονομικές επιπτώσεις στα καταστήματα, τα εστιατόρια και τους τουριστικούς πράκτορες που στηρίζονταν στους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονταν σε δημόσια λιμάνια. Αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ήταν μια ευλογία για τη βιομηχανία, συμβάλλοντας στη δημιουργία πρωτοφανούς ζήτησης και εσόδων ρεκόρ.
Φέτος, οι τρεις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να πραγματοποιήσουν πωλήσεις ύψους 51 δισ. δολαρίων.
Οι τιμές των μετοχών έχουν εκτοξευθεί από τα βάθη της πανδημίας, με τη συνολική χρηματιστηριακή αξία των τριών εισηγμένων εταιρειών να έχει αυξηθεί περισσότερο από επτά φορές από τον Απρίλιο του 2020.
Ενώ τα παραδοσιακά λιμάνια έχουν τη φήμη ότι εξαπολύουν ορδές από ηλιοκαμένους τουρίστες που φορούν σακίδια με φιογκάκια σε πολυσύχναστες αποβάθρες, όπου τους επιτίθενται επιθετικοί πωλητές που πουλάνε μπιχλιμπίδια, οι ιδιωτικές λέσχες επιδιώκουν να αποφύγουν τέτοιες σκηνές. Οι επισκέπτες αποβιβάζονται σε έναν κόσμο που ελέγχεται σχεδόν αποκλειστικά από τις εταιρείες κρουαζιέρας, όπου όλα τα επιπλέον χρήματα που ξοδεύονται για εκδρομές, φαγητό, ποτά και μπιχλιμπίδια στέλνονται πίσω στις εταιρείες κρουαζιέρας, όπως αναφέρει το Bloomberg.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς