Μια σημαντική στροφή σημειώνεται στην κρουαζιέρα, ωθούμενη από την αγανάκτηση σε πολλά μέρη της Ευρώπης για τον υπερτουρισμό, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Στη Βαρκελώνη, οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάστηκαν υποδέχθηκαν εξαγριωμένους ντόπιους που πυροβολούσαν με νεροπίστολα. Η Ιταλία απαγόρευσε την είσοδο μεγάλων πλοίων στη Βενετία για να προσπαθήσει να εκτονώσει τις αυξανόμενες αντιδράσεις κατά των επισκεπτών που επιθυμούν απεγνωσμένα να μπουν σε μία γόνδολα.
Η Κροατία περιορίζει τις στάσεις των κρουαζιερόπλοιων στο Ντουμπρόβνικ, όπου η ιστορική παλιά πόλη μοιάζει συχνά να πολιορκείται από τους οπαδούς της σειράς Game of Thrones, με πολλά από τα γυρίσματα να έχουν γίνει εκεί. Η Ελλάδα σχεδιάζει να περιορίσει τις προσεγγίσεις στα νησιά της το επόμενο έτος, έχοντας βαρεθεί τις αφίξεις που σχηματίζουν ουρές για selfies μπροστά από τις γαλάζιες στέγες της Σαντορίνης, σχολιάζει το Bloomberg.
Πώς απαντά η κρουαζιέρα στον υπερτουρισμό – Οι επενδύσεις σε θέρετρα και τα ιδιωτικά νησιά
Τώρα, οι ταξιδιώτες αναθεωρούν τα όνειρα για μια ευρωπαϊκή κρουαζιέρα. «Ήταν κάπως σαν να μας έχουν βαρεθεί», δήλωσε η Άνε Θιμ, μια 63χρονη συνταξιούχος και φανατική ταξιδιώτισσα από το Σαλότ της Βόρειας Καρολίνας, η οποία παραπονέθηκε για μια επίσκεψη στην Ισπανία και την Πορτογαλία το 2022 που της άφησε μια ξινή γεύση. «Έχουν βαρεθεί τα κρουαζιερόπλοια». Τώρα, σχεδιάζει να αποφύγει τις ευρωπαϊκές τοποθεσίες για το προσεχές μέλλον.
Κρουαζιέρα: Από την Ευρώπη στην καραϊβική
Έτσι, αντί να επεκταθούν στην υπερπλήρη ευρωπαϊκή αγορά, οι εταιρείες κρουαζιέρας ενισχύουν τις επιλογές ψυχαγωγίας επί του πλοίου και δημιουργούν νέα αξιοθέατα γύρω από την πιο φιλόξενη Καραϊβική. Οι επισκέψεις σε λιμάνια της Καραϊβικής φέτος θα είναι ισάξιες με το αντίστοιχο μέτρο στην Ευρώπη. Μόλις πριν από τρία χρόνια, οι ελλιμενίσεις στην Ευρώπη ξεπερνούσαν την Καραϊβική κατά περισσότερες από 7.000.
Πρόκειται για την τελευταία στρατηγική στροφή των εταιρειών κρουαζιέρας. Λίγα μόλις χρόνια μετά τις δυσκολίες της εποχής Covid-19, η Royal Caribbean Cruise Ltd., η Carnival Corp. και η Norwegian Cruise Line Holdings σημειώνουν έσοδα ρεκόρ. Αυτό οφείλεται στο ότι ξόδεψαν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη ιδιωτικών νησιών και παραλιών σε ηλιόλουστα μέρη όπως το Μεξικό, οι Μπαχάμες και η Δομινικανή Δημοκρατία, και επενδύουν σε μεγαλύτερα πλοία με ανέσεις όπως τοίχους αναρρίχησης και πίστες καρτ. Αυτό αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία κατά 33% πάνω από τα προ-πανδημικά υψηλά.
Οι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρας δηλώνουν ότι είναι επιφυλακτικοί για τις αντιδράσεις στην Ευρώπη και είναι έτοιμοι να δράσουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
«Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στρουθοκάμηλοι εδώ, βάζοντας το κεφάλι μας στην άμμο», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Τζέισον Λίμπερτι, διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean. Η εταιρεία «γνωρίζει πολύ καλά» την εχθρότητα απέναντι στις εταιρείες κρουαζιέρας στην Ευρώπη «και προσπαθούμε να γίνουμε μέρος της λύσης».
Μέχρι στιγμής φέτος, 16% περισσότερα πλοία έχουν καταπλεύσει σε λιμάνια της Καραϊβικής από ό,τι την ίδια στιγμή το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Με αυτόν τον ρυθμό, περισσότερα από 15.000 θα προσεγγίσουν την περιοχή το 2024. Παρά το γεγονός ότι η Μεσόγειος ξεχειλίζει από κρουαζιερόπλοια, τα κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν σε λιμάνια 2% λιγότερες φορές φέτος – τρίτη συνεχόμενη πτώση – καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης διατηρούν τα πλοία στη θάλασσα περισσότερο χρόνο, αποφεύγοντας τα πολυσύχναστα λιμάνια.
Ιδιωτικά νησιά και θέρετρα κρουαζιέρας
Καθώς η εχθρότητα στην Ευρώπη αυξάνεται, οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν δαπανήσει σχεδόν 2 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη αποκλειστικών παραλιακών κλαμπ στην Καραϊβική, τα οποία είναι προσβάσιμα μόνο στους ταξιδιώτες τους.
Η πρακτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει κάποια ασυμφωνία: η Royal Caribbean, για παράδειγμα, λειτουργεί ένα κλαμπ στην Αϊτή, ένα έθνος που έχει εμπλακεί σε έναν άγριο πόλεμο συμμοριών. Και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της ανάπτυξης, καθώς και τις οικονομικές επιπτώσεις στα καταστήματα, τα εστιατόρια και τους τουριστικούς πράκτορες που στηρίζονταν στους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονταν σε δημόσια λιμάνια. Αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ήταν μια ευλογία για τη βιομηχανία, συμβάλλοντας στη δημιουργία πρωτοφανούς ζήτησης και εσόδων ρεκόρ.
Φέτος, οι τρεις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να πραγματοποιήσουν πωλήσεις ύψους 51 δισ. δολαρίων.
Οι τιμές των μετοχών έχουν εκτοξευθεί από τα βάθη της πανδημίας, με τη συνολική χρηματιστηριακή αξία των τριών εισηγμένων εταιρειών να έχει αυξηθεί περισσότερο από επτά φορές από τον Απρίλιο του 2020.
Ενώ τα παραδοσιακά λιμάνια έχουν τη φήμη ότι εξαπολύουν ορδές από ηλιοκαμένους τουρίστες που φορούν σακίδια με φιογκάκια σε πολυσύχναστες αποβάθρες, όπου τους επιτίθενται επιθετικοί πωλητές που πουλάνε μπιχλιμπίδια, οι ιδιωτικές λέσχες επιδιώκουν να αποφύγουν τέτοιες σκηνές. Οι επισκέπτες αποβιβάζονται σε έναν κόσμο που ελέγχεται σχεδόν αποκλειστικά από τις εταιρείες κρουαζιέρας, όπου όλα τα επιπλέον χρήματα που ξοδεύονται για εκδρομές, φαγητό, ποτά και μπιχλιμπίδια στέλνονται πίσω στις εταιρείες κρουαζιέρας, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Latest News
Σε επίπεδα ρεκόρ υψηλά οι στρατιωτικές δαπάνες το 2025 στη Ρωσία
Ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν υπέγραψε τον προϋπολογισμό για το επόμενο έτος
Το μεγάλο στοίχημα της Ιταλίας με το Ταμείο Ανάκαμψης και το ελαιόλαδο
Η Ιταλία τα πάει εξαιρετικά με την εκταμίευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και μένει να φανεί αν θα τα αξιοποιήσει δεόντως
Το ντελίβερι δεν είναι μόνο ένα - Τα πολλά πρόσωπα της Gig economy
Η περιστασιακή εργασία είναι κάτι περισσότερο από απλό ντελίβερι - και αυτό περιπλέκει κάθε ρυθμιστική προσπάθεια
Η «θλίψη» της μοναχικής μπανάνας - Πώς επηρεάζει τους καταναλωτές
Οι ερευνητές λένε ότι οι πελάτες του σούπερ μάρκετ είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μεμονωμένες μπανάνες που φέρουν την ένδειξη «θλιμμένο single»
Η κινεζική αγορά ομολόγων παλεύει με την «ιαπωνοποίηση»
O αποπληθωρισμός τρέφει την «αδυσώπητη» διολίσθηση στις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων κρατικών ομολόγων της Κίνας κάτω από τις αποδόσεις της Ιαπωνίας για πρώτη φορά
Τι κρύβει η απόφαση Τραμπ για δασμούς 100% στις BRICS - Οι επόμενες κινήσεις
Ο Ντόναλντ Τραμπ πιέζει τις BRICS να μην αντικαταστήσουν το «πανίσχυρο» δολάριο - Όλα τα σενάρια ανοιχτά
Πάνω από 10 δισ. το κόστος για αλλαγές στον προϋπολογισμό της Γαλλίας
Δύσκολες για την κυβέρνηση στη Γαλλία, η οποία αγωνίζεται να κρατηθεί στην εξουσία - Κρίσιμη εβδομάδα
Το νέο «παιχνίδι» από Shein και Temu - Αλλαγή... πίστας με δεύτερες σκέψεις για «μαϊμού» προϊόντα
«Πόλεμος» τιμών και προσφορών μεταξύ Shein και Temu, αλλά και των επώνυμων brands παιχνιδιών για τη συνεργασία τους
Πόσο πιθανή είναι μια τράπεζα από τον Ίλον Μασκ;
Η άνοδος του Τραμπ θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα σε κάθε είδους νέους ιδιοκτήτες τραπεζών - Και στον Ίλον Μασκ
Πώς ένα νέο κατάστημα Starbucks «συνδέει» Βόρεια και Νότια Κορέα
Το συγκεκριμένο Starbucks βοήθησε στην ανάπτυξη των συνοριακών εγκαταστάσεων ως τουριστικού προορισμού της Νότιας Κορέας