
Στην πώληση παιχνιδιών επεκτείνονται τώρα οι ταχύτατα αναπτυσσόμενες κινεζικές πλατφόρμες Shein και Temu της PDD, καθώς πολλοί Αμερικανοί και Ευρωπαίοι αγοραστές ετοιμάζονται να αναζητήσουν fash sales και ειδικές προσφορές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που μεσολαβεί ανάμεσα στη Black Friday και την Cyber Monday.
Τα προηγούμενα χρόνια, η Temu και η Shein – οι οποίες πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους κυρίως από τις εφαρμογές τους για κινητά – δεν αποτελούσαν τα συνήθη μέρη για τους καταναλωτές για να αγοράσουν παιχνίδια και άλλα δώρα για τις γιορτές. Η ζήτηση οδήγησε σε καμπανάκι από τις ρυθμιστικές αρχές και τους κατασκευαστές καταναλωτικών προϊόντων με έδρα τις ΗΠΑ για τα προϊόντα «μαϊμού».
Shein: «Απογειώνονται» τα έσοδα στην Ευρώπη
Πώς «παίζουν» Shein και Temu
Οι ανταγωνιστικές πλατφόρμες λειτουργούν ως τα ψηφιακά dollar store (τα αμερικανικά καταστήματα που πωλούν τα πάντα σε χαμηλές τιμές, ακόμη και 1 δολαρίου), προσφέροντας ως επί το πλείστον μη επώνυμα είδη, από πετσέτες μπάνιου και ρούχα μέχρι οικιακές συσκευές, σε χαμηλές τιμές.
Τώρα τόσο η Temu όσο και η Shein επιδιώκουν να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών, τα οποία τροφοδοτούν τις πωλήσεις των λιανοπωλητών κατά την περίοδο των διακοπών. Τα παιχνίδια είναι εξάλλου εκείνα που οδήγησαν σε πωλήσεις 108,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana.
Η Shein και η Temu απευθύνονται όλο και περισσότερο σε αγοραστές που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως, οι οποίοι έχουν πιεστεί από την αύξηση των τιμών καταναλωτή από το 2021. Περισσότεροι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου για να βρουν ευκαιρίες, σύμφωνα με στοιχεία της Bank of America για τις πιστωτικές κάρτες ενόψει της εορταστικής περιόδου αγορών.
Στη Shein, η οποία έγινε δημοφιλής πουλώντας μπλουζάκια των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων, τα παιχνίδια είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες, σύμφωνα με το Reuters. Τα παιχνίδια έχουν σημειώσει διψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων στις πλατφόρμες της Shein από έτος σε έτος.
Ομοίως και η Temu δήλωσε ότι βλέπει αύξηση των αναζητήσεων για παιχνίδια από τους υποψήφιους αγοραστές.
Σίγουρα, οι μεγάλοι λιανοπωλητές ειδών μαζικής πώλησης Amazon, Walmart και Target παραμένουν ο βασικός πυλώνας για τους αγοραστές παιχνιδιών – μαζί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των πωλήσεων παιχνιδιών στις ΗΠΑ, σύμφωνα και με όσα δήλωσε η Linda Bolton Weiser, αναλύτρια έρευνας στην D.A. Davidson.
Η πρόσφατη αύξηση της αγοράς παιχνιδιών στα Temu και Shein τραβάει την προσοχή αμερικανικών εταιρειών όπως η επιχείρηση που βρίσκεται πίσω από την L.O.L Surprise! MGA Entertainment, η οποία πουλάει τα λούτρινα ζωάκια και τις φιγούρες της σε παραδοσιακά καταστήματα λιανικής πώλησης όπως το Target και το Macy’s. Ο διευθύνων σύμβουλος της MGA, Άιζακ Λάριαν, εξήγησε πως η εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για να προσεγγίσει περισσότερους αγοραστές.
«Θέλουμε να προσεγγίσουμε όλα τα επίπεδα των καταναλωτών, όχι μόνο τους ανθρώπους με μέσο εισόδημα», σημείωσε σχετικά.
Ποιοι αγοράζουν παιχνίδια
Η Shein και η Temu απευθύνονται όλο και περισσότερο σε αγοραστές που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως, οι οποίοι έχουν πιεστεί από την αύξηση των τιμών καταναλωτή από το 2021. Περισσότεροι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου για να βρουν ευκαιρίες, σύμφωνα με στοιχεία της Bank of America για τις πιστωτικές κάρτες ενόψει της εορταστικής περιόδου αγορών.
Στην Ευρώπη, εξάλλου, οι νεαροί αγοραστές ηλικίας 18 έως 34 ετών ειδικότερα αγοράζουν όλο και περισσότερο παιχνίδια στις πλατφόρμες Temu, Shein αλλά και την ανταγωνιστική πλατφόρμα της Alibaba, την AliExpress, σύμφωνα με μια μελέτη του Σεπτεμβρίου από την Circana που καλύπτει τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η AliExpress προσφέρει επίσης φθηνά προϊόντα made in China, όπως παιγνίδια με όπλα για λιγότερο από 1 δολάριο.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 39% των Ευρωπαίων καταναλωτών έχουν αγοράσει παιχνίδια ή παιχνίδια σε έναν από αυτούς τους ιστότοπους από τις αρχές του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, το ποσοστό ανήλθε στο 60%.
Η πρόσφατη αύξηση της αγοράς παιχνιδιών στα Temu και Shein τραβάει την προσοχή αμερικανικών εταιρειών όπως η επιχείρηση που βρίσκεται πίσω από την L.O.L Surprise! MGA Entertainment, η οποία πουλάει τα λούτρινα ζωάκια και τις φιγούρες της σε παραδοσιακά καταστήματα λιανικής πώλησης όπως το Target και το Macy’s.
Καμπανάκι για τα «μαϊμού» προϊόντα
Η κατασκευάστρια εταιρεία Barbie Mattel, ωστόσο, δεν πουλάει απευθείας στην Temu ή τη Shein και οι συνεργάτες της δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να το κάνουν, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Παρόλα αυτά, οι κωδικοί που εμφανίζονται στην Temu για το παιχνίδι καρτών Uno της Mattel και στην Shein για τα αυτοκινητάκια παιχνιδιών Hot Wheels, παρουσίαζαν σήματα και πιστοποιήσεις ότι τα προϊόντα είναι αυθεντικά.
Εκπρόσωπος της Shein εξήγησε στο Reuters πως οι προμηθευτές της υποχρεούνται να πιστοποιούν ότι τα προϊόντα τους δεν παραβιάζουν την πνευματική ιδιοκτησία μιας μάρκας και δεν είναι απομιμήσεις. Η Shein διαθέτει μια ομάδα που διασφαλίζει ότι οι πωλητές συμμορφώνονται με την πολιτική και αναλαμβάνει γρήγορα δράση εάν παρεκτραπούν.
Ενώ ύστερα από σχετικά ερωτήματα για τα Uno, η Temu «κατέβασε» τους κωδικούς από την εφαρμογή της. «Αυτό αποτελεί μέρος της συνήθους διαδικασίας λειτουργίας μας για την αντιμετώπιση προϊόντων για τα οποία υπάρχει υποψία μη συμμόρφωσης ή που αποτελούν αντικείμενο καταγγελίας», πρόσθεσε η εταιρεία.
Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα της Shein και της Temu, η MGA, όπως και άλλοι κατασκευαστές παιχνιδιών, έχει ανησυχίες σχετικά με τα λεγόμενα «dupes» ή απομιμήσεις και στους δύο ιστότοπους, ιδίως της νέας μάρκας Miniverse, που ονομάστηκε κορυφαίο παιχνίδι για τις γιορτές από τη Walmart, την Amazon και τη Target, συμπλήρωσε και ο Λαριάν.
Οι δικηγόροι της εταιρείας παιχνιδιών με έδρα το Τσάτσγουορθ της Καλιφόρνια βρίσκονται σε συζητήσεις με τα νομικά τμήματα της Shein και της Temu για το πώς μπορούν να αστυνομεύσουν καλύτερα τις απομιμήσεις, δήλωσε ο Larian, κάνοντας λόγο για «προϊόντα που με ακατάλληλες ετικέτες για την ηλικία χρήσης και μικρά κομμάτια, θα μπορούσαν να ενέχουν κίνδυνο πνιγμού για τα μικρά παιδιά».
Το «ναι» των επώνυμων παιχνιδιών σε Shein και Temu
Με το δέλεαρ των χαμηλότερων προμηθειών για την πώληση στις πλατφόρμες, όμως, διανομείς παιχνιδιών όπως η Popmarket έχουν ενταχθεί όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές της Shein και της Temu.
Η Popmarket πουλάει περισσότερες φιγούρες Funko Pop, Hasbro, G.I. Joes και άλλα παιχνίδια στο Shein από ό,τι αρχικά περίμενε, δήλωσε ο Jeff Walker, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας της Popmarket, Alliance Entertainment.
Σε σύγκριση με τους αγοραστές παιχνιδιών στο Amazon, το Walmart και την ηλεκτρονική αγορά λιανικής πώλησης eBay, οι αγοραστές της Shein τείνουν γενικά να αγοράζουν τα φθηνότερα παιχνίδια της Popmarket, διευκρίνισε ο Τιμ Χίνσλεϊ, στέλεχος λιανικής πώλησης της Alliance Entertainment.
Η Popmarket σχεδιάζει να αρχίσει να πουλάει τα παιχνίδια της στην Temu μετά την περίοδο των διακοπών
Η Shein προσφέρει απαλλαγή από τα τέλη για τους νέους πωλητές για τους πρώτους τρεις μήνες, με επιβάρυνση 10% στη συνέχεια. Η Temu άνοιξε αυτό το μήνα τις αιτήσεις σε όλους τους πωλητές με έδρα τις ΗΠΑ – αφού προηγουμένως απαιτούσε από τους πωλητές να συμμετέχουν μόνο με πρόσκληση.
Η Popmarket σχεδιάζει να αρχίσει να πουλάει τα παιχνίδια της στην Temu μετά την περίοδο των διακοπών, τόνισε ο Χίνσλεϊ, προσθέτοντας ότι ο διανομέας συνεργάζεται με κατασκευαστές παιχνιδιών για να φέρει περισσότερα από τα προϊόντα τους στις δύο πλατφόρμες και στο TikTok Shop της ByteDance, τον βραχίονα ηλεκτρονικού εμπορίου της δημοφιλούς εφαρμογής σύντομων βίντεο.
«Δεν είχαμε κανέναν κατασκευαστή που μας απέρριψε όταν του ζητήσαμε να πουλήσει στη Shein. Όλοι ήταν αρκετά ενθουσιώδεις για την ύπαρξη μιας νέας αγοράς και την προσέγγιση αυτής της δημογραφικής ομάδας», κατέληξε.


Latest News

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα