Δεν υπάρχει «καμία διαδρομή προς το καθαρό μηδέν» που να αγνοεί τις πραγματικές ανησυχίες των επιχειρήσεων, προειδοποίησε υπουργός στη Βρετανία καθώς η κυβέρνηση της χώρας προετοιμάζεται να μειώσει τις οικονομικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πωλούν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα – Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]

Το κυβερνητικό επιτελείο των Εργατικών εξετάζει επίσης πώς θα μπορούσαν να εισαχθούν φθηνότερα δάνεια για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (EV), μετά από ένα κύμα απωλειών θέσεων εργασίας και λουκέτων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατηγορούν τα επαχθή πρόστιμα που καλούνται να επωμιστούν.

Οι Βρετανοί υπουργοί μελετούν σχέδια άμεσης αναθεώρησης των προστίμων για τους κατασκευαστές που χάνουν τις ποσοστώσεις EV

Ο Τζόναθαν Ρέινολντς, υπουργός Επιχειρήσεων και Εμπορίου, στάθηκε στη «σιδηρά δέσμευση» της κυβέρνησης να επαναφέρει την απαγόρευση το 2030 για τα νέα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ. Η προθεσμία καταργήθηκε από τον προηγούμενο Συντηρητικό πρωθυπουργό Ρίσι Σούνακ πριν από ένα χρόνο. Ωστόσο, ο Εργατικός υπουργός είπε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει «καθαρή ματιά» στην προσπάθειά της να «κρατήσει ζωντανή την αυτοκινητοβιομηχανία στο Ηνωμένο Βασίλειο».

«Όταν αυτή η κυβέρνηση λέει ότι η απανθρακοποίηση δεν πρέπει να σημαίνει αποβιομηχάνιση, το εννοούμε», τονίζει σε άρθρο του ο Ρέινολντς την Κυριακή, για τον Observer.  «Δεν υπάρχει δρόμος προς το καθαρό μηδέν χωρίς τη στήριξη των βιομηχανιών και των εργαζομένων της Βρετανίας. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τις παγκόσμιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία και την ανάγκη να παίξουμε τον ρόλο μας για να τις υποστηρίξουμε».

Πηγές των Εργατικών ανέφεραν ότι η υποστήριξη για τον στόχο του 2030 παραμένει σταθερή σε ολόκληρη την κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου του Κιρ Στάρμερ, του πρωθυπουργού της χώρας. Ωστόσο, οι υπουργοί μελετούν σχέδια άμεσης αναθεώρησης των προστίμων για τους κατασκευαστές που χάνουν τις ποσοστώσεις EV.

Ηλεκτρικά οχήματα: «Παζάρι» για τη μείωση των προστίμων στις πωλήσεις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να διασφαλίσουν ότι το 28% των αυτοκινήτων και το 16% των φορτηγών που πωλούν θα είναι ηλεκτρικά από τον Ιανουάριο. Εάν αποτύχουν, αντιμετωπίζουν πρόστιμα 15.000 λιρών για κάθε όχημα εκτός στόχου. Οι υπουργοί πραγματοποιούν διαβούλευση για το πόσο θα μπορούσαν να μειωθούν τα πρόστιμα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές άνθρακα και θεωρούνται ζωτικής σημασίας στην προσπάθεια να κατάκτησης των μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (net zero). Αυτό είναι το σημείο στο οποίο οι εκπομπές σε ολόκληρο τον πλανήτη έχουν μειωθεί τόσο πολύ που αυτά τα υπολείμματα μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα από την ατμόσφαιρα, καθιστώντας δυνατή την αναστολή της συσσώρευσης άνθρακα στην ατμόσφαιρα, την αιτία της παγκόσμιας θέρμανσης.

Ο Ρέινολντς κατηγόρησε για τις αποτυχίες στην ρπάσινη μετάβαση της Βρετανίας την τελευταία κυβέρνηση, τονίζοντας ότι διεξήγαγε έναν «πολιτιστικό πόλεμο» με πράσινους στόχους – καταστρέφοντας τη βεβαιότητα και τις επενδύσεις στη διαδικασία αυτή. Είπε ότι ήθελε να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα «προσιτά και προσβάσιμα για τους εργαζόμενους και να ενισχύσει την αφομοίωση των ηλεκτρικών οχημάτων». Είναι κατανοητό ότι οι αξιωματούχοι εξετάζουν σχέδια για την τόνωση της ζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης φθηνότερων συμφωνιών χρηματοδότησης.

Οι πάνω εξελίξεις έρχονται μετά από απόφαση της Stellantis, ιδιοκτήτη του Vauxhall, να κλείσει το εργοστάσιο βαν στο Luton, θέτοντας 1.100 θέσεις εργασίας σε κίνδυνο περικοπής ή μετεγκατάστασης. Η εταιρεία είναι ουσιαστικά το δεξιοτίμονο παρακλάδι της Opel ειδικά για το Ηνωμένο Βασίλειο.Η εταιρεία κατηγόρησε τις οικονομικές συνθήκες του Ηνωμένου Βασιλείου και την εντολή της κυβέρνησης για το όχημα μηδενικών εκπομπών (ZEV). Μέρες πριν, η Ford ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 800 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται οικονομική πίεση από τις ποσοστώσεις πωλήσεων EV επειδή η δημόσια ζήτηση είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συναντήθηκαν με τον Ρέινολντς τον περασμένο μήνα για να προειδοποιήσουν για τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από τους σκληρούς στόχους.

Η επικεφαλής της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο, Λίζα Μπράνκιν, προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι οι προκλήσεις της αγοράς καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο». Ο Brankin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford UK, δημοσίευσε στο LinkedIn: «Ο τελικός στόχος δεν αμφισβητείται, αλλά η τρέχουσα ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα είναι χαμηλότερη από το αναμενόμενο και δεν ευθυγραμμίζεται με την επιβαλλόμενη τροχιά.

«Για κατασκευαστές όπως η Ford που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια σε νέες τεχνολογίες και προηγμένη κατασκευή, πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία ενσωματωμένη στο σχέδιο και κίνητρα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να κάνουν αλλαγή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green