
Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια οι ξενοδόχοι της Αθήνας εκφράζουν μια σχετική ικανοποίηση για τα δεδομένα της τουριστικής αγοράς και τους βασικούς ξενοδοχειακούς δείκτες.
Η άνοδος της πληρότητας τον Οκτώβριο πιστοποιεί ότι η πρωτεύουσα βελτιώνει την ελκυστικότητα της στη διεθνή τουριστική αγορά, όπως εκτιμά και η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και φαίνεται ότι αρχίζει να κερδίζει έδαφος ως city break προορισμός.
ΕΞΑΑΑ: Αύξηση 1,6% της πληρότητας στο 10μηνο – Πώς συγκρίνεται η Αθήνα με διεθνείς προορισμούς
Μια τάση που προφανώς θα βελτιωθεί περαιτέρω με τις επενδύσεις που υλοποιούνται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά και τις νέες μονάδες που δημιουργούνται στο κέντρο της Αθήνας και αναβαθμίζουν τις ξενοδοχειακές υποδομές.
Όπως τονίζει μιλώντας στον ΟΤ ο νέος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, Ευγένιος Βασιλικός ενώ ο ιδιωτικός τομέας επενδύει στον προορισμό Αθήνα απομένουν ακόμη να γίνουν πολλά και από το δημόσιο τομέα για να εμπεδωθεί η έννοια του city break προορισμού για την πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, το πρώτο που θα πρέπει να εστιάσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι στην διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος κάτι που δεν εξασφαλίζεται με τις επιπλέον επιβαρύνσεις του τουρισμού όπως το τέλος παρεπιδημούντων και το τέλος κλιματικής ανθεκτικότητας αλλά και η υπερφορολόγηση του ξενοδοχειακού τομέα.
Άμβλυνση της εποχικότητας
Όλες οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να στοχεύουν στην άμβλυνση της εποχικότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αφίξεις, πληρότητες και τιμές των ξενοδοχείων ανά μήνα. Σε ένα city break προορισμός δεν υπάρχει τόσο έντονη η εικόνα της εποχικότητας, εξηγεί ο κ. Βασιλικός. Όσον αφορά τις αφίξεις τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτυπώνουν ήδη μια άνοδο της ζήτησης στα «άκρα» της σεζόν, αλλά τα περιθώρια βελτίωσης είναι ακόμη πολλά.
Όσον αφορά πληρότητες και τιμές τα δεδομένα που συλλέγει η ΕΞΑΑΑ δείχνουν ότι οι τα εν λόγω μεγέθη εμφανίζουν πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των χειμερινών και των υπόλοιπων μηνών, σημειώνει ο κ. Βασιλικός.
Από τον Νοέμβριο μέχρι και σχεδόν όλο τον Μάρτιο η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κυμαίνεται γύρω στο 50% ενώ τους μήνες της υψηλής σεζόν φτάνουν μέχρι 90%.
Επίσης η μέση τιμή δωματίου το διάστημα Νοέμβριος-Μάρτιος είναι κάτω από 100 ευρώ όταν τους επόμενους μήνες (Απρίλιος-Οκτώβριος) κυμαίνονται από 160-210 ευρώ.
Και βέβαια ακόμη μεγαλύτερες είναι οι διαφορές μεταξύ των μηνών υψηλής και χαμηλής ζήτησης στο μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο που τους «νεκρούς» μήνες κυμαίνεται στα 45-70 ευρώ ενώ στους μήνες υψηλής ζήτησης φτάνει από τα 125 ευρώ μέχρι τα 185 ευρώ.
Όταν μειωθεί η εποχικότητα αυτό θα σημαίνει ότι η Αθήνα είναι πλέον προορισμός 12μηνών, σύμφωνα με όσα εξηγεί ο κ. Βασιλικός.
Για να συμβεί αυτό όμως όπως σημειώνει ο ίδιος χρειάζεται διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος, βελτίωση των υποδομών και νέα «προϊόντα» όπως ένα μεγάλο μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, ένα θέμα που συζητείται δεκαετίες χωρίς όμως μέχρι στιγμής να φαίνεται κάποια προοπτική.
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός με την συνεργασία όλων των φορέων όπως η Περιφέρεια, ο Δήμος Αθηναίων, οι ξενοδόχοι, ενδεχομένως υπό την ομπρέλα του ΕΟΤ, με στόχο την προώθηση του προορισμού.
Ενδιαφέρουσα δημοφιλία
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αθήνα, όπως αναφέρει η ΕΞΑΑΑ «διανύει μια ενδιαφέρουσα εποχή για την δημοφιλία της και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της – συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες».
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ αποτυπώνουν μια αισιοδοξία καθώς σε επίπεδο 10μηνου 2024, συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, η πληρότητα της Αθήνας παρουσίασε μικρή αύξηση (+1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ η πληρότητα σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα.
Στην Ρώμη και στη Βαρκελώνη η ζήτηση / πληρότητα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα σημείωσε αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 10μηνο 2024/23, την περίοδο που η Μαδρίτη συνέχισε να καταγράφει διψήφια αύξηση της τάξης του 14,5% και η Βαρκελώνη κατά +8,1%. Η Ρώμη κέρδισε μικρή αύξηση της τάξης του 1,4%, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR κατά 7,6%.


Latest News

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας