Για την πορεία μετασχηματισμού της Motor Oil και τις μεγάλες προκλήσεις που διανοίγονται στον νέο ενεργειακό τόπο, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, μίλησε ο Γιώργος Γκούμας, Head of Corporate Development της εταιρείας, από το βήμα του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.
«Κάθε τέτοια μετάβαση θα ήταν δύσκολη από τη φύση της», υπογράμμισε, προσθέτοντας ωστόσο, ότι επιλογή αντί «για δυσκολία και ευκολία να σκέφτομαι προκλήσεις και ευκαιρίες».
Ο κ. Γκούμας τόνισε ότι στην πράσινη βάση, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το σωστό μείγμα: «Δεν υπάρχει μία και μόνη λύση», ανέφερε, εξηγώντας ότι χρειάζονται αυξημένες ΑΠΕ, υδρογόνο αλλά και εξηλεκτρισμός.
«Σαν στρατηγική έχουμε υιοθετήσει την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου με δραστηριότητες στα καύσιμα, στον ηλεκτρισμό και στην κυκλική οικονομία», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι μέσα στο πλαίσιο αυτό που δημιουργείται, υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για πολλές επενδύσεις: «Η Motor Oil έχει στόχο για επενδύσεις 4 δισ. έως το 2030 για τον μετασχηματισμό της» είπε, διευκρινίζοντας ότι μία ακόμα πρόκληση στην πορεία της μετάβασης είναι η τεχνογνωσία: «Ο όμιλός μας έχει προβάδισμα στην τεχνογνωσία. Υπάρχει εμπειρία τουλάχιστον 50 ετών ετών σε δύσκολα προϊόντα, και να τα παράξει και να τα εμπορευτεί».
Για τον τομέα των καυσίμων, εξήγησε ότι δεν είναι μόνο τα ορυκτά, αλλά και τα εναλλακτικά και τα βιοκαύσιμα.
Ο κ. Γκούμας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην MORE (Motor Oil Renewable Energy) τη θυγατρική εταιρεία του Ομίλου που δραστηριοποιείται στις καθαρές μορφές ενέργειας. Υπογράμμισε, ότι βρίσκεται ήδη σε μια αναπτυξιακή τροχιά και εξυπηρετεί μια αγορά που έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ειδικότερα, για την κυκλική οικονομία, τόνισε ότι ο όμιλος έχει ένα χαρτοφυλάκιο από εταιρείες: «Η αγορά μεγαλώνει για υπάρχει ζήτηση και χρήση από τους τελικούς πελάτες».
Για την αγορά υδρογόνου
Ερωτηθείς για την αγορά υδρογόνου, ο κ. Γκούμας είπε ότι η Motor Oil εστιάζει στο πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από ηλεκτρόλυση από χρήση πράσινης ενέργειας.
Αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Ephyra, που προβλέπει την κατασκευή μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο, αλλά και στο project Τριήρης, το οποίο αφορά σε μια «κοιλάδα υδρογόνου», η οποία «ανακηρύχθηκε ως καλύτερη κοιλάδα υδρογόνου στην Ευρώπη».
Το ενδιαφέρον μας είναι πλέον πώς καταφέρουμε να φτάσουμε το προϊόν στον τελικό καταναλωτή, προσθέτοντας ότι «χρειαζόμαστε ένα τύπου πρατήριο»: «Το 2025 θα έχουμε το πρώτο διαθέσιμο πρατήριο» αποκάλυψε, ωστόσο σε ερώτηση πώς θα είναι αυτό αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες: «Θα είναι έκπληξη» τόνισε.
Τέλος, αναφέρθηκε στην συνεργασία με την ΔΕΗ, μέσω της κοινοπραξίας Hellenic Hydrogen, για τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου στο Αμύνταιο, με τη δυναμικότητα της μονάδας να είναι της τάξης των 50 MW, σε πρώτη φάση.
Τα ορυκτά καύσιμα
Ερωτηθείς για τα ορυκτά καύσιμα, ο κ. Γκούμας παραδέχθηκε ότι μεσοπρόθεσμα θα έχουν έναν σημαντικό ρόλο: «Υπάρχουν διαδικασίες, όπου για να τα αφαιρέσουν έχει μεγάλο κόστος και διαδικασίες. Μάλιστα σε κάποιες διαδικασίες είναι πρώτη ύλη για να παράξουμε ένα άλλο προϊόν, όπως είναι η βιομηχανία χημικών».
«Επίσης, το φυσικό αέριο ως ορυκτό καύσιμο μας βοήθησε να μειώσουμε τον λιγνίτη, ως μεταβατικό καύσιμο» είπε.
Latest News
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπό το πρίσμα BofA - Goldman Sachs
Αναλυτές των δύο κορυφαίων τραπεζών αναλύουν στο ΟΤ FORUM το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας
Αλέξης Τσίπρας: Δριμεία κριτική σε Μητσοτάκη για ΠτΔ και οικονομία – Τι είπε για Μέρκελ
«Ποταμός» ο Αλ. Τσίπρας στο 4ο OT FORUM - Μίλησε για όλους και για όλα - Εξαπέλυσε πυρά στον Κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε τους μύθους που συνόδευσαν την κυβέρνησή του
ΟΤ FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Έπεσε η αυλαία
Ολοκληρώθηκε το 4ο ΟΤ FORUM, που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας
Έρχεται το «Nature Greece» με προίκα 100 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς θα προστατευτούν αλλά και θα αξιοποιηθούν οι 446 περιοχές Natura που υπάρχουν στην Ελλάδα - Τι ειπώθηκε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Μακέδος (ΤΜΕΔΕ): Σημαντικό εργαλείο οι μικροχρηματοδοτήσεις για τους νέους επαγγελματίες
Ο Κωνσταντίνος Μακέδος, πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM για τις μικροχρηματοδοτήσεις αλλά και το ρόλο της Attica Bank στη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Κρίσιμες οι ΑΠΕ - Πώς θα μοιραστεί το πλεόνασμα ενέργειας
Οι Ζαΰρα Τριβυζά, διευθύντρια Ρυθμιστικών Θεμάτων και Προμήθειας Ενέργειας Φυσικό Αέριο Ελλάδος, Γιώργος Στάμτσης, Γενικός Διευθυντής ΕΣΑΗ, και Χρήστος Βασιλείου, Επικεφαλής Διεύθυνσης Εμπορίας Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΠΑ Εμπορίας, μίλησαν στο 4ο OT FORUM
Σκλήκας (ΕΛΤΑ): Στροφή των ταχυδρομείων στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
Στόχος των ΕΛΤΑ να καταστούν ενεργός παράγοντας ανάπτυξης δυνάμεων στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της ελληνικής αγοράς
Κοτταράς (ΣΤΑΣΥ): Σε τροχιά αναβάθμισης οι Σταθερές Συγκοινωνίες - 5G σε όλο το Μετρό μέχρι το 2026
Μέχρι το 2026 θα υπάρχει 5G σε όλο το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, όπως είπε ο CEO της ΣΤΑΣΥ, μιλώντας στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
OT FORUM: Η ψηφιακή μετάβαση καταλύτης για την ανταγωνιστικότητα
Ο Δημήτρης Καπέλλος, CEO της Globalsat Energis και ο Διονύσιος Ανάργυρος, Managing Director της Greenvolt Next στο 4ο ΟΤ FORUM του Οικονομικού Ταχυδρόμου