«Η AI έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο που οι εταιρείες προσπαθούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Καρδιασμένος, Επιχειρηματίας-Σύμβουλος Διοίκησης HF Markets, μιλώντας στο πλαίσιο του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.

Όπως εξήγησε η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει σιαχθεί στα τμήματα πωλήσεων των εταιρειών, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες έχουν μεταφέρει τον budget τους προς τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις, σημειώνοντας πως «οι καταναλωτές ψωνίζουν πλέον με βάση την εκτίμηση προς τον πωλητή και όχι προς το προϊόν». Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε ότι «Μελέτες δείχνουν ότι το 75% με 80% των πωλήσεων θα γίνονται στο μέλλον επειδή οι καταναλωτές έχουν συμπάθεια ως προς αυτόν που τους πουλάει το προϊόν», κάνοντας λόγο για ροπή των εταιρειών προς πρόσωπα το “influencing” .

ΟΤ FORUM – Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Οι μισθοί πρέπει να αυξάνονται μαζί με την παραγωγικότητα

Πλέον ο πελάτης…βρίσκει τον επιχειρηματία

Ακόμη, ο ίδιος είπε ότι πλέον «το marketing είναι πολύ συγκεκριμένο. Ξέρουν ποιο είναι το κοινό», ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πλέον αγοράζεις τα cookies σου», αναφερόμενος στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις που υπάρχουν τόσο σε site όσο και σε social media.

O κ. Καρδιασμένος είπε επίσης ότι οι εταιρείες μπορούν να έχουν κοινό παγκοσμίως, εξαιτίας του διαδικτύου, επεξηγώντας ότι έχει αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης των πελατών, καθότι πλέον «ο καταναλωτής έρχεται και τον βρίσκει (σ.σ επιχειρηματία)» για να συμπληρώσει «Το κάθε προϊόν παρουσιάζεται διαφορετικά στον κάθε καταναλωτή, σε αντίθεση με ό,τι γινόταν μέχρι τώρα που οι διαφημίσεις των εταιρειών ήταν κοινές για όλους. «Τώρα εμφανίζεται στα social media το προϊόν που έχεις καθορίσει με τις προηgούμενες σου».

Αναφορικά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. ο κ. Καρδιασμένος σημείωσε ότι δε μπορούν να ανταγωνιστούν του μεγάλους, οι οποίοι χειρίζονται τα Big Data αποκλειστικά, αναφέροντας πως «Οι μικρές επιχειρήσεις θα αγοράζουν το προϊόν από τους κολοσσούς. Τώρα για το αν μπορεί να μπει κάποιος απέναντι στη Google…δε μπορεί να μπει. Οι υπόλοιποι είμαστε χρήστες. Δεν είναι ό,τι καλύτερο για τον ανταγωνισμό. Δε νομίζω όμως ότι υπάρχει κάποια εναλλακτική. Αυτές οι εταιρείες έχουν τις μεγαλύτερες κεφαλαιοποιήσεις γιατί οδηγούνται προς αυτές όλες οι επιχειρήσεις».

Τα υπολογιστικά μοντέλα και οι επενδύσεις

Σχετικά με το πώς λαμβάνονται οι σημερινές αποφάσεις για πραγματοποίηση επενδύσεων, ο ίδιος σημείωσε υπάρχουν διάφορα μαθηματικά μοντέλα: «Όσο μεγαλώνει η υπολογιστική τους δύναμη μπορούν να λάβουν αποφάσεις», εξηγώντας ότι «Υπάρχουν μοντέλα που αποφασίζουν αν μια εταιρεία θα τοποθετηθεί εκείνη την ώρα που ανοίγουν οι αγορές για παράδειγμα», προσθέτοντας ότι «Ο αλγόριθμος βάσει των νέων που έχουν δημοσιευτεί σε όλα τα μέρη για μια μετοχή αναγνωρίζουν εάν συμφέρει να αγοραστεί αυτή (Price action)».

Βέβαια, πρόσθεσε πως «Οι αγορές είναι χαοτικές. Αυτό που προσπαθεί να προσεγγίζει (σ.σ ο αλγόριθμος) είναι το πώς θα λύσει το χάος, καθώς ερμηνεύει παρελθοντικά γεγονότα για να προβλέψει μια μελλοντική κίνηση». Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τον ίδιο οι μηχανές δε μπορούν να κάνουν τα πάντα, σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει «Ισοπαλία χρηστών και μηχανών» για να προσθέσει, όμως, πως όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνεται αυτός ο ανταγωνισμός, λειτουργώντας «υπέρ των μηχανών». Ξεκαθάρισε πάντως ότι πίσω από τις μηχανές «υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας που ελέγχει τη στρατηγική» για να προσθέσει πως «Αυτός ο κόσμος (σ.σ ανθρώπων και μηχανών) αρχίζει και γίνεται ένα», ενώ κατέληξε στο ότι θα είναι σημαντικός και ο ρόλος των ρυθμιστικών αρχών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα OT FORUM
OT FORUM: Κρίσιμες οι ΑΠΕ – Πώς θα μοιραστεί το πλεόνασμα ενέργειας
OT FORUM |

Κρίσιμες οι ΑΠΕ - Πώς θα μοιραστεί το πλεόνασμα ενέργειας

Οι Ζαΰρα Τριβυζά, διευθύντρια Ρυθμιστικών Θεμάτων και Προμήθειας Ενέργειας Φυσικό Αέριο Ελλάδος, Γιώργος Στάμτσης, Γενικός Διευθυντής ΕΣΑΗ, και Χρήστος Βασιλείου, Επικεφαλής Διεύθυνσης Εμπορίας Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΠΑ Εμπορίας, μίλησαν στο 4ο OT FORUM