Η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ έχει κυρίαρχη παρουσία στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη τόνισε ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μαύρος, στο πλαίσιο του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» , που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.
Αναφερόμενος στην ενεργειακή μετάβαση, ο κ. Μαύρος εστίασε στους τρεις πυλώνες, την απανθρακοποίηση με το κλείσιμο των λιγνιστικών μονάδων στην Ελλάδα, την αποκέντρωση της παραγωγής των ΑΠΕ που όπως είπε χαρακτηριστικά οδηγεί και σε έναν «εκδημοκρατισμό της παραγωγής» και την ψηφιοποίηση και διαλειτουργικότητα των συστημάτων παραγωγής.
Η Ελλάδα, είπε ο κ. Μαύρος, συγκαταλέγεται ήδη στις δέκα πρώτες χώρες διεθνώς στην ανάπτυξη της ενεργειακής μετάβασης μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), ενώ η ΔΕΗ έχει κυρίαρχη παρουσία στη ΝΑ Ευρώπη. «Οδήγησε τον εξηλεκτρισμό της χώρας και τώρα οδηγεί τον εξηλεκτρισμό της οικονομίας». Αυτό είναι αποτέλεσμα της σύμπνοιας και της δέσμευσης των ανθρώπων της ΔΕΗ είπε ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ.
Σε σχέση με την πορεία των έργων της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ, ο κ. Μαύρος είπε ότι το 2019 η εταιρεία παρήγαγε μόλις 150 ΜW από ΑΠΕ, ενώ σήμερα έχει φτάσει μαζί με την παραγωγή της Ρουμανίας στα 2,5 GW. «Σε 24 μήνες θα έχουμε μεγάλα deliveries» απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα επόμενα έργα της εταιρείας.
Όπως είπε, η εταιρεία κατασκευάζει ΑΠΕ και σε άλλες χώρες εκτός από την Ελλάδα και τη Ρουμανία, και πιο συγκεκριμένα στα ευρύτερα Βαλκάνια, ενώ όσον αφορά το ποιες χώρες ενδιαφέρουν επενδυτικά τη ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ, αναφέρθηκε στις Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία κ.α.
Η εταιρεία προχωρά μέσα από τρεις πυλώνες, την οργανική ανάπτυξη με δικά της έργα, την συνανάπτυξη έργων με άλλους και τις συνεργασίες εμπορικής φύσεως ή εξαγορές.
Αποθήκευση ενέργειας
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τον καθοριστικό ρόλο της αποθήκευσης ενέργειας ο κ. Μαύρος είπε ότι η εταιρεία εστιάζει στις μπαταρίες λιθίου όπου ήδη έχει 1 MW σε έργα, την αντλησιοταμίευση όπως το έργο στην Ικαρία, και την ευέλικτη παραγωγή.
Όπως είπε σε αυτή τη φάση είναι αναγκαίο να γίνονται διαγωνισμοί και να υπάρχει επιδότηση για έργα όπως οι μπαταρίες λιθίου ενώ όσον αφορά στην αντλησιοταμίευση αναπτύσσονται έργα αν και απαιτούν μεγαλύτερο χρόνο.
Χωρητικότητα δικτύων
Ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ παρομοίασε με τον «ελέφαντα στο δωμάτιο», το πρόβλημα της χωρητικότητας των ηλεκτρικών δικτύων, τονίζοντας ότι δεν είναι έτοιμα να υποστηρίξουν τις εξελίξεις στις ΑΠΕ και ότι αυτό δεν είναι εγχώριο ή ευρωπαϊκό πρόβλημα αλλά παγκόσμιο. Εκτιμάται ότι απαιτούνται 7 τρισ. ευρώ παγκοσμίως για την ενεργειακή μετάβαση και περίπου 60 δισ. ευρώ ετησίως για τα Δίκτυα στην Ευρώπη. «Τα δίκτυα είναι σημαντική παράμετρος για την ενεργειακή μετάβαση», τόνισε ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ.
Τέλος αναφερόμενος στα υπεράκτια αιολικά ο κ. Μαύρος επισήμανε ότι αποτελούν μια ολόκληρη βιομηχανία από μόνα τους. «Χρειάζονται άγκυρες, λιμάνια, μεγάλη εφοδιαστική αλυσίδα, ναυτιλία…», είπε χαρακτηριστικά, αλλά εξέφρασε την περποίθηση ότι «όταν ωριμάσει θα προχωρήσουμε πολύ καλά».
Latest News
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.