Τη στροφή των ΕΛΤΑ προς τις εμπορικές επεκτάσεις B2B, το άνοιγμα backbone, το e-commerce και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε συνεργασία με την τραπεζική αγορά ανήγγειλε ο Γρηγόρης Σκλήκας, CEO των ΕΛΤΑ, μιλώντας στο πλαίσιο του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.
OT FORUM: Σε αναπτυξιακή τροχιά η εγχώρια αμυντική βιομηχανία
Ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε στις τεράστιες προοπτικές που έχει το brand ΕΛΤΑ μετά από τριάντα χρόνια αδράνειας και προχωρά εντατικά ο προγραμματισμός σε τρεις άξονες, αναδιάρθωση, αναβάθμιση υποδομών και ανάπτυξη. Η φάση της αναδιάρθρωσης ολοκληρώθηκε και τώρα βρισκόμαστε στη φάση της αναβάθμισης υποδομών. Όπως σημείωσε ο CEO των ΕΛΤΑ, η εταιρεία σήμερα καινοτομεί στην αγορά καθώς λειτουργεί με outsourcing το λογιστήριο, τις βασικές δομές ΙΤ και τη λειτουργία operations.
Αναφερόμενος στα πρώτα αποτελέσματα αυτών των επιλογών, σημείωσε ότι το 2023 τα ΕΛΤΑ κατέγραψαν καλύτερα αποτελέσματα ενώ δεν είχε κάποια αρνητικά γεγονότα, και ότι καλύφθηκαν όλα τα κόστη του παρελθόντος, ενώ η πρόβλεψη για το 2024 είναι ότι η αυξητική πορεία συνεχίζεται με εστίαση πελατολογίου και δημιουργία νεών ευκαιριών.
Τα τρία πλεονεκτήματα των ΕΛΤΑ
Ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε και στα τρία πλεονεκτήματα των ΕΛΤΑ:
- Την εκτεταμένη ραχοκοκαλιά της εταιρείας σε όλη τη χώρα
- Την αξιόπιστη μάρκα (brand) καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά τα ΕΛΤΑ βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της αξιολόγησης και με χαμηλά νούμερα
- Το τεράστιο περιθώριο σε διασυνοριακό commerce.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σκλήκας είπε ότι δε διαχωρίζουμε κέρδος και κοινωνικό έργο και ότι αντίθετα μέχρι πρότινος τα ΕΛΤΑ αυτοπροσδιορίζονταν μόνο για το κοινωνικό τους έργο αλλά αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν.
Όσον αφορά στους στόχους για τα 200 χρόνια από την ίδρυση των ΕΛΤΑ, ο CEO τόνισε πως το νέο όραμα είναι να καταστεί ενεργός παράγοντας ανάπτυξης δυνάμεων στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στην ελληνική αγορά.
Ιδιαίτερα τέλος στάθηκε στον συνδυασμό του ταχυδρομείου με τις συναλλαγές τονίζοντας πως 2 εκατ. πολίτες έχουν τραπεζικό κατάστημα σε απόσταση μεγαλύτερη από 10 χλμ και ότι είναι πρόκληση για τα ΕΛΤΑ να χρησιμοποιήσουν το εκτεταμένο σε όλη τη χώρα δίκτυό τους για προσφορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε συνεργαία με την τραπεζική αγορά.