Μέχρι και τρία δισ. ευρώ μπορεί να φτάσει η συνολική χρηματοδότηση που αφορά στην αλλαγή της εικόνας των θαλασσίων μεταφορών στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, μια αλλαγή που αγγίζει το λιμενικό σύστημα, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και την ενίσχυση του maritime cluster μετά και το πράσινο φως της Κομισιόν για συμμετοχή και επενδυτικών Funds στις επενδύσεις.
OT FORUM – Γκίκας Χαρδούβελης: Υπό σφικτό εποπτικό πλαίσιο, οι δανειοδοτήσεις
Πρόκειται για ένα συνολικό σύνθετο σχεδιασμό, μακρόπνοο εκ των πραγμάτων καθώς συνδέεται με την προσαρμογή της χώρας μας στην «πράσινη» μετάβαση λιμανιών και ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων με την αποφασιστική συμβολή της παραγωγικής βάσης των ελληνικών επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού και των εγχώριων ναυπηγείων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το «πράσινο» φως στη συμμετοχή επενδυτικών Funds στη χρηματοδότηση των σχεδίων αυτών μαζί με τις επιδοτήσεις που θα προέλθουν κυρίως από το ΕΣΠΑ
Ένα μέρος αυτού του σχεδιασμού του Υπουργείου Ναυτιλίας παρουσίασε ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας χθες στο OT FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – “Ελλάδα 2030”», που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.
Ο κ. Στυλιανίδης υπολογίζει ότι περί τα 500 εκατ. ευρώ θα διατεθούν τα επόμενα χρόνια για λιμενικές υποδομές, ενώ άλλα 500 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το «πρασίνισμα» των ακτοπλοϊκών πλοίων ενώ σημαντικά κονδύλια θα απορροφήσουν και οι επιχειρήσεις ναυτιλιακού εξοπλισμού, που θα αναλάβουν την προμήθεια των νέων τεχνολογιών για τα πλοία αλλά και η ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα που θα συμμετάσχει στη μετατροπή και ναυπήγηση των νέων πλοίων.
Όπως τονίζει ο ίδιος στον ot.gr, το σημαντικό είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το «πράσινο» φως στη συμμετοχή επενδυτικών Funds στη χρηματοδότηση των σχεδίων αυτών μαζί με τις επιδοτήσεις που θα προέλθουν κυρίως από το ΕΣΠΑ.
Δεκαετείς συμβάσεις στις άγονες γραμμές
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού ένα μέρος των κονδυλίων αφορά την ναυπήγηση σύγχρονων πλοίων που θα εξυπηρετούν αποκλειστικά τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Τα πλοία αυτά θα συνδεθούν με δεκαετείς συμβάσεις με το ελληνικό δημόσιο για την εξυπηρέτηση των γραμμών αυτών που σημαίνει εξασφαλίζεται μια προβλεψιμότητα όσον αφορά τις ταμειακές ροές που μπορεί να αξιοποιηθεί για τραπεζικό δανεισμό. Παράλληλα όπως σημειώνει ο Υπουργός μπαίνει μία τάξη σε όλο το σύστημα των «αγόνων» γραμμών ενισχύεται η ασφάλεια της ναυσιπλοίας και μηδενίζονται τα όποια φαινόμενα ελλιπούς εξυπηρέτησης και «εκβιασμών». Στους στόχους του Υπουργού είναι ακόμη η δημιουργία χρονοθυρίδων στο ακτοπλοϊκό δίκτυο ανάλογων αυτών που υφίστανται στις αεροπορικές συγκοινωνίες ενώ επανέλαβε, την πεποίθησή του πως «δεν δεχόμαστε καμία διαπραγμάτευση για θέματα ασφάλειας».
Καμάρι για τη χώρα η ναυτιλία
Ο υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, στη συνέντευξη του (firechat) με την δημοσιογράφο Ελένη Στεργίου και την διπλωματική συντάκτρια Αλεξάνδρα Φωτάκη ανέλυσε εκτός από τις προτεραιότητες που αφορούν την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας αλλά και της ποντοπόρου ναυτιλίας, και άλλα θέματα όπως την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης στο σύνολό της.
Αναφερόμενος ειδικότερα στην ποντοπόρο ναυτιλία, την χαρακτήρισε «καμάρι για τη χώρα μας» η οποία προσφέρει στο ΑΕΠ, δίνει κύρος στην Ελλάδα και μπορεί να προσφέρει ακόμη περισσότερα. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και την περίφημη Έκθεση Ντράγκι η οποία αναδεικνύει τη σπουδαιότητα της ναυτιλίας για την Ευρώπη.
Ο κ. Συλιανίδης επισήμανε ακόμα ότι η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που προσφέρει εξαιρετικά διαπραγματευτικά ατού για τη χώρα, υπογράμμισε ότι πρόκειται για εξαιρετικά πρωτοπόρο κλάδο τόσο ώστε η πολιτεία να λειτουργεί επικουρικά και ουσιαστικά σαν «γέφυρα» ανάμεσα στον IMO και στις ευρωπαϊκές δομές. Υπογράμμισε μάλιστα την ηγετική θε΄ση του ελληνικού εφοπλισμού στην «πράσινη» μετάβαση του κλάδου λέγοντας ότι ενώ οι πολιτικές ηγεσίες συζητούν ακόμη για τα καύσιμα στα πλοία, οι εφοπλιστές έχουν πάρει πρωτοβουλίες και ήδη ναυπηγούν πλοία με βιώσιμα καύσιμα. Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός ανέφερε ότι για την απανθρακοποίηση του κλάδου .
«Είμαστε σε μια διαπραγμάτευση στα πλαίσια του IMO. Πρέπει να διαμορφώσουμε όλοι μαζί μια κοινή ευρωπαϊκή θέση, έτσι ώστε οι διεθνείς κανόνες για τα θέματα της πράσινης μετάβασης να μην αγνοούν την ευρωπαϊκή και την ελληνική ναυτιλία».
Κύρος στο ναυτικό επάγγελμα
Σχετικά με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι δίνεται έμφαση στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης απορροφώντας κονδύλια και από το ΕΣΠΑ. Όπως είπε δίνεται βοήθεια σε εκπαιδευόμενους να κάνουν την πρακτική τους στα πλοία (200 εκατ.), παράλληλα με την αναβάθμιση των ναυτικών σχολών.
Επιπλέον, δημιουργούνται κίνητρα για να γίνει προσέλκυση νέων ναυτικών. Στο σημείο αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι η πλειοψηφία των νέων ναυτικών πλέον προέρχεται από ορεινές περιοχές της χώρας καθώς οι νησιωτικές περιοχές έχουν στραφεί στον τουρισμό.
«Δεν είναι επαρκής λύση η αύξηση των αποδοχών, πρέπει να δώσουμε κύρος στο επάγγελμα», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης σημειώνοντας ότι πρέπει και ο κυβερνήτης του πλοίου να έχει κύρος.
Το Λιμενικό έχει διασώσει 250.000 ανθρώπους στο Αιγαίο
Τέλος σχετικά με το μεταναστευτικό, μιας και το Λιμενικό Σώμα υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι «δυστυχώς υπάρχει μια φιλολογία για την αποτελεσματικότητα του Λιμενικού, αλλά από το 2015 έως το 2024 έχουν διασωθεί 250.000 άνθρωποι, τρομακτικός αριθμός».
«Δεν δεχόμαστε υπονομευτική κριτική για το Λιμενικό, λάθη πάντα γίνονται λόγω επιχειρησιακών προβλημάτων», κατέληξε ο Χρήστος Στυλιανίδης.
Latest News
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπό το πρίσμα BofA - Goldman Sachs
Αναλυτές των δύο κορυφαίων τραπεζών αναλύουν στο ΟΤ FORUM το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας
Αλέξης Τσίπρας: Δριμεία κριτική σε Μητσοτάκη για ΠτΔ και οικονομία – Τι είπε για Μέρκελ
«Ποταμός» ο Αλ. Τσίπρας στο 4ο OT FORUM - Μίλησε για όλους και για όλα - Εξαπέλυσε πυρά στον Κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε τους μύθους που συνόδευσαν την κυβέρνησή του
ΟΤ FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Έπεσε η αυλαία
Ολοκληρώθηκε το 4ο ΟΤ FORUM, που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας
Έρχεται το «Nature Greece» με προίκα 100 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς θα προστατευτούν αλλά και θα αξιοποιηθούν οι 446 περιοχές Natura που υπάρχουν στην Ελλάδα - Τι ειπώθηκε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Μακέδος (ΤΜΕΔΕ): Σημαντικό εργαλείο οι μικροχρηματοδοτήσεις για τους νέους επαγγελματίες
Ο Κωνσταντίνος Μακέδος, πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM για τις μικροχρηματοδοτήσεις αλλά και το ρόλο της Attica Bank στη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Κρίσιμες οι ΑΠΕ - Πώς θα μοιραστεί το πλεόνασμα ενέργειας
Οι Ζαΰρα Τριβυζά, διευθύντρια Ρυθμιστικών Θεμάτων και Προμήθειας Ενέργειας Φυσικό Αέριο Ελλάδος, Γιώργος Στάμτσης, Γενικός Διευθυντής ΕΣΑΗ, και Χρήστος Βασιλείου, Επικεφαλής Διεύθυνσης Εμπορίας Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΠΑ Εμπορίας, μίλησαν στο 4ο OT FORUM
Σκλήκας (ΕΛΤΑ): Στροφή των ταχυδρομείων στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
Στόχος των ΕΛΤΑ να καταστούν ενεργός παράγοντας ανάπτυξης δυνάμεων στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της ελληνικής αγοράς
Κοτταράς (ΣΤΑΣΥ): Σε τροχιά αναβάθμισης οι Σταθερές Συγκοινωνίες - 5G σε όλο το Μετρό μέχρι το 2026
Μέχρι το 2026 θα υπάρχει 5G σε όλο το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, όπως είπε ο CEO της ΣΤΑΣΥ, μιλώντας στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
OT FORUM: Η ψηφιακή μετάβαση καταλύτης για την ανταγωνιστικότητα
Ο Δημήτρης Καπέλλος, CEO της Globalsat Energis και ο Διονύσιος Ανάργυρος, Managing Director της Greenvolt Next στο 4ο ΟΤ FORUM του Οικονομικού Ταχυδρόμου