
Σε ένα κυκεώνα σφοδρών επικρίσεων έχει μπει η διάσημη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar μετά την κυκλοφορία του αμφιλεγόμενου διαφημιστικού σποτ στο οποίο δεν εμφάνισε κανένα… αυτοκίνητο. Αυτό δεν φαίνεται όμως πως την πτόησε ιδιαίτερα, καθώς αποκάλυψε τη νέα της κατεύθυνση στον σχεδιασμό οχημάτων με την παρουσίαση ενός εντελώς ηλεκτρικού πρωτότυπου αυτοκινήτου που ονομάζεται «Type 00».
Το όχημα, προφέρεται «Type Zero Zero» διαθέτει μινιμαλιστικό αλλά κάπως φανταχτερό σχεδιασμό. Είναι κατά βάση κιβωτιόσχημο με κομψά φώτα και μεγάλους τροχούς, μια αξιοσημείωτη οπτική αλλαγή από τα σημερινά, σπορ αυτοκίνητα και SUV της μάρκας.
Jaguar: Αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν συνήθως πρωτότυπα οχήματα για να μετρήσουν το ενδιαφέρον των πελατών για ένα σχέδιο ή να δείξουν τη μελλοντική κατεύθυνση ενός οχήματος ή μιας μάρκας. Τέτοια οχήματα δεν προορίζονται για πώληση σε καταναλωτές.
Η Jaguar αναμένεται να παράγει πολλά νέα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός τετράθυρου αυτοκινήτου GT που αναμένεται να παρουσιαστεί το επόμενο έτος που θα μοιάζει με το πρωτότυπο που επέδειξε.
Η Jaguar ισχυρίζεται αυτονομία έως και 430 μιλίων με μία μόνο φόρτιση με το νέο της EV παραγωγής, με αυτονομία έως και 200 μίλια σε 15 λεπτά με ταχεία φόρτιση.
Η Jaguar στο σκόπευτρο επικριτών
Το νέο πρωτότυπο όχημα έρχεται εβδομάδες αφότου η Jaguar κυκλοφόρησε ένα καλλιτεχνικά επιτηδευμένο βίντεο που προορίζεται να κάνει το ντεμπούτο του νέου σλόγκαν της εταιρείας “Copy Nothing”.
Το βίντεο παρουσίαζε ανδρόγυνα μοντέλα διαφόρων εθνοτήτων και μεγεθών που ποζάρουν με ζωντανά ρούχα σε ένα τοπίο με έντονα χρώματα. Το κλιπ διάρκειας 30 δευτερολέπτων συνοδευόταν από νέα λογότυπα και γραμματοσειρές για την, πλέον, επίμαχη εταιρεία, μέρος της Tata Motors.
Το rebranding και το βίντεο έγιναν viral στο διαδίκτυο, προκαλώντας ευρεία κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον περασμένο μήνα. Οι επικρίσεις κυμαίνονταν από σχολιαστές που επέκριναν την επιλογή γραμματοσειράς και την απόφαση της εταιρείας να αφαιρέσει το λογότυπο του ιαγουάρου, το οποίο εμφανίζεται στο αυτοκίνητο από τη δεκαετία του 1950, μέχρι να αποκαλέσουν την εταιρεία «woke» και να λένε ότι εγκαταλείπει την κληρονομιά της.
Οι επικριτές σημείωσαν επίσης ότι η διαφήμιση δεν είχε αυτοκίνητο στο βίντεο. Η εταιρεία υπερασπίστηκε τις προσπάθειές της παρά τις αντιδράσεις, λέγοντας ότι «η επανεκκίνηση της μάρκας για τη Jaguar είναι μια τολμηρή και ευφάνταστη επανεφεύρεση και όπως ήταν αναμενόμενο έχει προσελκύσει την προσοχή και τη συζήτηση».
Η διαφημιστική καμπάνια ήρθε αφότου η Jaguar στις αρχές Νοεμβρίου διέκοψε όλες τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς ετοιμάζεται να επαναλειτουργήσει ως εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων το 2026, μέρος μιας ευρύτερης αλλαγής του κλάδου που παρουσιάζει πολλές προκλήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τα τελευταία χρόνια, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει σχέδια για αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά πολλές έχουν υποχωρήσει εν μέσω βραδύτερης από το αναμενόμενο υιοθέτησης των οχημάτων.
«Πρέπει να αποκαταστήσουμε την επωνυμία μας και σε εντελώς διαφορετική τιμή, επομένως πρέπει να ενεργήσουμε διαφορετικά. Θέλαμε να απομακρυνθούμε από τα παραδοσιακά στερεότυπα του αυτοκινήτου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar, Ρόντον Γκλόβερ, στους Financial Times σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα.
Ο Γκλόβερ καταδίκασε επίσης «το επίπεδο του βδελυρού μίσους και της μισαλλοδοξίας» που εκφράστηκε από μερικούς ανθρώπους που σχολίασαν το βίντεο μάρκετινγκ και αρνήθηκε ότι ήταν «woke».


Latest News

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,