
Η South Western Railway (SWR) θα είναι η πρώτη σιδηροδρομική εταιρεία που θα κρατικοποιηθεί υπό την κυβέρνηση των Εργατικών, ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία θα επιστρέψει υπό δημόσιο έλεγχο από τον Μάιο του 2025.
Η South Western Railway λειτουργεί ως κοινοπραξία των First Group και MTR, της σιδηροδρομικής εταιρείας του Χονγκ Κονγκ.
Η απόφαση ορίζει ένα πιο προσεκτικό χρονοδιάγραμμα για την επανεθνικοποίηση υπό τη νέα υπουργό Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ από ό,τι είχε προβλέψει η προκάτοχός της, Λουίζ Χέι, η οποία παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
South Western Railway’s train services will be the first to come under public control next year under the new Public Ownership Act.
We’re committed to creating a reliable rail network that puts customers first. pic.twitter.com/efFVzFbWYC
— Department for Transport (@transportgovuk) December 4, 2024
Η SWR θα είναι η επόμενη εταιρεία που θα τεθεί υπό τον έλεγχο της εταιρείας λειτουργίας του Υπουργείου Μεταφορών, DOHL, όταν λήξει η σύμβασή της τον Μάιο.
Θα ακολουθήσουν δύο ακόμη εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων εκτός Λονδίνου, με την C2C, την υπηρεσία του Essex, που αναμένεται να είναι σε δημόσια χέρια μέχρι τον Ιούλιο, και την Greater Anglia να ακολουθεί το φθινόπωρο του 2025.
Όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα εθνικοποιηθούν τελικά σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δημόσιας ιδιοκτησίας που υποστήριξε η Χέι, το οποίο έγινε νόμος την περασμένη εβδομάδα.
Η Χέι, ωστόσο, είχε σκεφτεί να ασκήσει ρήτρες διακοπής σε άλλα συμβόλαια που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επανεθνικοποίηση την Greater Anglia νωρίτερα.
Άλλοι φορείς εκμετάλλευσης τρένων υπό δημόσιο έλεγχο είχαν προηγουμένως καταγγελθεί οι συμβάσεις τους μόνο μετά από σαφείς οικονομικές ή λειτουργικές παραβάσεις.
Η υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ δήλωσε τα ακόλουθα: «Για πάρα πολύ καιρό, το βρετανικό κοινό έπρεπε να ανέχεται τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες που απλά δεν λειτουργούσαν. Ένα πολύπλοκο σύστημα ιδιωτικών φορέων εκμετάλλευσης τρένων έχει πολύ συχνά αποτύχει για τους χρήστες του. Ξεκινώντας με τα δρομολόγια της South Western Railway, αλλάζουμε ράγες επαναφέροντας τις υπηρεσίες υπό δημόσιο έλεγχο για να δημιουργήσουμε ένα αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο που θέτει τους πελάτες σε προτεραιότητα. Οι κατεστραμμένοι σιδηρόδρομοί μας είναι επιτέλους στον γρήγορο δρόμο για την επισκευή και την ανοικοδόμηση ενός συστήματος για το οποίο το βρετανικό κοινό μπορεί να εμπιστευτεί και να είναι ξανά περήφανο για αυτό».
Η London North Eastern Railway (LNER), μια βρετανική εταιρεία εκμετάλλευσης τρένων που εκτελεί τις περισσότερες υπηρεσίες στην κύρια γραμμή της Ανατολικής Ακτής και ανήκει στην DfT Operator Ltd του υπουργείο Μεταφορών (DfT), σύντομα θα μετονομαστεί σε DfT Operator Limited.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
Τα επιβατικά τρένα αναμένεται να κινούνται κάτω από το σήμα των Great British Railways (GBR) όταν τεθούν σε ισχύ τα κυβερνητικά σχέδια για έναν ολοκληρωμένο σιδηρόδρομο.
Σύμφωνα με τα ευρύτερα σχέδια της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση των σιδηροδρόμων, η GBR θα ενώσει τις γραμμές και τα τρένα κάτω από μία διεύθυνση. Μια σκιώδης ομάδα GBR στο DfT συνεχίζει να δημιουργεί τη νέα δομή για την οποία εκκρεμεί η σχετική νομοθεσία. Το DfT είπε ότι η μετάβαση σε έναν δημόσιο σιδηρόδρομο θα «βελτίωνε την αξιοπιστία και θα τονώσει την οικονομική ανάπτυξη».
Η South Western ανέφερε πρόσφατα λειτουργικά κέρδη 12,2 εκατομμυρίων λιρών για το τελευταίο οικονομικό έτος, χάρη στην επιδότηση 140,9 εκ. λιρών από το DfT. Ήταν κάποτε ένα από τα πιο κερδοφόρα franchise προτού η Covid επιταχύνει την πτώση των καθημερινών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα και την κατάρρευση των πωλήσεων εισιτηρίων διαρκείας.


Latest News

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ