
Η South Western Railway (SWR) θα είναι η πρώτη σιδηροδρομική εταιρεία που θα κρατικοποιηθεί υπό την κυβέρνηση των Εργατικών, ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία θα επιστρέψει υπό δημόσιο έλεγχο από τον Μάιο του 2025.
Η South Western Railway λειτουργεί ως κοινοπραξία των First Group και MTR, της σιδηροδρομικής εταιρείας του Χονγκ Κονγκ.
Η απόφαση ορίζει ένα πιο προσεκτικό χρονοδιάγραμμα για την επανεθνικοποίηση υπό τη νέα υπουργό Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ από ό,τι είχε προβλέψει η προκάτοχός της, Λουίζ Χέι, η οποία παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
South Western Railway’s train services will be the first to come under public control next year under the new Public Ownership Act.
We’re committed to creating a reliable rail network that puts customers first. pic.twitter.com/efFVzFbWYC
— Department for Transport (@transportgovuk) December 4, 2024
Η SWR θα είναι η επόμενη εταιρεία που θα τεθεί υπό τον έλεγχο της εταιρείας λειτουργίας του Υπουργείου Μεταφορών, DOHL, όταν λήξει η σύμβασή της τον Μάιο.
Θα ακολουθήσουν δύο ακόμη εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων εκτός Λονδίνου, με την C2C, την υπηρεσία του Essex, που αναμένεται να είναι σε δημόσια χέρια μέχρι τον Ιούλιο, και την Greater Anglia να ακολουθεί το φθινόπωρο του 2025.
Όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα εθνικοποιηθούν τελικά σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δημόσιας ιδιοκτησίας που υποστήριξε η Χέι, το οποίο έγινε νόμος την περασμένη εβδομάδα.
Η Χέι, ωστόσο, είχε σκεφτεί να ασκήσει ρήτρες διακοπής σε άλλα συμβόλαια που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επανεθνικοποίηση την Greater Anglia νωρίτερα.
Άλλοι φορείς εκμετάλλευσης τρένων υπό δημόσιο έλεγχο είχαν προηγουμένως καταγγελθεί οι συμβάσεις τους μόνο μετά από σαφείς οικονομικές ή λειτουργικές παραβάσεις.
Η υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ δήλωσε τα ακόλουθα: «Για πάρα πολύ καιρό, το βρετανικό κοινό έπρεπε να ανέχεται τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες που απλά δεν λειτουργούσαν. Ένα πολύπλοκο σύστημα ιδιωτικών φορέων εκμετάλλευσης τρένων έχει πολύ συχνά αποτύχει για τους χρήστες του. Ξεκινώντας με τα δρομολόγια της South Western Railway, αλλάζουμε ράγες επαναφέροντας τις υπηρεσίες υπό δημόσιο έλεγχο για να δημιουργήσουμε ένα αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο που θέτει τους πελάτες σε προτεραιότητα. Οι κατεστραμμένοι σιδηρόδρομοί μας είναι επιτέλους στον γρήγορο δρόμο για την επισκευή και την ανοικοδόμηση ενός συστήματος για το οποίο το βρετανικό κοινό μπορεί να εμπιστευτεί και να είναι ξανά περήφανο για αυτό».
Η London North Eastern Railway (LNER), μια βρετανική εταιρεία εκμετάλλευσης τρένων που εκτελεί τις περισσότερες υπηρεσίες στην κύρια γραμμή της Ανατολικής Ακτής και ανήκει στην DfT Operator Ltd του υπουργείο Μεταφορών (DfT), σύντομα θα μετονομαστεί σε DfT Operator Limited.
Όλες οι εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατικών τρένων που εκτελούνται βάσει συμβάσεων με την DfT αναμένεται να κρατικοποιηθούν εντός της επόμενης τριετίας.
Τα επιβατικά τρένα αναμένεται να κινούνται κάτω από το σήμα των Great British Railways (GBR) όταν τεθούν σε ισχύ τα κυβερνητικά σχέδια για έναν ολοκληρωμένο σιδηρόδρομο.
Σύμφωνα με τα ευρύτερα σχέδια της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση των σιδηροδρόμων, η GBR θα ενώσει τις γραμμές και τα τρένα κάτω από μία διεύθυνση. Μια σκιώδης ομάδα GBR στο DfT συνεχίζει να δημιουργεί τη νέα δομή για την οποία εκκρεμεί η σχετική νομοθεσία. Το DfT είπε ότι η μετάβαση σε έναν δημόσιο σιδηρόδρομο θα «βελτίωνε την αξιοπιστία και θα τονώσει την οικονομική ανάπτυξη».
Η South Western ανέφερε πρόσφατα λειτουργικά κέρδη 12,2 εκατομμυρίων λιρών για το τελευταίο οικονομικό έτος, χάρη στην επιδότηση 140,9 εκ. λιρών από το DfT. Ήταν κάποτε ένα από τα πιο κερδοφόρα franchise προτού η Covid επιταχύνει την πτώση των καθημερινών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα και την κατάρρευση των πωλήσεων εισιτηρίων διαρκείας.


Latest News

Γιατί θα ακριβύνουν τα μπέργκερ στις ΗΠΑ
Τα χάμπουργκερ θα γίνουν ακριβότερα εξαιτίας του Τραμπ

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα

Πόσο θα κοστίσουν οι αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη ;
Οι αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ θα κοστίσουν στην ΕΕ σχεδόν 390 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Economist: Τα ενοίκια εκτοξεύονται, ο αριθμός των κατοικιών μειώνεται
Οι ενοικιαστές στις εύπορες χώρες είναι οργισμένοι με τα υψηλά ενοίκια - Τι αναφέρει ανάλυση του Economist

Φρανσουά Βιλερουά: Αυτογκόλ ο αμερικανικός εμπορικός πόλεμος
Ο μεγάλος χαμένος της πολιτικής Τραμπ θα είναι οι ΗΠΑ, εξηγεί ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό

Η Audi θα περικόψει έως 7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2029
Συμφωνία διοίκησης - εργαζομένων στην Audi για σταδιακή περικοπή θέσεων εργασίας αλλά και προστασία θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2033

Το κοβάλτιο της κινεζικής Lygend παρακάμπτει τους δασμούς Trump μέσω... Ινδονησίας
Το καθεστώς των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ ωθεί όλο και περισσότερους αγοραστές να στραφούν για κοβάλτιο στην Ινδονησία

Ο Τραμπ ακυρώνει διάταγμα με την κατώτατη αμοιβή ανά ώρα
Οι ομοσπονδιακοί εργολάβοι, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολούν περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.

Οριακή ανάκαμψη των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο
Η εικόνα των λιανικών πωλήσεων αυξάνει την αβεβαιότητα για την οικονομία

Η PepsiCo αγοράζει μάρκα σόδας για 1,95 δισ. δολάρια
Με την αγορά της μάρκας Poppi η PepsiCo επενδύει στην κατηγορία των πιο «υγιεινών αναψυκτικών»