Μόνο μία στις έξι (16%) από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως βρίσκεται επί του παρόντος σε καλή τροχιά για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, ενώ σχεδόν οι μισές (45%) συνεχίζουν να αυξάνουν τις εκπομπές άνθρακα, σύμφωνα με νέα μελέτη της Accenture. Η ανάλυση υπογράμμισε επίσης την ανάγκη διεύρυνσης της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για τη μείωση των εκπομπών, καθώς μόνο 14% των εταιρειών αξιοποιεί αυτήν την ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα σήμερα.
Στην τέταρτη έκδοσή της, η μελέτη της Accenture “Destination Net Zero” αποτελεί μια ανάλυση των εταιρικών δεσμεύσεων για μηδενικές εκπομπές, των πρωτοβουλιών μείωσης του άνθρακα καθώς και των δεδομένων εκπομπών από τις 2.000 μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως. Η μελέτη διαπίστωσε ότι ενώ το ποσοστό των εταιρειών με στόχο επίτευξης μηδενικών εκπομπών έχει σταθεροποιηθεί στο 37%, περισσότερες από τις μισές (52%) εταιρείες έχουν μειώσει τόσο τις εκπομπές άνθρακα όσο και την ένταση των εκπομπών τους από τότε που υιοθετήθηκε η Συμφωνία των Παρισίων το 2016.
Economist: Η εθελοντική αγορά άνθρακα γίνεται ελπίδα διάσωσης του Αμαζονίου
Οι στόχοι για εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050
«Η πλειονότητα των μεγαλύτερων εταιρειών παγκοσμίως μειώνει πλέον τις εκπομπές, ακόμη και όταν αυξάνονται το μέγεθος και τα έσοδά τους. Αν και αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο, για να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές έως το 2050, όλοι θα πρέπει να κινηθούμε μαζί πιο γρήγορα, προκειμένου να αναπτύξουμε βιώσιμες αλυσίδες αξίας μέσω ουσιαστικής συνεργασίας και μετασχηματιστικών τεχνολογιών», δήλωσε η Stephanie Jamison, global resources industry practice lead and global sustainability services lead της Accenture. «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει, αλλά μπορεί να φτάσει μόνο μέχρι ενός σημείου, όταν μόνο 22% των εταιρειών που εφαρμόζουν λύσεις AI την αξιοποιούν για τη μείωση των εκπομπών τους. Το πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι πιθανώς αυτό όπου η AI αρχικά αυξάνει περισσότερο τις εκπομπές από όσο τις μειώνει, έως ότου επιτευχθεί ένα κρίσιμο σημείο. Η υπεύθυνη και βιώσιμη διεύρυνση της αξιοποίησης AI εξασφαλίζει την επίτευξη αυτού του σημείου το συντομότερο δυνατό».
Η Accenture συμπεριέλαβε στην ανάλυσή της την αναμενόμενη αύξηση της χρήσης εξοπλισμού για την AI στα κέντρα δεδομένων (data centers) παγκοσμίως και εκτίμησε ότι οι εκπομπές που σχετίζονται με την AI θα υπερδεκαπλασιαστούν, από 68 σε 718 εκατομμύρια τόνους CO2e έως το 2030, ελλείψει σημαντικής καινοτομίας στα ενεργειακά συστήματα, στην υπολογιστική τεχνολογία και τους αλγόριθμους. Ωστόσο, τα περισσότερα διοικητικά στελέχη είναι αισιόδοξα για τις δυνατότητες της AI στην μείωση των εκπομπών. Όταν ρωτήθηκαν για τις προσδοκίες τους αναφορικά με το πώς η AI θα επηρεάσει τις εκπομπές παγκοσμίως, τα περισσότερα διοικητικά στελέχη αναμένουν ότι θα μειώσει τις εκπομπές (42%) παρά ότι θα τις αυξήσει (27%) βραχυπρόθεσμα (1 έως 3 χρόνια), ενώ η πλειοψηφία τους (65%) αναμένει ότι η AI θα μειώσει τις εκπομπές μακροπρόθεσμα (10+ χρόνια).
Το θετικό σημάδι για τις εκπομπές άνθρακα
Θετικό σημάδι ότι οι επιχειρήσεις αρχίζουν να αναδιαμορφώνουν και να εστιάζουν σε στρατηγικές απανθρακοποίησης των λειτουργιών τους, αποτελεί το γεγονός ότι πολλοί από τους μοχλούς που μπορούν να αξιοποιήσουν οι εταιρείες για να μειώσουν τις εκπομπές σε όλη την αλυσίδα αξίας τους αποτελούν πλέον καθημερινές επιχειρηματικές πρακτικές. Συγκεκριμένα, πέντε βασικοί μοχλοί -ενεργειακή απόδοση, μείωση αποβλήτων, υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κυκλικές αρχές και απανθρακοποίηση κτιρίων- έχουν υιοθετηθεί ήδη από τουλάχιστον το 80% των εταιρειών, ενώ 30% υιοθετεί 15 ή περισσότερους μοχλούς.
Σε γεωγραφικό επίπεδο, το ποσοστό των ευρωπαϊκών εταιρειών που υιοθετούν 15 ή περισσότερους μοχλούς αυξάνεται σε 48%, μερίδιο που είναι υψηλότερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις επιχειρήσεις στην Ασία και στη Βόρεια Αμερική. Επιπρόσθετα, οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί, εκτός από το ότι ξεπερνούν κατά πολύ τους ομολόγους τους στο να έχουν περισσότερες από διπλάσιες επιχειρήσεις με στόχους μηδενικών εκπομπών (64%), ηγούνται επίσης στην υιοθέτηση της AI. Για παράδειγμα, μία στις πέντε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις (20%) χρησιμοποιεί την AI για σκοπούς απανθρακοποίησης, σε σύγκριση με 14% στην Ασία και 10% στη Βόρεια Αμερική.
Η έκθεση Ντράγκι
«Η πρόσφατη έκθεση Draghi υπογραμμίζει την ανάγκη η Ευρώπη να συνδυάσει την απανθρακοποποίηση με την ανταγωνιστικότητα», δήλωσε ο Mauro Macchi, CEO της Accenture για την περιοχή EMEA. «Είναι επομένως ενθαρρυντικό να βλέπουμε επιχειρήσεις σε όλη την περιοχή να πρωτοστατούν τόσο στον καθορισμό φιλόδοξων στόχων μηδενικών εκπομπών όσο και στη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως η AI, για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Αυτό θα βοηθήσει στην ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανθεκτικότητας, καθώς κανονισμοί όπως η CSRD τίθενται σε ισχύ».
Η Accenture συνεχίζει να δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα αειφορίας και βιωσιμότητας για τους πελάτες της, επεκτείνοντας τις δυνατότητές της και επενδύοντας σε τεχνογνωσία σε τομείς όπως στρατηγική βιωσιμότητας, μετασχηματισμός εφοδιαστικής αλυσίδας, πράσινη τεχνολογία πληροφορικής (green IT) και αξιοποίηση δεδομένων για την απανθρακοποίηση. Το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών βιωσιμότητας της Accenture βοηθά τους πελάτες της να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στον τομέα του ESG, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ελέγχουν, να βελτιώνουν και να δημιουργούν αξία μειώνοντας παράλληλα τον αντίκτυπό τους, αξιοποιώντας σχετικά δεδομένα και πληροφορίες.
Παράδειγμα
Ως παράδειγμα, η Accenture ανέπτυξε ένα προσαρμοσμένο μεγάλο γλωσσικό μοντέλο για τις εκθέσεις ESG χρησιμοποιώντας το Meta Llama 3.1. Το εργαλείο αυτό βοηθά τις ομάδες βιωσιμότητας να προετοιμάσουν τη συλλογή δεδομένων και αναφορών τους σε μια περίοδο αυξημένων κανονιστικών ρυθμίσεων. Διαθέτει περισσότερες από 16.000 ώρες εκπαίδευσης GPU σε πάνω από 15.000 εκθέσεις ESG και μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα περισσότερο από 70% δομώντας τα δεδομένα ESG και βοηθώντας στη σύνταξη σχετικών ESG αναφορών με βάση κανονιστικά πρότυπα.
Latest News
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.