Στην προσπάθεια να παταχθεί η παιδική παχυσαρκία η Βρετανία εξέδωσε νέες οδηγίες για τις διαφημίσεις τροφίμων. Σύμφωνα με αυτές τα ανθυγιεινά τρόφιμα δεν μπορούν να εμφανίζονται στο διαδίκτυο ή πριν από τις 21:00 σύμφωνα με τους νέους κανόνες για τη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας

Οι ανθυγιεινές εκδοχές δημητριακών πρωινού, όπως μούσλι, βρώμη, κουάκερ και γκρανόλα θα συμπεριληφθούν στην απαγόρευση διαφήμισης πρόχειρων φαγητών στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον επόμενο χρόνο.

Τα τα κέικ ρυζιού, το τσάι και ο καφές με πρόσθετη ζάχαρη εμπίπτουν επίσης στους κανονισμούς που εμποδίζουν τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο ή πριν από τις 21:00 στην τηλεόραση.

Βρετανία: Ενέσεις κατά της παχυσαρκίας για την καταπολέμηση (και) της ανεργίας

Η κυβέρνηση θέλει να μειώσει την έκθεση των παιδιών σε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη ή αλάτι για να αντιμετωπίσει ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία, όπως ο διαβήτης.

Οι υπουργοί δήλωσαν ότι 7,2 δισεκατομμύρια θερμίδες ετησίως αναμένεται με αυτήν τη νομοθεσία να αφαιρεθούν από τη διατροφή των παιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποτρέποντας περίπου 20.000 περιπτώσεις παιδικής παχυσαρκίας.

Ο υπουργός Υγείας Γουές Στρίτινγκ δήλωσε: «Η παχυσαρκία κλέβει το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στη ζωή από τα παιδιά μας, τους δημιουργεί προβλήματα υγείας για μια ζωή και κοστίζει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) δισεκατομμύρια».

Νέοι κανόνες την Τρίτη αποκάλυψαν το εύρος των περιορισμών, καλύπτοντας προϊόντα από έτοιμα γεύματα, γεμιστά ζυμαρικά, μπάρες δημητριακών, δημητριακά με βάση τη βρώμη και ζαχαρωτά μέχρι αναψυκτικά, παγωτά και πίτσα.

Στελέχη μάρκετινγκ αμφισβήτησαν πόσο αποτελεσματική θα αποδειχθεί η απαγόρευση

Τα αλμυρά σνακ όπως τα πατατάκια, σνακ με βάση την αραβική πίτα, τα κέικ ρυζιού, τα κουλούρια, τα αλατισμένα ποπ κορν εμπίπτουν στους κανονισμούς.

Ένα στα οκτώ νήπια και παιδιά δημοτικού είναι παχύσαρκα

Ένα στα οκτώ νήπια και παιδιά δημοτικού στην Βρετανία είναι παχύσαρκα, σύμφωνα με στοιχεία του NHS, ενώ ένα στα πέντε παιδιά έχει τερηδόνα λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης.

Ο ιατρικός διευθυντής του NHS Αγγλίας, καθηγητής Σερ Στίβεν Πόγουις, δήλωσε στους Financial Times ότι αυτό το επίπεδο παιδικής παχυσαρκίας «ενέχει επίσης προβλήματα για ένα μελλοντικό NHS που ήδη ξοδεύει δισεκατομμύρια για την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Στελέχη μάρκετινγκ αμφισβήτησαν πόσο αποτελεσματική θα αποδειχθεί η απαγόρευση, ενώ προειδοποίησαν ότι θα αφαιρέσει σημαντικά διαφημιστικά έσοδα για ομίλους μέσων ενημέρωσης.

«Όπως καθιστά σαφές η εκτίμηση επιπτώσεων της ίδιας της κυβέρνησης, ο αντίκτυπος αυτής της πολιτικής στη μείωση της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων ενός μέσου παιδιού θα είναι στην καλύτερη περίπτωση ελάχιστη, ενώ δυνητικά θα κοστίσει στον τομέα μας εκατομμύρια λίρες», δήλωσε η ένωση διαφημιστών Advertising Association.

«Αυτό θα έχει αναπόφευκτο αντίκτυπο στις δημιουργικές βιομηχανίες και στην ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη στην οποία παίζει βασικό ρόλο η διαφήμιση».

Για να εμπίπτουν στην απαγόρευση, τα προϊόντα πρέπει να ανήκουν σε μία από τις κατηγορίες που αναφέρονται και πρέπει επίσης να θεωρούνται ανθυγιεινά μέσω ενός συστήματος βαθμολόγησης που μετρά την ενέργεια, τα κορεσμένα λιπαρά, τη συνολική ζάχαρη και το νάτριο έναντι των πιο ευεργετικών θρεπτικών συστατικών.

Για παράδειγμα, το φυσικό γιαούρτι και το γιαούρτι χωρίς ζάχαρη θα μπορούσαν να επιτρέπονται, ενώ θα μπορούσαν να απαγορευθούν προϊόντα γιαουρτιού που περιλαμβάνουν αρωματικές εκδοχές, καθώς και προβιοτικά, παιδικά, χωρίς λιπαρά και χαμηλά λιπαρά και άλλα γιαούρτια ευρείας κατανάλωσης.

Η Ομοσπονδία Τροφίμων και Ποτών είπε ότι η ρυθμιστική αρχή διαφημίσεων χρειάζεται ακόμα «να δημοσιεύσει τις οδηγίες εφαρμογής της το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις έχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να συμμορφωθούν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή