«Χωρίς τη θετική έκπληξη για την αγορά η Black Friday 2024», τιτλοφορείται η έκθεση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) αναφορικά με το πώς κινήθηκε η αγορά κατά τη διάρκεια του εκπτωτικού αυτού γεγονότος.
Η έρευνα διενεργείται για ένατη χρονιά, σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου που πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο πλαίσιο της “Black Friday”. Σημειώνεται ότι, στην φετινή περίοδο συμμετείχε μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές.
Αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) οι οποίες ερωτήθηκαν δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους
Παράλληλα σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις ανέφεραν ότι είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023.
Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία “Bora”).
Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη “Black Friday” σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 – Κυριακή 01/12).
Αναφορικά με το ύψος των εκπτώσεων, έξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 59%) πραγματοποίησαν ανέφεραν ότι είχαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής των προϊόντων τους.
Κατά τη διάρκεια της «Black Friday», περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της «Black Friday», κυριάρχησαν τα ψηφιακά μέσα πληρωμών, ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά.
Η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων.
Η ταυτότητα της έρευνας: Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο σε επιμέρους κλάδους που συμμετέχουν σε εκπτωτικές ενέργειες (είδη οικιακού εξοπλισμού, ψυχαγωγικά-επιμορφωτικά-αθλητικά είδη, ένδυση-υπόδηση και εμπορία Η/Υ και τηλεπικοινωνιακού υλικού, καλλυντικά-κοσμήματα). Το δείγμα καθορίστηκε σύμφωνα με τη δραστηριότητα και τη μεγάλη γεωγραφική περιοχή.
Latest News
Υψηλές διψήφιες αποδόσεις διετίας για τα Αμοιβαία Κεφάλαια της ALPHA TRUST
Η Alpha Trust σημειώνει πως παρά το γεγονός ότι οι αγορές κεφαλαίου πρόσφεραν θετικές αποδόσεις στους επενδυτές, χαρακτηρίστηκαν από αρκετές διακυμάνσεις
«Πράσινο φως» στην εξαγορά της Μπενρουμπή από τον όμιλο Quest
Δεν προέκυψε θέμα συγκέντρωσης που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου
Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων: Συγχωνεύτηκαν ΑΒΕΑ – ΒΙΟΧΥΜ
Η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων είναι μεταξύ των στόχων της νέας ενιαίας εταιρείας, ανακοίνωσε η Συνεταιριστική Ενωση Χανίων
Στα 5,4 δισ. ευρώ η παραγωγή ασφαλίστρων των ασφαλιστικών εταιρειών το 2023
Οι ασφαλίσεις κατά ζημιών σημείωσαν αύξηση 11,7% και οι ασφαλίσεις ζωής 4,5% σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΕΑΕΕ
«Πρασινίζουν» τσιμεντοβιομηχανίες και διυλιστήρια – Πόσο μείωσαν τους ρύπους άνθρακα
Αποκαλυπτική έκθεση από το Green Tank για την απανθρακοποίηση HELLENiQ ENERGY, Motor Oil, Τιτάν, ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ και HEIDELBERG
Επένδυση-έκπληξη από τη Zara στον... καφέ - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Ο ίδιος ο CEO της Inditex, Óscar García Maceiras, επιβεβαίωσε ότι η επένδυση της Zara στα cafe εμπλουτίζει την αγοραστική εμπειρία
Η ελίν διακρίθηκε ως True Leader της ελληνικής οικονομίας για 10η χρονι
Ταυτόχρονα, η ελίν, συγκαταλέγεται στους 150 Ομίλους με τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού που έχουν αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων τους
Alter Ego Media: Mega, Πρωταγωνιστής στην Τηλεθέαση το 2024
Το MEGA παραμένει στην κορυφή της προτίμησης του κοινού, τόσο στον τομέα της ενημέρωσης όσο και της ψυχαγωγίας
ΔΕΗ: Ξεκινά η κατασκευή μονάδας ΣΗΘΥΑ για τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία
Η μονάδα θα καλύπτει ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης πάνω από 10%, καθώς και συνολικό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο από 75%, σύμφωνα με τη ΔΕΗ
Δόθηκαν 105.000 ευρώ το 2024 σε startups μέσω του EIT Digital Venture
Το συνολικό ποσό για τα 7 χρόνια του προγράμματος να ανέρχεται πλέον σε €765.000 στηρίζοντας συνολικά 53 startups