![Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας (Δ)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/auto-scaled-1.jpg)
Είδαμε στο προηγούμενο σημείωμα μας πως μπορούμε να κάνουμε αίτηση για Ψηφιακή Ακινησία, να την τροποποιήσουμε και τις κυρώσεις που συνοδεύουν την κίνηση οχήματος που έχει τεθεί σε ακινησία.
Είδαμε ακόμη πως μπορούμε να κάνουμε αίτηση για Ψηφιακή Ακινησία
Στο σημερινό σημείωμα μας θα δούμε πως μπορούμε να κάνουμε άρση της ακινησίας.
Άρση Ακινησίας
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/1-2.png)
Μέσω της εφαρμογής γίνεται ηλεκτρονική άρση ακινησίας, για επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ΙΧ, τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία ηλεκτρονικά.
Η δυνατότητα ηλεκτρονικής άρσης ακινησίας οχημάτων καταλαμβάνει τα οχήματα που εμφανίζονται «σε ακινησία» στο Πληροφοριακό
Σύστημα Οχημάτων της ΑΑΔΕ, τα δε οχήματα αυτά καθώς και τα στοιχεία κυκλοφορίας τους βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους.
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/2.png)
Για την άρση της ακινησίας απαιτείται:
Ø Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η άρση ακινησίας ή των αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα άρσης ακινησίας, εφόσον προβλέπεται από ισχύουσες διατάξεις .
Ø Η ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
Προσοχή: Υποχρεωτική ασφάλιση ενάντια φυσικών καταστροφών
Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών έχει εξαγγείλει το κυβερνητικό επιτελείο από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές, χωρίς την συμμετοχή του κράτους σε αυτές τις αποζημιώσεις, όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.
Σε περίπτωση που δεν είναι πληρωμένα τα τέλη, επιλέγεται «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας».
Επιλέγετε αν επιθυμείτε να καταβάλετε ετήσια ή αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, οπότε για
- ετήσια, δημιουργείται το σχετικό ειδοποιητήριο, με τον Κωδικό Πληρωμής.
- αναλογικά, θα πρέπει να επιλέξετε το πλήθος των μηνών για τους οποίους επιθυμείτε να καταβάλετε τέλη κυκλοφορίας.
Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που έχετε ήδη πληρώσει αναλογικά τ.κ. και επιθυμείτε να πληρώσετε ετήσια (π.χ. γιατί πρόκειται να μεταβιβάσετε το αυτοκίνητό σας) επιλέγοντας ετήσια τέλη θα υπολογισθεί από το σύστημα το υπόλοιπο ποσό που οφείλετε.
Ο έλεγχος ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου διενεργείται μέσω web service με την ένωση ασφαλιστικών εταιρειών.
· Διαχείριση αιτήσεων άρσης ακινησίας
Η διαχείριση των αιτήσεων είναι ίδια με αυτή των αιτήσεων θέσης οχήματος σε ηλεκτρονική ακινησία.
Σε αντίθεση με τις αιτήσεις για θέση του οχήματος σε ακινησία, στις αιτήσεις άρσης ηλεκτρονικής ακινησίας δεν προβλέπεται η διαδικασία υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, σε περίπτωση που η αρχική αίτηση έχει οριστικοποιηθεί.
Η ενημέρωση των ιδιοκτητών για την άρση της ακινησίας ή για την ανάγκη έγκρισης της άρσης ακινησίας (σε περίπτωση πολλαπλών ιδιοκτητών) γίνεται ακριβώς όπως και στις αιτήσεις για θέση του οχήματος σε ακινησία.
1. Προσωρινή Άδεια Κυκλοφορίας-Έκδοση πινακίδας «Μ»
Εφόσον το όχημα βρίσκεται σε ακινησία ηλεκτρονική (τα στοιχεία κυκλοφορίας του βρίσκονται στη κατοχή σας) ή στη Δ.Ο.Υ. (τα στοιχεία κυκλοφορίας έχουν κατατεθεί στη Δ.Ο.Υ. ), ενεργοποιείται η επιλογή «Έκδοση πινακίδας Μ: Υποβολή δήλωσης»
· Προϋποθέσεις – Παράβολο και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
Για την έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας απαιτείται:
- Η ύπαρξη ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου και
- Η ύπαρξη ενός πληρωμένου – ενεργού παραβόλου (τουλάχιστον για μία μέρα κυκλοφορίας)
Η χορήγηση του ηλεκτρονικού παραβόλου γίνεται από τον σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/sgsisapps/eparavolo/public/welcome.htm , επιλέγοντας:
- Φορέα Δημοσίου: ΑΑΔΕ
- Κατηγορία Παραβόλου: Προσωρινή άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων “Μ” ή Προσωρινή άδεια κυκλοφορίας δίκυκλων
“Μ” και
- Τύπο Παραβόλου: Έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας “Μ” με την καταβολή:
- o 10,00 ευρώ/ημέρα κυκλοφορίας επιβατικού Ι.Χ. αυτοκινήτου ή o 3,00 ευρώ/ημέρα κυκλοφορίας δίκυκλου Ι.Χ. οχήματος
Η ενημέρωση των ιδιοκτητών για την προσωρινή κυκλοφορία του οχήματος με πινακίδα «Μ» (σε περίπτωση πολλαπλών ιδιοκτητών) γίνεται ακριβώς όπως και στις αιτήσεις για θέση του οχήματος σε ακινησία ή την άρση αυτής.
· Στοιχεία αίτησης
- Εμφανίζεται συμπληρωμένος ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος
- Συμπληρώνεται το πλήθος των ημερών που θα κυκλοφορήσει το όχημα (από 1 έως 3) και
- Επιλέγεται ο λόγος μετακίνησης
Ανάλογα με τις ημέρες κυκλοφορίας του οχήματος επιλέγετε τα κατά περίπτωση απαιτούμενα παράβολα.
Ν.2367/1953 (ΦΕΚ 82 Α΄), άρθρο 22, όπως ισχύει
ν. 2948/2001 άρθρο 20, όπως ισχύει
ν.4797/2021 άρθρα 47 (αναλογικά τ.κ.) και 48 (έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας)
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Επανεξέταση καταλογιστικών πράξεων της φορολογικής διοίκησης [Β’ Μέρος]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/taxes-scaled-1-600x429.jpg)
Επανεξέταση καταλογιστικών πράξεων της φορολογικής διοίκησης [Β’ Μέρος]
Εμπρόθεσμη άσκηση προσφυγής κατά πράξεων Φορολογικής Διοίκησης
![Αναστολές συμβάσεων και αποζημίωση ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους στη Σαντορίνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-5-600x400.jpg)
Αναστολές συμβάσεων και αποζημίωση ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους στη Σαντορίνη
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η πρώτη πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού τοποθετείται κοντά στις αρχές Μαρτίου.
![Δασμολογική πολιτική και ισορροπίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/euusa-2-600x357.png)
Δασμολογική πολιτική και ισορροπίες
Η κινητήρια δύναμη πίσω από το βασικό εμπορικό δόγμα της νέας αμερικανικής κυβέρνησης είναι η αρνητική της στάση για το ύψος του εμπορικού πλεονάσματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
![Ανταγωνισμοί και προκλήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2025-02-05T205254Z_583250170_RC2EOCA20A8M_RTRMADP_3_USA-TRUMP-600x400.jpg)
Ανταγωνισμοί και προκλήσεις
Ουδείς γνωρίζει σε ποιον βαθμό η ρητορική των δασμών θα υλοποιηθεί
![Οι σεισμοί στις Κυκλάδες, οι επιχειρήσεις-εργοδότες και οι εργαζόμενοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-3-600x400.jpg)
Τι πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και εργοδότες στη Σαντορίνη για τους σεισμούς
Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι των νησιών που πλήττονται από τη σεισμική δραστηριότητα
![Πώς «προστατεύονται» οι καταθέσεις σε κοινούς λογαριασμούς από τον φόρο κληρονομιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/30310601_katathes-600x435.jpg)
Πώς «προστατεύονται» οι καταθέσεις σε κοινούς λογαριασμούς από τον φόρο κληρονομιάς
Η απόφαση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην νομική φύση του κοινού λογαριασμού με τον πρόσθετο όρο του άρθρου 2 του ν. 5638/1932
![Οι εμπορικοί πόλεμοι έχουν μόνο ηττημένους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/xatzidakis2-600x399.jpg)
Οι εμπορικοί πόλεμοι έχουν μόνο ηττημένους
Οι πρόσφατες εκθέσεις Ντράγκι και Λέτα δείχνουν τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε τα επόμενα χρόνια
![Μπορεί η φιλελεύθερη διεθνής τάξη να επιβιώσει χωρίς την Αμερική;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/2024-11-15T015135Z_1337842552_RC2D5BA9GHPA_RTRMADP_5_USA-TRUMP-600x393.jpg)
Μπορεί η φιλελεύθερη διεθνής τάξη να επιβιώσει χωρίς την Αμερική;
Ως η κινητήρια δύναμη της Δύσης πίσω από την ήττα των δυνάμεων του Αξονα, οι Ηνωμένες Πολιτείες ηγήθηκαν φυσικά της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης
![Οικολογικός Σχεδιασμός](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/klimatiki-600x337.jpg)
Οικολογικός Σχεδιασμός
H βαθιά αλλαγή στον τρόπο ζωής, στις παραγωγικές και καταναλωτικές συνήθειες είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί κατά μέτωπο από όλους τους παράγοντες της κοινωνίας.
![Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός και οικονομική παιδεία στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/books-600x555.jpeg)
Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός και οικονομική παιδεία στην Ελλάδα
«Οι δεξιότητες που χρειάζεται πολύ το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αφορούν στην εξάσκηση κριτικής σκέψης, συστημικής σκέψης, επιχειρηματικότητας και διαπολιτισμικότητας»