Με τα μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας, όπως το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, να παίρνουν λελογισμένη παράταση, ήτοι μέχρι τον Απρίλιο του 2025 και όχι για ολόκληρο τον επόμενο χρόνο, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί αρχικά ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς στο δεκάμηνο του 2024 έβαλαν επιπλέον 334 εκατ. ευρώ στα ταμεία τους.

Ακρίβεια: Νέα προϊόντα στη λίστα με τις μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ

Το ίδιο διάστημα οι τιμές δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί σε υψηλά επίπεδα, καταγράφοντας οριακή μείωση 0,1% από αύξηση 6,9% το 2022 και 6,6% το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana.

Πού οφείλεται η αύξηση τζίρου και όγκου στα σούπερ μάρκετ

Κάτι η οριακή αποκλιμάκωση των τιμών, κάτι η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας και το τσουνάμι των προσφορών από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, το αποτέλεσμα ήταν στο δεκάμηνο οι πωλήσεις σε τεμάχια να αυξηθούν κατά 3,7%, ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων σε αξία.

Συγκεκριμένα, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 διαμορφώθηκε στα 9,957 δισ. ευρώ από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 3,5%.

Από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,3% ενώ τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων.

Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 2,5%.

Τα τρόφιμα «τραβάνε» πάνω την ιδιωτική ετικέτα

Το μερίδιο των PL σε αξία το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 25,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 5,5%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,8%.

Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 19,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

«Τσουνάμι» προσφορών

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.

Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 24,9% σε 25,3% και στη δεύτερη από 25,7% σε 26,5%.

Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,6% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.

Το φαινόμενο των αλκοοολούχων ποτών

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται το ιδιότυπο ράλι των αλκοολούχων ποτών στα σούπερ μάρκετ, καθώς είναι η κατηγορία που εμφανίζει τις υψηλότερες πωλήσεις σε όγκο τους τελευταίους μήνες.

Συγκεκριμένα στο δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2024 τα αλκοολούχα ποτά σημείωσαν άνοδο κατά 7,6%.

Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες 10 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, στο δεκάμηνο καταγράφηκε αύξηση στις πωλήσεις σε τεμάχια στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα μη αλκοολούχα ποτά (6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (4%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,3%), στα συσκευασμένα τρόφιμα (2%), στα υλικά μαγειρικής (1,9%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,2%).

Τα σνακ ήταν η κατηγορία που εμφάνισε τη μικρότερη άνοδο (0,3%) στις τεμαχιακές πωλήσεις.

Αύξηση τζίρου στα αναψυκτικά, μείωση σε αφρόλουτρα και σαμπουάν

Σε επίπεδο τζίρου αύξηση σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%).

Μείωση σημειώθηκε στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).

Το μέγεθος (δεν) μετράει

Τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) αύξησαν το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στο 11,9%, καθώς κατέγραψαν άνοδο τζίρου 6,2%.

Μάλιστα τα μικρά καταστήματα ξεπέρασαν σε μερίδιο τα hypermarket (πάνω από 2.500 τ.μ.), τα οποία σημείωσαν αύξηση τζίρου 4,4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%.

Τα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) κατέγραψαν αύξηση τζίρου 2,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%.

Αύξηση 3,5% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία