
Η επανάληψη ενός ταξιδιού στον φυσικό δορυφόρο της Γης, που έγινε πρώτη φορά πραγματικότητα το μακρινό 1969, βρίσκει άλλο ένα εμπόδιο καθώς η NASA αναβάλει την πρώτη της προσεδάφιση στο φεγγάρι εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια κατά αρκετούς μήνες έως το 2027, καθώς οι μηχανικοί της υπηρεσίας αγωνίζονται να διορθώσουν κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας με το υλικό και να προσαρμόσουν τα σχέδια που χρειάζονται για μελλοντικές πτήσεις.
Αξιωματούχοι της υπηρεσίας είπαν επίσης στους δημοσιογράφους την Πέμπτη ότι καθυστέρησαν μια πρόδρομη αποστολή που ονομάζεται Artemis II, η οποία θα στείλει ένα τετραμελές πλήρωμα να πετάξει στη Σελήνη, κατά επτά μήνες έως τον Απρίλιο του 2026. Αυτή η πτήση πρόκειται να μεταφέρει την πρώτη γυναίκα, το πρώτο έγχρωμο άτομο, και τον πρώτο μη Αμερικανό αστροναύτη κοντά στο φεγγάρι, σημειώνει το Bloomberg.
NASA: Στενός συνεργάτης του Μασκ ο νέος επικεφαλής
Οι καθυστερήσεις προγραμματισμού είναι οι τελευταίες σε ένα πρόγραμμα που πλήττεται από υπερβάσεις κόστους διαστημικών σκαφών και τεχνικά εμπόδια.
Η ανακοίνωση έρχεται μια ημέρα αφότου ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ όρισε τον αστροναύτη και δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία της SpaceX Τζάρεντ Άιζακμαν ως τον επόμενο επικεφαλής της NASA.
Τα συνεχιζόμενα προβλήματα της NASA
Οι κύριοι παράγοντες της καθυστέρησης είναι τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τη θερμική ασπίδα του διαστημικού σκάφους Orion που κατασκευάστηκε από την Lockheed Martin. Η ασπίδα είναι απαραίτητη για την προστασία του πληρώματος από τις καυτές θερμοκρασίες όταν το όχημα επανέρχεται στην ατμόσφαιρα της Γης.
Κατά τη διάρκεια μιας μη επανδρωμένης αποστολής πρόβας τζενεράλε το 2022, κομμάτια της θερμικής ασπίδας αποκολλήθηκαν από την κάψουλα καθώς επέστρεφε στη Γη, εγείροντας ανησυχίες για την ικανότητά της να προστατεύσει την ζωή μελλοντικών πληρωμάτων.
Η υπηρεσία αποφάσισε μετά από εκτεταμένες δοκιμές να διατηρήσει την υπάρχουσα θερμική ασπίδα, αλλά να αλλάξει την τροχιά του οχήματος καθώς εισέρχεται στην ατμόσφαιρα της Γης, δήλωσε την Πέμπτη ο σημερινός επικεφαλής της NASA, Μπιλ Νέλσον. Για τις επόμενες αποστολές Artemis, το σκάφος θα αποκτήσει μια νέα θερμική ασπίδα.
Ο πύραυλος που ωθεί το σκάφος στο διάστημα, το Space Launch System της Boeing, είναι επίσης χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα.
Ο Νέλσον, ο οποίος χρησιμοποιεί συχνά δημόσιες εμφανίσεις για να τονίσει τον ανταγωνισμό στο διάστημα με την Κίνα, είπε επίσης στους δημοσιογράφους ότι η ημερομηνία στόχος του 2027 είναι ακόμη «πολύ μπροστά από την ανακοινωθείσα πρόθεση της κινεζικής κυβέρνησης» να προσγειώσει ανθρώπους στο φεγγάρι μέχρι το 2030.
Θα μπορέσει ο νέος επικεφαλής να προωθήσει την αποστολή;
Η διαστημική βιομηχανία βρίθει από ερωτήματα σχετικά με το εάν ο Άιζακμαν, ο οποίος, όπως και ο Τραμπ, έχει στενούς δεσμούς με τον Ίλον Μασκ της SpaceX και ήταν επικριτικός για το προβλεπόμενο κόστος της εκτόξευσης του πυραύλου SLS της Boeing, θα μπορούσε να επιχειρήσει να ωθήσει την Artemis μπροστά.
Ο Νέλσον είπε ότι δεν ανησυχούσε ότι η νέα διοίκηση θα καταργήσει το SLS υπέρ του Starship της SpaceX, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμη ανάπτυξη.
«Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει ένα διαστημόπλοιο ικανό για μεταφορά ανθρώπων που πετά και έχει ήδη πετάξει πέρα από το φεγγάρι, μακρύτερα από οποιοδήποτε άλλο διαστημόπλοιο που μπορεί να φέρει άνθρωπο, και αυτό είναι το SLS σε συνδυασμό με το Orion», είπε ο Νέλσον.
Ο Νέλσον είπε ότι ήταν θεμιτό να αμφισβητηθεί εάν «θα ήταν ανάγκη ξαφνικά το Starship να αναλάβει τα πάντα».
Ο Νέλσον είπε ότι μίλησε με τον Άιζακμαν την Τετάρτη και ανυπομονεί να συναντηθεί μαζί του. Σχεδιάζει επίσης επαφές με την Πρόεδρο της SpaceX Γκουίνε Σότγουελ και την Blue Origin, την εταιρεία που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Amazon Τζεφ Μπέζος.
Η SpaceX και η Blue Origin κατασκευάζουν ακάτους προσελήνωσης για το πρόγραμμα Artemis.


Latest News

Δικαστές εναντίον Τραμπ - Καλείται να επαναφέρει χιλιάδες απολυμένους εργαζόμενους
Διαπιστώθηκε παραβίαση των κανονισμών που διέπουν τις απολύσεις ομοσπονδιακών εργαζομένων υπό τον Τραμπ

Η Ρωσία επιλέγει κρυπτονομίσματα - Πώς θα διαχειριστεί το εμπόριο πετρελαίου
Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει το Tether, το bitcoin και το ether

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν