Τα εξασέλιδα σημειώματα συναντήσεων του Τζεφ Μπέζος, του ιδρυτή της Amazon, ήταν εδώ και καιρό το αντικείμενο ενδιαφέροντος, σχετικά με την εταιρική γνώση, για επιχειρηματίες και στελέχη. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, ο Τζ.Μπέζος μοιράζει μια μακροσκελή επιστολή στην κορυφή μιας συνάντησης και δίνει στα στελέχη 30 λεπτά για να τη μελετήσουν.

Με την ολοκλήρωση, συγκεντρωνονται και πάλι για να συζητήσουν το περιεχόμενο (του υπομνηματος) και να ξεκινήσουν με έναν κοινό στόχο. Αυτή η προσέγγιση, λέει το «αφεντικο» της Amazon , εμποδίζει τα στελέχη να έρθουν με προετοιμασμένες κοινοτοπίες, ενθαρρύνοντας μια «ακατάστατη συζήτηση» όπου η περιέργεια αφθονεί και τα μέλη της συνάντησης ελίσσονται από θέμα σε θέμα.

UBS: Περισσότεροι και ακόμα πιο πλούσιοι οι δισεκατομμυριούχοι

Λόγω της ακατάστατης φύσης των συναντήσεών του, ο Μπέζος παραδέχτηκε ότι συνήθως αργούν. Αλλά ο ιδιος, είναι «εντάξει» με αυτό το αποτέλεσμα επειδή αυτές οι συναντήσεις τείνουν να πυροδοτήσουν τη δημιουργία δημιουργικών ιδεών και να ενθαρρύνουν τη συνεργασία. «Η μόνη συνάντηση για την οποία βρίσκομαι στην ώρα μου είναι η πρώτη μου συνάντηση, γιατί δεν θα ολοκληρώσω μια συνάντηση μέχρι να τελειώσω πραγματικά», είπε.

Για να αποθαρρύνει την ομαδική σκέψη και να αποτρέψει το φαινόμενο οι απόψεις των κορυφαίων στελεχών να επηρεάσουν άλλους συμμετέχοντες, το πιο κατώτερο άτομο μιλάει πρώτο, ακολουθούμενο από το επόμενο πιο ανώτερο και ούτω καθεξής.

Ο Μπέζος αναγνώρισε ότι και αυτός μπορεί να είναι επιρρεπής στις απόψεις των άλλων: «Συνειδητοποίησα ότι είμαι πολύ εύκολο να επηρεαστώ. Αλλάζω γνώμη πολύ, αλλά ένα δυο τοις εκατό των περιπτώσεων, καμία δύναμη στον κόσμο δεν μπορεί να με συγκινήσει, γιατί είμαι πολύ σίγουρος για κάτι».

Ακατάστατη συνάντηση

Τι ακριβώς σημαίνει λοιπόν μια ακατάστατη συνάντηση; Ο Μπέζος είπε ότι επιτρέπει στους συμμετέχοντες να περιπλανηθούν στη συζήτηση, να μπουν στη διαμάχη και να μοιραστούν αντίθετες απόψεις. Στην πραγματικότητα, ο Τζέφ Μπέζος προτιμά τόσο ακατάστατες συναντήσεις που γίνεται δύσπιστος όταν φαίνονται πολύ δομημένες.

Το «αφεντικό» της Amazon  δεν θέλει να αισθάνεται ότι οι υπάλληλοι προτείνουν σε αυτόν ή στην εκτελεστική ομάδα του μια πλήρως εμπεριστατωμένη ιδέα ή ιδέα. Θα προτιμούσε να είναι μέρος της δράσης. «Θέλετε να γίνετε μέρος της παρασκευής λουκάνικων. Δείξε μου τα άσχημα κομμάτια», είπε.

Αλλά ο Μπέζος προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να είναι όλες οι συναντήσεις ακατάστατες. Οι εβδομαδιαίες επαγγελματικές του κριτικές, για παράδειγμα, ήταν πιο τυποποιημένες στην Amazon και είχαν μια προκαθορισμένη ατζέντα. Οι συναντήσεις για την πώληση ενός νέου προϊόντος δεν πρέπει επίσης να είναι ακατάστατες, είπε. «Θέλεις όλες τις πάπιες σου στη σειρά και θέλεις να βάλεις τα δυνατά σου μπροστά».

Οι συναντήσεις είναι επίσης μια ευκαιρία για εμβάθυνση των σχέσεων με τους υπαλλήλους, είπε ο Μπέζος, σημειώνοντας ότι προσπαθεί να μιλήσει ειλικρινά για αλλαγές που χρειάζονται ή όταν αισθάνεται φόβο για την ικανότητα της εταιρείας να υλοποιήσει με επιτυχία ένα έργο.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι ενώ είναι καλό να εκφράζονται αρνητικά συναισθήματα, μια αισιόδοξη προοπτική είναι απαραίτητη για τους ηγέτες, ειδικά τους επιχειρηματίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία