
Οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Cyber Week, δηλαδή στο διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου, σημείωσαν ρεκόρ αύξησης, αγγίζοντας τα 314,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση δεδομένων της Salesforce.
Όπως αποκαλύπτει η έκθεση της εταιρείας, που βασίστηκε σε δεδομένα από 1,5 δισ. καταναλωτές και 1,6 τρισ. προβολές σελίδων στην πλατφόρμα της Salesforce, η εορταστική περίοδος ξεκίνησε δυναμικά. Οι πωλήσεις για τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της περιόδου αυξήθηκαν κατά 8% παγκοσμίως, ενώ κατά τη διάρκεια της Cyber Week σημειώθηκε αύξηση 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν τη Black Friday, φτάνοντας τα 74,4 δισ. δολάρια και σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Cyber Monday ακολούθησε με πωλήσεις 49,7 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ο καθοριστικός ρόλος της AI στις αγορές μας
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι αυτόνομοι ΑΙ agents έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της Cyber Week, επηρεάζοντας πωλήσεις αξίας 60 δισ. δολαρίων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών και αλληλεπιδράσεων που ενίσχυσαν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών.
Μάλιστα, οι έμποροι λιανικής που χρησιμοποίησαν λύσεις Generative ΑΙ (Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη) και AI agents είδαν το conversion rate τους να αυξάνεται κατά 2%. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές φαίνεται να χρησιμοποίησαν αυτά τα εργαλεία 18% περισσότερο κατά τη διάρκεια της Cyber Week απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές αξιοποίησαν κατά 38% περισσότερο τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές τους.
Καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις αγορές μέσω κινητών και οι εμπειρίες αγορών από κινητές συσκευές γίνονται ευκολότερες, το χάσμα μεταξύ επισκεψιμότητας και παραγγελιών (μέσω κινητών) μειώνεται.
Η τάση αυτή αναδεικνύει την αυξανόμενη προθυμία των καταναλωτών να πραγματοποιούν σημαντικές και υψηλής αξίας αγορές απευθείας από τα smart phones τους. Όπως είχε προβλεφθεί και από τον Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce τον προηγούμενο μήνα, οι παραγγελίες μέσω κινητών αντιπροσώπευσαν το 70% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων, αγγίζοντας το ποσό των 220 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών αυξήθηκε κατά 16% παγκοσμίως.
Πωλήσεις την Cyber Week μέσω… social media
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι έμποροι λιανικής που εφάρμοσαν Social Commerce στρατηγικές είδαν το 19% των πωλήσεών τους κατά τη διάρκεια της Cyber Week να πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών όπως το TikTok Shop και το Instagram.
Η φετινή Cyber Week έδειξε ξεκάθαρα πως η τεχνητή νοημοσύνη, οι φορητές συσκευές και η Social Commerce δραστηριότητα αποτελούν τους κύριους πυλώνες που διαμορφώνουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας στους retailers καινοτόμους τρόπους να συνδέονται με τους πελάτες τους και να ενισχύουν τις πωλήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος η Salesforce συνέβαλε καθοριστικά στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της Cyber Week. Συγκεκριμένα, παρείχε στις επιχειρήσεις λιανικής σχεδόν 100% διαθεσιμότητα (uptime), μέσω των εργαλείων της, όπως το Commerce Cloud που διαχειρίστηκε σχεδόν 50 εκατ. παραγγελίες με 99.999% διαθεσιμότητα, το Marketing Cloud που απέστειλε σχεδόν 56,5 δισ. προωθητικά μηνύματα, το Service Cloud που χειρίστηκε & επέλυσε περισσότερα από 3,8 δισ. αιτήματα πελατών.
Επιπλέον, μέσω της χρήσης της ΑΙ, η Salesforce παρείχε 60 δισ. προτάσεις προϊόντων, ενώ το Agentforce, το οποίο έγινε παγκοσμίως διαθέσιμο πρόσφατα, παρήγαγε 1,67 εκατ. απαντήσεις και αποφάσεις μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) για την εκτέλεση ενεργειών που σχετίζονται με το λιανεμπόριο.


Latest News

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου

Η xAI του Μασκ προσλαμβάνει ειδικούς να χαλιναγωγήσουν το αθυρόστομο chatbot
Το Grok εκστομίζει ακατάλληλη φρασεολογία και ρατσιστικά σχόλια

Η επόμενη μέρα των ΜμΕ με όρους AI: Από τη συμμόρφωση στην ανταγωνιστικότητα
H τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή ωριμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων ήταν το θέμα του πάνελ με τίτλο «Tech Forward: The Future of Greek Business» στο Φόρουμ των Δελφών