![Cyber Week: Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/black-friday1-scaled.jpg)
Οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Cyber Week, δηλαδή στο διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου, σημείωσαν ρεκόρ αύξησης, αγγίζοντας τα 314,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση δεδομένων της Salesforce.
Όπως αποκαλύπτει η έκθεση της εταιρείας, που βασίστηκε σε δεδομένα από 1,5 δισ. καταναλωτές και 1,6 τρισ. προβολές σελίδων στην πλατφόρμα της Salesforce, η εορταστική περίοδος ξεκίνησε δυναμικά. Οι πωλήσεις για τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της περιόδου αυξήθηκαν κατά 8% παγκοσμίως, ενώ κατά τη διάρκεια της Cyber Week σημειώθηκε αύξηση 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν τη Black Friday, φτάνοντας τα 74,4 δισ. δολάρια και σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Cyber Monday ακολούθησε με πωλήσεις 49,7 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ο καθοριστικός ρόλος της AI στις αγορές μας
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι αυτόνομοι ΑΙ agents έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της Cyber Week, επηρεάζοντας πωλήσεις αξίας 60 δισ. δολαρίων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών και αλληλεπιδράσεων που ενίσχυσαν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών.
Μάλιστα, οι έμποροι λιανικής που χρησιμοποίησαν λύσεις Generative ΑΙ (Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη) και AI agents είδαν το conversion rate τους να αυξάνεται κατά 2%. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές φαίνεται να χρησιμοποίησαν αυτά τα εργαλεία 18% περισσότερο κατά τη διάρκεια της Cyber Week απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές αξιοποίησαν κατά 38% περισσότερο τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές τους.
Καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις αγορές μέσω κινητών και οι εμπειρίες αγορών από κινητές συσκευές γίνονται ευκολότερες, το χάσμα μεταξύ επισκεψιμότητας και παραγγελιών (μέσω κινητών) μειώνεται.
Η τάση αυτή αναδεικνύει την αυξανόμενη προθυμία των καταναλωτών να πραγματοποιούν σημαντικές και υψηλής αξίας αγορές απευθείας από τα smart phones τους. Όπως είχε προβλεφθεί και από τον Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce τον προηγούμενο μήνα, οι παραγγελίες μέσω κινητών αντιπροσώπευσαν το 70% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων, αγγίζοντας το ποσό των 220 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών αυξήθηκε κατά 16% παγκοσμίως.
Πωλήσεις την Cyber Week μέσω… social media
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι έμποροι λιανικής που εφάρμοσαν Social Commerce στρατηγικές είδαν το 19% των πωλήσεών τους κατά τη διάρκεια της Cyber Week να πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών όπως το TikTok Shop και το Instagram.
Η φετινή Cyber Week έδειξε ξεκάθαρα πως η τεχνητή νοημοσύνη, οι φορητές συσκευές και η Social Commerce δραστηριότητα αποτελούν τους κύριους πυλώνες που διαμορφώνουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας στους retailers καινοτόμους τρόπους να συνδέονται με τους πελάτες τους και να ενισχύουν τις πωλήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος η Salesforce συνέβαλε καθοριστικά στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της Cyber Week. Συγκεκριμένα, παρείχε στις επιχειρήσεις λιανικής σχεδόν 100% διαθεσιμότητα (uptime), μέσω των εργαλείων της, όπως το Commerce Cloud που διαχειρίστηκε σχεδόν 50 εκατ. παραγγελίες με 99.999% διαθεσιμότητα, το Marketing Cloud που απέστειλε σχεδόν 56,5 δισ. προωθητικά μηνύματα, το Service Cloud που χειρίστηκε & επέλυσε περισσότερα από 3,8 δισ. αιτήματα πελατών.
Επιπλέον, μέσω της χρήσης της ΑΙ, η Salesforce παρείχε 60 δισ. προτάσεις προϊόντων, ενώ το Agentforce, το οποίο έγινε παγκοσμίως διαθέσιμο πρόσφατα, παρήγαγε 1,67 εκατ. απαντήσεις και αποφάσεις μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) για την εκτέλεση ενεργειών που σχετίζονται με το λιανεμπόριο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Εμανουέλ Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/MAKRO-600x400.jpeg)
Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη
Χρειάζεται «οικονομικός πατριωτισμός» κατά τον πρόεδρο της Γαλλίας, που θα επενδύσει 109 δισ. ευρώ στην ΑΙ
![Oumi: Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_oumi_greek_team-600x352.png)
Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek - Τι είναι το OumiAI
H Oumi αποσκοπεί στο να γίνει η πρώτη πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης - Τι λέει ο Έλληνας CEO στο Ot.gr
![Μασκ: Γιατί το δικό του AΙ τον θεωρεί κακό άνθρωπο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Grok-600x364.png)
Πως κρίνει τον Ίλον Μασκ η ίδια του η δημιουργία
Το Grok AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία xAI του Ίλον Μασκ φαίνεται να έχει μερικά προβλήματα με τον δημιουργό του
![Επενδύσεις 109 δισ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/Macron2-2-600x375.jpg)
Μακρόν: Επενδύσεις 109 δισ. ευρώ στην AI
«Αυτό είναι το αντίστοιχο για τη Γαλλία με αυτό που ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ με το "Stargate"", δήλωσε ο Μακρόν, παραμονές της διεθνούς Συνόδου Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη που ξεκινά αύριο στο Παρίσι
![Google: Επεξεργάζεται ξανά διαφήμιση του Super Bowl μετά από «τυρογκάφα» της AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Gemini-600x319.png)
Η καινούργια γκάφα ΑΙ της Google έχει να κάνει με τυρί
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Google αναγκάζεται να απολογηθεί για τα σφάλματα εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης
![Αυτόνομα αυτοκίνητα: Μπορούν να μας σώσουν από τον εαυτό μας;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/zeekr-sea-m-waymo-2022-01-min-888x444-600x299.jpg)
Μπορούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να μας σώσουν από τον εαυτό μας;
Οι κατασκευαστές που υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια έχουν ένα πρόβλημα: οι άνθρωποι οδηγοί θέτουν πολύ ψηλά τον πήχη
![ΑΙ: Οι εταιρείες Big Tech διπλασιάζουν τις επενδύσεις τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Artificial-General-Intelligence-768x432-1-600x338.jpg)
Ο αγώνας δρόμου για την ΑΙ μόλις ξεκίνησε - H Βig Tech διπλασιάζει τις επενδύσεις
Microsoft, Google και Meta Platforms έχουν προβλέψει αθροιστικά κεφαλαιουχικές δαπάνες τουλάχιστον 215 δισεκατομμυρίων δολαρίων για to 2025