Οι παγκόσμιες διαφημίσεις θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά φέτος τα έσοδα ύψους 1 δισ. δολαρίων, με τις Google, Meta, ByteDance, Amazon και Alibaba να αναμένεται να κερδίσουν περισσότερο από το μισό του συνόλου σε μια αγορά που κυριαρχείται από τον τεχνολογικό τομέα.
Η GroupM, ο οργανισμός μέσων ενημέρωσης που ανήκει στην WPP, εκτιμά ότι τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα θα αυξηθούν κατά 9,5% το 2024, περισσότερο από ό,τι ανέμενε στα μέσα του έτους, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες σε μεγαλύτερες, ανεπτυγμένες αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» – Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Η διαδικτυακή διαφήμιση ανθίζει, η παραδοσιακή υστερεί
Ο όμιλος προβλέπει ότι η αγορά θα επεκταθεί κατά 7,7% περαιτέρω το 2025 και ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης θα ωφελήσει άμεσα τους μεγαλύτερους πωλητές ψηφιακής διαφήμισης στον τεχνολογικό τομέα των ΗΠΑ, περισσότερο από τους παρόχους υπηρεσιών μάρκετινγκ, όπως οι διαφημιστικές εταιρείες.
Η GroupM επέλεξε να εξαιρέσει την πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, επικαλούμενη την «στρεβλωτική» επίδρασή της στις συγκρίσεις από έτος σε έτος. Το 2024, τα έσοδα από την πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ πρόσθεσαν 15,1 δισ. δολάρια στο σύνολο, σχεδόν το ένα τρίτο περισσότερο από ό,τι το έτος των προεδρικών εκλογών του 2020.
Στην έκθεση, η GroupM ανέφερε ότι «ενώ τα επόμενα αρκετά χρόνια είναι απίθανο να έχουμε τα ίδια σχεδόν μηδενικά επιτόκια που στήριξαν περαιτέρω την ανάπτυξη της διαφήμισης μετά την οικονομική κρίση και μέσω της πανδημίας, αναμένουμε ότι η περαιτέρω εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης … θα το αντισταθμίσει με το παραπάνω και θα οδηγήσει σε περαιτέρω καινοτομία».
Η ψηφιακή διαφήμιση προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 73% των συνολικών εσόδων μέχρι το τέλος του επόμενου έτους – με αύξηση 12,4% παγκοσμίως το 2024 και 10% το 2025 – ή το 82% όταν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα από τη ροή και τις ψηφιακές εφημερίδες και περιοδικά.
Τα παραδοσιακά κανάλια διαφήμισης, όπως η τηλεόραση, τα έντυπα και το ραδιόφωνο, υστερούν λόγω της κυριαρχίας των ψηφιακών επιλογών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα συνολικά έσοδα από την έντυπη διαφήμιση θα μειωθούν κατά 4,5% το 2024 και περαιτέρω 3% το 2025, τα έσοδα από τον ήχο θα παραμείνουν αμετάβλητα το επόμενο έτος, ενώ η τηλεόραση, συμπεριλαμβανομένων τόσο της γραμμικής όσο και της ροής, προβλέπεται να αυξηθεί μόλις κατά 2,4% σε σύνθετη βάση από το 2024-29.
Διαφημίσεις: Κυρίαρχες οι ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά, η οποία προβλέπεται να έχει έσοδα ύψους περίπου 379 δισ. δολαρίων το 2025, παρά το υψηλότερο κόστος δανεισμού και τις πιο προσεκτικές κατευθύνσεις από ορισμένους λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών και οικιακών βελτιώσεων.
Η έκθεση προειδοποίησε ότι οι δασμοί και ένα ισχυρότερο δολάριο μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην αγορά. «Και οι δύο αυτές εξελίξεις πιθανόν να προκαλέσουν περαιτέρω προκλήσεις για τα καταναλωτικά αγαθά και τους διαφημιστές ειδών πολυτελείας που αντιμετωπίζουν μια περίοδο πιο υποτονικής κατανάλωσης».
Στην Κίνα, τα συνολικά διαφημιστικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 13,5% το 2024 σε 204,5 δισ. δολάρια. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά της Ευρώπης με 53,2 δισ. δολάρια το 2024, η φετινή αύξηση εκτιμάται σε 8,3%.
Η έκθεση επεσήμανε πρωτοβουλίες στην Κίνα με στόχο την προώθηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και των δαπανών που, αν επιτύχουν, θα μπορούσαν «να οδηγήσουν σε πιο ισχυρή διαφημιστική ανάπτυξη, καθώς οι τοπικοί και πολυεθνικοί διαφημιστές θα προσπαθήσουν να επωφεληθούν από την ανεκπλήρωτη ζήτηση».
Latest News
Ολική ανατροπή για τους προμηθευτές αυτοκινητοβιομηχανίας - Πώς θα απαντήσουν στους δασμούς Τραμπ
Καμπανάκι στην αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνδυνος να καταστούν ακριβά πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που παράγονται σε αγορές χαμηλού κόστους
Δεν φταίνε οι φόροι για τα αυξημένα δίδακτρα στα ιδιωτικά
Οι μη ακαδημαϊκές δραστηριότητες από το πιάνο μέχρι το πόλο έχουν λάβει μεγάλες επενδύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η σιωπή της Shein δεν βοηθά στην πολυπόθητη IPO - Τι συνέβη στην ακρόαση στο Λονδίνο
Εάν λάβει την έγκριση, η Shein σκοπεύει να εισαχθεί στο Λονδίνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την IPO να ολοκληρώνεται και πριν το Πάσχα
Γιατί μια εξαγορά της Γροιλανδίας από τις ΗΠΑ θα ήταν η συμφωνία του αιώνα
Από τότε που ο Τόμας Τζέφερσον αγόρασε τη Λουιζιάνα το 1803 μέχρι την αγορά της Αλάσκας από τους Ρώσους στο σήμερα - Ποια τα οφέλη για τους Γροιλανδούς
Πέρασε το τεστ ο Μιλέι: Η Αργεντινή πλήρωσε 4,3 δισ. στους κατόχους ομολόγων
Παρά την πληρωμή η Αργεντινή έχει σημαντικές προκλήσεις μπροστά της - Οι επόμενες κινήσεις του Χαβιέ Μιλέι
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ
Εντονο ενδιαφέρον για το ναυπηγείο της Thyssenkrupp - Eνδιαφέρον απο DEUTZ
Η θυγατρική της Thyssenkrupp, TKNS -που κατασκευάζει υποβρύχια κ φρεγάτες- συγκεντρώνει το ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών
Χάρκερ (Fed): Θα γίνουν μειώσεις επιτοκίων αλλά δεν ξέρουμε τον χρόνο
Ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων από την Fed θα εξαρτηθεί από τα δεδομένα
Αυτά είναι τα «χρυσά» επαγγέλματα της επόμενης πενταετίας - Η ελληνική διαφοροποίηση [πίνακες]
Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τον μετασχηματισμό στην αγορά εργασίας και οι απαιτούμενες δεξιότητες αναλύονται στην έκθεση του World Economic Forum
Τι περιμένουν οι ευρωπαικές εταιρείες αεροδιαστημικής απο την αλλαγή στο Λευκό Οίκο
Η Airbus αναμένεται να ανακοινώσει την παράδοση 766 αεροσκαφών το 2024, αύξηση κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος