Το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν συνολικά 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374,0 εκατομμύρια), με τον αριθμό των επιβατών να παραμένει χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019, κατά 5,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει μια χούφτα ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις αποτελούν μόλις το 0,2% στην ΕΕ
Η Ελλάδα και η Ιταλία ηγούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Το 2023, 11 χώρες, με περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες η καθεμία, αντιπροσώπευαν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην ΕΕ. Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, ή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75,0 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Κατά τη σύγκριση του 2023 με το 2022, ο αριθμός των θαλάσσιων επιβατών αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ιταλία (+6,5 εκατομμύρια επιβάτες), την Ελλάδα (+4,8 εκατομμύρια) και τη Γαλλία (+3,2 εκατομμύρια).
Τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι ο Πειραιάς
Τα 10 πιο πολυσύχναστα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών της ΕΕ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.
Η Μεσσίνα στην Ιταλία παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενο από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τον Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια).
Σε σύγκριση με το 2019, μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση του αριθμού των επιβατών: Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+0,4 εκατομμύρια), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και ο Πειραιάς στην Ελλάδα (+0,2 εκατομμύρια έκαστος).
Latest News
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ