Μια ελληνίδα η Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, περιλαμβάνεται τη λίστα των 10 κορυφαίων στελεχών της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της παγκόσμιας ναυτιλίας «Top 10 in ship finance 2024» της Lloyd’s List.
Πρόκειται για μια κορυφαία διάκριση για τη κα Μαργέλλου, που αντανακλά όχι μόνο την ισχυρή παρουσία της Eurobank αλλά του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά χρηματοδότησης και άλλων υπηρεσιών στον κόσμο, εξηγεί η Lloyd’s List.
Μια «χούφτα» ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει πολλά για να καλύψουν το κενό που άφησαν κάποιες από τις παραδοσιακές διεθνείς τράπεζες που αποσύρθηκαν από τον ναυτιλιακό κλάδο, προσθέτει η βρετανική εφημερίδα. Σήμερα, το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιό τους ανέρχεται σε περισσότερα από 15 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30% της τραπεζικής χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου. Ως εκπρόσωπος του κλάδου προς το παρόν είναι δύσκολο να κοιτάξει κανείς πέρα από τη Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, η οποία ηγείται της «παρέας» και έχει αυξήσει το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερα από 4 δισ. δολάρια, σημειώνει η βρετανική έκδοση.
Η τράπεζα λέει ότι η ποιότητα και όχι η ανάπτυξη για χάρη της ανάπτυξης είναι η προτεραιότητα, αλλά οι πελάτες της επενδύουν σε μεγαλύτερα έργα, συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων πλοίων που ωθούνται από τις ανάγκες αποδοτικότητας και απεξάρτησης από τον άνθρακα.
Η βιωσιμότητα έχει καταστεί καθοδηγητικός παράγοντας στη δανειοδότηση της τράπεζας. Ενώ η ανάπτυξη ήταν οργανική μέχρι τώρα, στα τέλη του 2024, η Eurobank ήταν έτοιμη να εξαγοράσει την Ελληνική Τράπεζα με έδρα την Κύπρο, η οποία έχει το δικό της χαρτοφυλάκιο με περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια σε ναυτιλιακά δάνεια, κυρίως στην ελληνική αγορά, καταλήγει στην αναφορά της.
Η λίστα των 10 κορυφαίων «χρηματοδοτών» της παγκοσμίου ναυτιλίας
1. Xu Bin, Bocomm Leasing Bocomm Leasing
2.Bertrand Dehouck, BNP Paribas
3. Wu Fulin, Export-Import Bank of China
4. Yoon Hee-sung, Export-Import Bank of Korea
5. Michael Parker, Citigroup
6. Christina Margelou, Eurobank
7. Mark Friedman, Evercore Shipping M&A
8. Doug Mavrinac, Jefferies
9. Andrian Dacy, JP Morgan Asset Management
10. Sebastian Blum, KfW IPEX-Bank
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία