
Μια ελληνίδα η Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, περιλαμβάνεται τη λίστα των 10 κορυφαίων στελεχών της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της παγκόσμιας ναυτιλίας «Top 10 in ship finance 2024» της Lloyd’s List.
Πρόκειται για μια κορυφαία διάκριση για τη κα Μαργέλλου, που αντανακλά όχι μόνο την ισχυρή παρουσία της Eurobank αλλά του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά χρηματοδότησης και άλλων υπηρεσιών στον κόσμο, εξηγεί η Lloyd’s List.
Μια «χούφτα» ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει πολλά για να καλύψουν το κενό που άφησαν κάποιες από τις παραδοσιακές διεθνείς τράπεζες που αποσύρθηκαν από τον ναυτιλιακό κλάδο, προσθέτει η βρετανική εφημερίδα. Σήμερα, το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιό τους ανέρχεται σε περισσότερα από 15 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30% της τραπεζικής χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου. Ως εκπρόσωπος του κλάδου προς το παρόν είναι δύσκολο να κοιτάξει κανείς πέρα από τη Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, η οποία ηγείται της «παρέας» και έχει αυξήσει το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερα από 4 δισ. δολάρια, σημειώνει η βρετανική έκδοση.
Η τράπεζα λέει ότι η ποιότητα και όχι η ανάπτυξη για χάρη της ανάπτυξης είναι η προτεραιότητα, αλλά οι πελάτες της επενδύουν σε μεγαλύτερα έργα, συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων πλοίων που ωθούνται από τις ανάγκες αποδοτικότητας και απεξάρτησης από τον άνθρακα.
Η βιωσιμότητα έχει καταστεί καθοδηγητικός παράγοντας στη δανειοδότηση της τράπεζας. Ενώ η ανάπτυξη ήταν οργανική μέχρι τώρα, στα τέλη του 2024, η Eurobank ήταν έτοιμη να εξαγοράσει την Ελληνική Τράπεζα με έδρα την Κύπρο, η οποία έχει το δικό της χαρτοφυλάκιο με περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια σε ναυτιλιακά δάνεια, κυρίως στην ελληνική αγορά, καταλήγει στην αναφορά της.
Η λίστα των 10 κορυφαίων «χρηματοδοτών» της παγκοσμίου ναυτιλίας
1. Xu Bin, Bocomm Leasing Bocomm Leasing
2.Bertrand Dehouck, BNP Paribas
3. Wu Fulin, Export-Import Bank of China
4. Yoon Hee-sung, Export-Import Bank of Korea
5. Michael Parker, Citigroup
6. Christina Margelou, Eurobank
7. Mark Friedman, Evercore Shipping M&A
8. Doug Mavrinac, Jefferies
9. Andrian Dacy, JP Morgan Asset Management
10. Sebastian Blum, KfW IPEX-Bank


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.