Την υποχρεωτική προστασία των επιβατών έναντι των πτωχεύσεων αεροπορικών εταιρειών ζητά η Ένωση των Τουριστικών πρακτορείων της ΕΕ (ECTAA) στην οποία μέλος είναι και ο HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων).

Η προστασία από τυχόν πτώχευση αεροπορικής εταιρείας τέθηκε ως θέμα στο πλαίσιο της αναθεώρησης των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.

«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις

Όπως επισημαίνει ο HATTA η ECTAA έχει ζητήσει εδώ και δεκαετίες μία αποτελεσματική προστασία από την πτώχευση αεροπορικών εταιρειών. Με μία περίπου αεροπορική εταιρεία να διακόπτει τις δραστηριότητές της κάθε μήνα, πρόκειται για οτιδήποτε άλλο παρά για σπάνιο φαινόμενο. 87 αεροπορικές εταιρείες πτώχευσαν μεταξύ 2011 και 2019, επηρεάζοντας 5,6 εκατομμύρια καταναλωτές, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η IATA και οι αεροπορικές

Τα στοιχεία που δημοσίευσε η IATA δείχνουν ότι 160 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο διέκοψαν τις δραστηριότητές τους μεταξύ 2019 και 2022, με τους μισούς «θανάτους» αεροπορικών εταιρειών το 2022 να αναφέρονται στην Ευρώπη.

Οι υπουργοί πολλών κρατών μελών της ΕΕ χρησιμοποίησαν τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Κανονισμού 261/2004 σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, προκειμένου να ζητήσουν προστασία από τυχόν πτώχευση αεροπορικής εταιρείας, στο Συμβούλιο Μεταφορών της 5ης Δεκεμβρίου.

Η ECTAA χαιρετίζει την προοπτική μιας αναθεώρησης της νομοθεσίας για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και επικροτεί την έκκληση των Υπουργών των Κάτω Χωρών, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και της Σλοβενίας να αντιμετωπιστεί η επί μακρόν καθυστερούμενη έλλειψη προστασίας από την πτώχευση αεροπορικής εταιρείας.

Οι ζημιές στους επιβάτες

Οι επιβάτες αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές και υλικοτεχνικές ζημίες όταν μία αεροπορική εταιρεία πτωχεύει. Οι επιβάτες που έχουν ήδη ξεκινήσει το ταξίδι τους ενδέχεται να βρεθούν αποκλεισμένοι, χωρίς πτήση επιστροφής. Οι επιβάτες με προπληρωμένα εισιτήρια για μελλοντικές πτήσεις συχνά χάνουν τα χρήματά τους εάν η αεροπορική εταιρεία καταστεί αφερέγγυα.

Οι επιστροφές χρημάτων είναι σπάνιες, επειδή στα περιουσιακά στοιχεία έχουν προτεραιότητα πιστωτές όπως οι φορολογικές αρχές και οι εργαζόμενοι, αφήνοντας λίγα για τους επιβάτες.

Απαιτείται επειγόντως η εισαγωγή ενός υποχρεωτικού μηχανισμού προστασίας από την πτώχευση αεροπορικής εταιρείας, που θα προστατεύει όλους τους επηρεαζόμενους παράγοντες. Αυτό φάνηκε για άλλη μια φορά στη συζήτηση του Συμβουλίου Μεταφορών την περασμένη Πέμπτη.

Οι ταξιδιωτικές ασφάλειες

Μέτρα όπως η ενθάρρυνση των καταναλωτών να αγοράζουν ταξιδιωτικές ασφάλειες αντ’ αυτού, ή οι εθνικές αρχές να ασχολούνται με επαναπατρισμούς, προκειμένου να αποκαθίστανται διαταραχές και οικονομικές απώλειες που προκαλούνται από πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών, δεν είναι δίκαια ούτε για τους καταναλωτές ούτε και για τους φορολογούμενους.

Ο Πρόεδρος της ECTAA, Frank Oostdam, δήλωσε: «Η καθιέρωση μιας υποχρεωτικής προστασίας έναντι των πτωχεύσεων αεροπορικών εταιρειών έχει καθυστερήσει πολύ. Εμείς, ως εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών, ανήκουμε εδώ και καιρό στην ολοένα αυξανόμενη ομάδα ενδιαφερομένων που τη ζητούν. Το ταμείο εγγυήσεων της Δανίας για τα αεροπορικά εισιτήρια αποτελεί αποδεδειγμένο παράδειγμα βιώσιμου και επιτυχημένου μοντέλου, που προστατεύει τους καταναλωτές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τέλος βιώσιμης ανάπτυξης: Οι ξενοδόχοι κατά της απόφασης του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης
Τουρισμός |

Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος

Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού