
Η τουριστική δαπάνη στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 14% σε ετήσια βάση, με την Αθήνα να προσελκύει τους περισσότερους επισκέπτες ανάμεσα σε όλες τις πόλεις όπως προκύπτει από την «Ανάλυση της Visa για τον Μεσογειακό Τουρισμό» και αφορά στις συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα με κάρτες Visa που έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό, τη χρονική περίοδο από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2024 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το προηγούμενο έτος.
Τουρισμός: «Βούλιαξαν» τα ελληνικά νησιά από Τούρκους ταξιδιώτες
Όσον αφορά στις συναλλαγές με κάρτες σε τερματικά POS από τους τουρίστες στην Ελλάδα, συνιστούν το 77% των συνολικών τους δαπανών, ενώ οι αναλήψεις από ΑΤΜ ανέρχονται στο 23% έναντι 10-11% σε άλλες μεσογειακές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία.
Η Αθήνα αναδείχθηκε ως ο πιο δημοφιλής προορισμός ανάμεσα σε όλες τις ελληνικές πόλεις, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με πέρυσι, με δεύτερη τη Μύκονο
Συγκεκριμένα, ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα εξακολουθεί να ακμάζει με βασικούς δείκτες να καταγράφουν μεταξύ άλλων, ισχυρή αύξηση τόσο στον αριθμό των επισκεπτών όσο και σε αριθμό συναλλαγών μεταξύ άλλων. Οι επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 17%, ενώ οι συναλλαγές σημείωσαν άνοδο 22%, γεγονός που υποδηλώνει στροφή προς πληρωμές χωρίς μετρητά.
Visa: Ποιες χώρες συνεισφέρουν περισσότερο στον ελληνικό τουρισμό
Οι βασικές χώρες που τροφοδότησαν την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, περιλαμβάνουν το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση 12%, τις ΗΠΑ (14%), τη Γερμανία (24%) και τη Γαλλία (10%). Η Αθήνα αναδείχθηκε ως ο πιο δημοφιλής προορισμός ανάμεσα σε όλες τις ελληνικές πόλεις, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με πέρυσι, με δεύτερη τη Μύκονο. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη, ενώ η Τουρκία παρουσίασε την πιο αξιοσημείωτη αύξηση σε τουριστικές δαπάνες με +114%, ακολουθούμενη από την Κίνα με αύξηση 63%.
Τα στοιχεία της Visa δείχνουν ότι η αύξηση στην τουριστική δαπάνη κατά τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου, ήταν μεγαλύτερη από την αύξηση που παρατηρήθηκε στα μέσα του καλοκαιριού. Τον Μάρτιο του 2024 καταγράφηκε αύξηση δαπανών 19% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, ο Απρίλιος σημείωσε άνοδο 17%, ενώ ο Σεπτέμβριος παρουσίασε αύξηση 15%. Οι δαπάνες των επισκεπτών κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο αντιστοιχούν στο 39% της συνολικής ετήσιας δαπάνης.
Περιοχές με την υψηλότερη τουριστική δαπάνη
Η περιοχή που καταγράφεται η υψηλότερη αξία συναλλαγών εξακολουθεί να είναι η Αθήνα, καταγράφοντας αύξηση 18% σε ετήσια βάση. Προορισμοί που παρουσιάζουν διαφοροποιημένη τάση από το μέσο όρο είναι η Ρόδος και τα Χανιά (22%), η Μύκονος (+2%), η Σαντορίνη (-1%).
Η κατανομή των δαπανών των επισκεπτών στην Ελλάδα αποκαλύπτει ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, με τα αγαθά λιανικής να κατέχουν την πρώτη θέση με ετήσια αύξηση 26%, αλλά να αντιπροσωπεύουν μόνο το 4% του συνόλου. Οι δαπάνες για εστίαση και νυχτερινή ζωή αυξήθηκαν κατά 21% αποτελώντας το 25% της συνολικής δαπάνης, ενώ οι δαπάνες σε παντοπωλεία και σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν επίσης κατά 17% αποτελώντας το 8% της συνολικής δαπάνης.
POS vs Αναλήψεις από ΑΤΜ
Η Ελλάδα συνεχίζει να σημειώνει σημαντική πρόοδο στην ενίσχυση των ψηφιακών συναλλαγών. Η χρήση καρτών σε τερματικά POS έχει φτάσει στο εντυπωσιακό ποσοστό του 77%, ενώ οι αναλήψεις από ΑΤΜ αντιστοιχούν στο 23%. Σε σύγκριση με άλλες μεσογειακές χώρες, η Ελλάδα μειώνει τη διαφορά, αλλά φαίνεται να υπάρχει ακόμη περιθώριο για αύξηση των συναλλαγών μέσω POS. Η Γαλλία ηγείται στη χρήση καρτών με 90% έναντι 10% σε αναλήψεις από ΑΤΜ, ενώ ακολουθεί η Ιταλία και η Ισπανία με 89% των συναλλαγών να πραγματοποιούνται σε POS και 11% σε ΑΤΜ. Στην Ελλάδα, οι αναλήψεις από ΑΤΜ μειώνονται σταθερά, αντικατοπτρίζοντας τη μετακίνηση προς τις συναλλαγές με κάρτες. Ειδικότερα, το 2023 οι αναλήψεις ανέρχονταν σε 26%, ενώ το 2021 ήταν 35% και το 2019 42%, υποδεικνύοντας μια ξεκάθαρη μετακίνηση προς τις πληρωμές χωρίς μετρητά. Η τάση αυτή ενισχύεται από τη μείωση της μέσης αξίας συναλλαγής κατά 6% σε σχέση με πέρυσι, υποδεικνύοντας πιο ευέλικτη χρήση καρτών ακόμη και για μικρής αξίας συναλλαγές.
Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε: «Η συνεργασία με τη Visa και η ανάλυση των data insights / στοιχείων που συλλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν είναι ένα εργαλείο ανίχνευσης των νέων τάσεων στην ταξιδιωτική ζήτηση και κίνηση. Επομένως, είναι μια βάση διαμόρφωσης κατάλληλων πολιτικών με στόχο την αξιοποίηση της μεγάλης δυναμικής του ελληνικού τουρισμού που καταγράφεται, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, αλλά και του συνόλου της ελληνικής οικονομίας».
Η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα και το Ισραήλ, ανέφερε: «Στη Visa είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού για την υποστήριξη της ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα. Η ισχυρή αύξηση των δαπανών και των συναλλαγών των επισκεπτών αποτελεί επιβεβαίωση της ανάδειξης της χώρας ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού. Οι ψηφιακές πληρωμές έχουν διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη αυτού του τομέα, ο οποίος αποτελεί βασικό συντελεστή του ΑΕΠ. Σε σύγκριση με άλλες μεσογειακές χώρες, υπάρχει άφθονος χώρος για την αύξηση των πληρωμών μέσω POS έναντι των αναλήψεων από ΑΤΜ, γεγονός που συμβαδίζει με τη γενικότερη στροφή προς τις πληρωμές χωρίς μετρητά. Η ενίσχυση της υποδομής των ψηφιακών πληρωμών θα βελτιώσει όχι μόνο την εμπειρία των επισκεπτών, αλλά θα βελτιώσει και τη βιωσιμότητα της οικονομίας βοηθώντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από τον εισερχόμενο τουρισμό».


Latest News

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους