Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών IATA προέβλεψε τα έσοδα της βιομηχανίας των αερομεταφορών για το 2025 σε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια και ρεκόρ επιβατών, παρά τις «απαράδεκτες» δυσκολίες στην εξασφάλιση νέων αεροπλάνων, όπως είπε ο επικεφαλής της Γουίλι Γουόλς, παρουσιάζοντας την εικόνα για τις αεροπορικές εταιρείες.

Κίνα: Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες εγκαταλείπουν την αγορά της

Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus, που έχουν καθυστερήσει τις παραδόσεις νέων αεροπλάνων. Χωρίς νεότερα, πιο αποτελεσματικά αεροπλάνα, οι αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν ότι δεν μπορούν να μειώσουν το κόστος των καυσίμων διακινώντας περισσότερους ανθρώπους.

Ο κλάδος των αερομεταφορών θα δημιουργήσει καθαρά κέρδη 36,6 δισ. δολαρίων το 2025, από 31,5 δισ. ολάρια αναμενόμενα το 2024, μεταφέροντας έναν αριθμό ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών

«Τους δώσαμε χρόνο. Νομίζω ότι η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη», δήλωσε ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Γουόλς σε δημοσιογράφους στη Γενεύη.

Ο Γουόλς είπε ότι οι προμηθευτές ενεργούν σαν «οιονεί μονοπώλια» και φαίνεται να επωφελούνται από τα προβλήματα που είχαν προκαλέσει.

«Θα πρέπει να αυξήσουμε την πίεση και ίσως να αναζητήσουμε υποστήριξη για να αναγκάσουμε τους βασικούς προμηθευτές να συνεννοηθούν», δήλωσε ο Γουόλς, ο οποίος ήταν προηγουμένως επικεφαλής της British Airways και της μητρικής της εταιρείας IAG.

Αεροπορικές εταιρείες: Αυξημένα καθαρά κέρδη

Παρά τα προβλήματα, η IATA είπε ότι αναμένει οι αεροπορικές εταιρείες και συνολικά ο κλάδος των αερομεταφορών να δημιουργήσουν καθαρά κέρδη 36,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025, από 31,5 δισεκατομμύρια δολάρια αναμενόμενα καθαρά κέρδη το 2024, μεταφέροντας έναν αριθμό ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών.

Αυτό έρχεται τέσσερα χρόνια μετά την κατάρρευση του κλάδου, σε απώλεια 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Ωστόσο ο κλάδος έχει ανακάμψει πλήρως χάρη στην ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση.

Οι τιμές των καυσίμων αεροσκαφών αναμένεται επίσης να μειωθούν, προσφέροντας κάποια ανακούφιση στις εταιρείες.

Ο Γουόλς ήταν αισιόδοξος για τη δεύτερη θητεία του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, λέγοντας ότι οι ενέργειές του στην πρώτη του θητεία είχαν τονώσει τον κλάδο.

«Η ένδειξη είναι ότι η δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ είναι πιθανό να ανατρέψει ορισμένες από τις ενέργειες που έγιναν από την κυβέρνηση (Τζο) Μπάιντεν», είπε.

«Θα έβλεπα την κυβέρνηση Τραμπ ως καθαρά θετική για τον κλάδο», πρόσθεσε.

Ωστόσο, η αβεβαιότητα που συνδέεται με τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους για την υγειή πορεία του κλάδου, όπως εκτίμησε η IATA, η οποία αναμένει ότι η απόδοση ανά επιβάτη το 2025, δηλαδή το μέσο ποσό που πληρώνει ένας επιβάτης για να πετάξει ένα μίλι, θα μειωθεί κατά 3,4% σε σύγκριση με το 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή