
Οι ευρωπαϊκές πτήσεις προς την Κίνα έχουν γίνει πιο χρονοβόρες, πιο ακριβές και ακόμα πιο δυσεύρετες, καθώς όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποσύρουν δρομολόγια, την ώρα που οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, όπως αναφέρει το Politico.
Όμως αναφέρει το Politico, πρόκειται για μια παρενέργεια του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οποίος έχει οδηγήσει σε κυρώσεις μεταξύ του Κρεμλίνου και των δυτικών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος του τεράστιου εναέριου χώρου της Ρωσίας για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Όμως αυτό δεν επηρεάζει χώρες όπως η Κίνα με θερμότερους δεσμούς με το Κρεμλίνο.
«Είναι ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Αυτό είναι σαφές», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του αεροδρομίου του Βερολίνου, Αλέτα φον Μάσενμπαχ.
Πώς οι αεροπορικές έβγαλαν δισεκατομμύρια με «κρυφές» χρεώσεις
Ακυρώνουν δρομολόγια οι αεροπορικές της Ευρώπης
Με τη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου να έχει μετατραπεί σε μια γιγαντιαία ζώνη απαγόρευσης πτήσεων για τους δυτικούς αερομεταφορείς, οι αερομεταφορείς επιβατών και εμπορευμάτων αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν τη Ρωσία – και να επωμίζονται το κόστος που συνδέεται με την καύση περισσότερων καυσίμων και την πληρωμή υπερωριών για τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας.
Ο αγώνας για την επίτευξη κέρδους στα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει οδηγήσει αρκετές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η British Airways και η πολωνική LOT, να αναστείλουν ορισμένα δρομολόγια. Αντ’ αυτού, οι κινεζικοί και άλλοι μη ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς αυξάνουν τις απευθείας πτήσεις από την Ασία προς ευρωπαϊκές πόλεις.
«Οι αεροπορικές μας εταιρείες που εξυπηρετούν, για παράδειγμα, τη διαδρομή Βερολίνο-Πεκίνο πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή αν πρόκειται για γερμανική αεροπορική εταιρεία σε σύγκριση με μια κινεζική εταιρεία», δήλωσε η φον Μάσενμπαχ.
Αφού τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν τις πτήσεις τους προς την Ασία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε τον Οκτώβριο μια μελέτη για τον ανταγωνισμό στα διεθνή δρομολόγια που θα θίγει το θέμα αυτό. Όμως η αεροπορική βιομηχανία παραμένει επιφυλακτική.
Η ακύρωση του δρομολογίου Βαρσοβία-Πεκίνο από την LOT Polish Airlines τον Οκτώβριο λόγω υψηλότερου λειτουργικού κόστους δεν ήταν η πρώτη λευκή σημαία που σηκώθηκε από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Η Scandinavian Airlines είχε ήδη ανακοινώσει την αναστολή του δρομολογίου Κοπεγχάγη-Σαγκάη, ενώ ο όμιλος Lufthansa επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι καταργεί την καθημερινή απευθείας πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο.
Η British Airways ακύρωσε επίσης το δρομολόγιό της Λονδίνο-Πεκίνο στα τέλη Οκτωβρίου, περίπου την ίδια στιγμή που αναχώρησε η τελευταία πτήση της Virgin Atlantic από Λονδίνο προς Σαγκάη.
Οι κινεζικές παίρνουν τη σκυτάλη
Ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί σκληρά από τη γεωπολιτική κατάσταση, ορισμένοι αερομεταφορείς εκτός ΕΕ επωφελούνται.
Το περασμένο καλοκαίρι, η China Eastern Airlines ανακοίνωσε ότι αυξάνει τη χωρητικότητά της στην Ευρώπη σε 19 δρομολόγια και 244 εβδομαδιαία ταξίδια μετ’ επιστροφής.
Η China Southern Airlines, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε απευθείας δρομολόγιο από τη Βουδαπέστη προς τη Γκουανγκζού, εξυπηρετεί πλέον 11 προορισμούς στην Ευρώπη.
Ο μεγαλύτερος κινεζικός επιβατικός αερομεταφορέας που πετάει στην Ευρώπη είναι η Air China, η οποία μετρά «32 δρομολόγια και 53 καθημερινές πτήσεις, υπερβαίνοντας το επίπεδο του 2019 κατά 116%», ανέφερε η Global Times, έκδοση που ανήκει στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν πλέον «το 77% της κίνησης μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, από 50% που ήταν πριν από την πανδημία», σύμφωνα με τοναναλυτή Πιότρ Γκρομπέλνι (Οκτώβριος). «Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι κινεζικοί αερομεταφορείς κατέχουν πλέον το 100 τοις εκατό και το 95 τοις εκατό της αγοράς, αντίστοιχα».


Latest News

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο