Οι ευρωπαϊκές πτήσεις προς την Κίνα έχουν γίνει πιο χρονοβόρες, πιο ακριβές και ακόμα πιο δυσεύρετες, καθώς όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποσύρουν δρομολόγια, την ώρα που οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, όπως αναφέρει το Politico.
Όμως αναφέρει το Politico, πρόκειται για μια παρενέργεια του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οποίος έχει οδηγήσει σε κυρώσεις μεταξύ του Κρεμλίνου και των δυτικών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος του τεράστιου εναέριου χώρου της Ρωσίας για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Όμως αυτό δεν επηρεάζει χώρες όπως η Κίνα με θερμότερους δεσμούς με το Κρεμλίνο.
«Είναι ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Αυτό είναι σαφές», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του αεροδρομίου του Βερολίνου, Αλέτα φον Μάσενμπαχ.
Πώς οι αεροπορικές έβγαλαν δισεκατομμύρια με «κρυφές» χρεώσεις
Ακυρώνουν δρομολόγια οι αεροπορικές της Ευρώπης
Με τη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου να έχει μετατραπεί σε μια γιγαντιαία ζώνη απαγόρευσης πτήσεων για τους δυτικούς αερομεταφορείς, οι αερομεταφορείς επιβατών και εμπορευμάτων αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν τη Ρωσία – και να επωμίζονται το κόστος που συνδέεται με την καύση περισσότερων καυσίμων και την πληρωμή υπερωριών για τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας.
Ο αγώνας για την επίτευξη κέρδους στα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει οδηγήσει αρκετές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η British Airways και η πολωνική LOT, να αναστείλουν ορισμένα δρομολόγια. Αντ’ αυτού, οι κινεζικοί και άλλοι μη ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς αυξάνουν τις απευθείας πτήσεις από την Ασία προς ευρωπαϊκές πόλεις.
«Οι αεροπορικές μας εταιρείες που εξυπηρετούν, για παράδειγμα, τη διαδρομή Βερολίνο-Πεκίνο πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή αν πρόκειται για γερμανική αεροπορική εταιρεία σε σύγκριση με μια κινεζική εταιρεία», δήλωσε η φον Μάσενμπαχ.
Αφού τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν τις πτήσεις τους προς την Ασία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε τον Οκτώβριο μια μελέτη για τον ανταγωνισμό στα διεθνή δρομολόγια που θα θίγει το θέμα αυτό. Όμως η αεροπορική βιομηχανία παραμένει επιφυλακτική.
Η ακύρωση του δρομολογίου Βαρσοβία-Πεκίνο από την LOT Polish Airlines τον Οκτώβριο λόγω υψηλότερου λειτουργικού κόστους δεν ήταν η πρώτη λευκή σημαία που σηκώθηκε από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Η Scandinavian Airlines είχε ήδη ανακοινώσει την αναστολή του δρομολογίου Κοπεγχάγη-Σαγκάη, ενώ ο όμιλος Lufthansa επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι καταργεί την καθημερινή απευθείας πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο.
Η British Airways ακύρωσε επίσης το δρομολόγιό της Λονδίνο-Πεκίνο στα τέλη Οκτωβρίου, περίπου την ίδια στιγμή που αναχώρησε η τελευταία πτήση της Virgin Atlantic από Λονδίνο προς Σαγκάη.
Οι κινεζικές παίρνουν τη σκυτάλη
Ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί σκληρά από τη γεωπολιτική κατάσταση, ορισμένοι αερομεταφορείς εκτός ΕΕ επωφελούνται.
Το περασμένο καλοκαίρι, η China Eastern Airlines ανακοίνωσε ότι αυξάνει τη χωρητικότητά της στην Ευρώπη σε 19 δρομολόγια και 244 εβδομαδιαία ταξίδια μετ’ επιστροφής.
Η China Southern Airlines, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε απευθείας δρομολόγιο από τη Βουδαπέστη προς τη Γκουανγκζού, εξυπηρετεί πλέον 11 προορισμούς στην Ευρώπη.
Ο μεγαλύτερος κινεζικός επιβατικός αερομεταφορέας που πετάει στην Ευρώπη είναι η Air China, η οποία μετρά «32 δρομολόγια και 53 καθημερινές πτήσεις, υπερβαίνοντας το επίπεδο του 2019 κατά 116%», ανέφερε η Global Times, έκδοση που ανήκει στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν πλέον «το 77% της κίνησης μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, από 50% που ήταν πριν από την πανδημία», σύμφωνα με τοναναλυτή Πιότρ Γκρομπέλνι (Οκτώβριος). «Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι κινεζικοί αερομεταφορείς κατέχουν πλέον το 100 τοις εκατό και το 95 τοις εκατό της αγοράς, αντίστοιχα».
Latest News
Καλιφόρνια: Η μεγάλη φυγή των ασφαλιστικών και η προσπάθεια δελεασμού για να επιστρέψουν
Οι κανόνες που στοχεύουν να πείσουν τις ασφαλιστικές να επιστρέψουν στην Καλιφόρνια οριστικοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο
Γυρίζουν την πλάτη στην Καλιφόρνια οι ασφαλιστικές εταιρείες - Η φωτιά θα επιδεινώσει το πρόβλημα
Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες διέκοψαν την κάλυψη σε περιοχές της Καλιφόρνια μετά τις πυρκαγιές του 2017 και του 2018
«Ψήνεται» mega deal στην μόδα - Η Prada φλερτάρει με την Versace
Τι θα σημαίνει για την αγορά πολυτελείας η συμφωνία Prada με Versace - Γιατί «κόπηκε» η συμφωνία με την Tapestry και την Coach
Η Ινδία θα... πληρώσει - Οι παγκόσμιες εταιρείες αλκοόλ απαιτούν 466 εκατομμύρια δολάρια
Diageo, η Pernod Ricard και η Carlsberg, ανάμεσα στις επιχειρήσεις που ζητούν τις οφειλές από την Ινδία - Ο ρόλος της κατανάλωσης
Ποιες αναδείχθηκαν οι καλύτερες πόλεις για να ζεις το 2024 - Η θέση της Αθήνας
Στις 25 καλύτερες πόλεις του κόσμου για να ζει κανείς συμπεριλήφθηκε και η Αθήνα για το 2024 - Ποιες είναι οι χειρότερες στη λίστα
Η διώρυγα των «στεναγμών» - Ο Τραμπ ανεβάζει το θερμόμετρο για τον Παναμά [γράφημα]
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ μεταξύ άλλων κάνει λόγο για σημαντική αύξηση της επιρροής της Κίνας στη διώρυγα του Παναμά
Ολική ανατροπή στην αυτοκινητοβιομηχανία - Επί ποδός για τους δασμούς Τραμπ
Καμπανάκι στην αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνδυνος να καταστούν ακριβά πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που παράγονται σε αγορές χαμηλού κόστους
Δεν φταίνε οι φόροι για τα αυξημένα δίδακτρα στα ιδιωτικά
Οι μη ακαδημαϊκές δραστηριότητες από το πιάνο μέχρι το πόλο έχουν λάβει μεγάλες επενδύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η σιωπή της Shein δεν βοηθά στην πολυπόθητη IPO - Τι συνέβη στην ακρόαση στο Λονδίνο
Εάν λάβει την έγκριση, η Shein σκοπεύει να εισαχθεί στο Λονδίνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την IPO να ολοκληρώνεται και πριν το Πάσχα
Γιατί μια εξαγορά της Γροιλανδίας από τις ΗΠΑ θα ήταν η συμφωνία του αιώνα
Από τότε που ο Τόμας Τζέφερσον αγόρασε τη Λουιζιάνα το 1803 μέχρι την αγορά της Αλάσκας από τους Ρώσους στο σήμερα - Ποια τα οφέλη για τους Γροιλανδούς