![Αεροπορικές: Πώς οι κινεζικές εταιρείες βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/air-china.jpg)
Οι ευρωπαϊκές πτήσεις προς την Κίνα έχουν γίνει πιο χρονοβόρες, πιο ακριβές και ακόμα πιο δυσεύρετες, καθώς όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποσύρουν δρομολόγια, την ώρα που οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, όπως αναφέρει το Politico.
Όμως αναφέρει το Politico, πρόκειται για μια παρενέργεια του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οποίος έχει οδηγήσει σε κυρώσεις μεταξύ του Κρεμλίνου και των δυτικών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος του τεράστιου εναέριου χώρου της Ρωσίας για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Όμως αυτό δεν επηρεάζει χώρες όπως η Κίνα με θερμότερους δεσμούς με το Κρεμλίνο.
«Είναι ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Αυτό είναι σαφές», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του αεροδρομίου του Βερολίνου, Αλέτα φον Μάσενμπαχ.
Πώς οι αεροπορικές έβγαλαν δισεκατομμύρια με «κρυφές» χρεώσεις
Ακυρώνουν δρομολόγια οι αεροπορικές της Ευρώπης
Με τη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου να έχει μετατραπεί σε μια γιγαντιαία ζώνη απαγόρευσης πτήσεων για τους δυτικούς αερομεταφορείς, οι αερομεταφορείς επιβατών και εμπορευμάτων αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν τη Ρωσία – και να επωμίζονται το κόστος που συνδέεται με την καύση περισσότερων καυσίμων και την πληρωμή υπερωριών για τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας.
Ο αγώνας για την επίτευξη κέρδους στα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει οδηγήσει αρκετές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η British Airways και η πολωνική LOT, να αναστείλουν ορισμένα δρομολόγια. Αντ’ αυτού, οι κινεζικοί και άλλοι μη ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς αυξάνουν τις απευθείας πτήσεις από την Ασία προς ευρωπαϊκές πόλεις.
«Οι αεροπορικές μας εταιρείες που εξυπηρετούν, για παράδειγμα, τη διαδρομή Βερολίνο-Πεκίνο πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή αν πρόκειται για γερμανική αεροπορική εταιρεία σε σύγκριση με μια κινεζική εταιρεία», δήλωσε η φον Μάσενμπαχ.
Αφού τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν τις πτήσεις τους προς την Ασία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε τον Οκτώβριο μια μελέτη για τον ανταγωνισμό στα διεθνή δρομολόγια που θα θίγει το θέμα αυτό. Όμως η αεροπορική βιομηχανία παραμένει επιφυλακτική.
Η ακύρωση του δρομολογίου Βαρσοβία-Πεκίνο από την LOT Polish Airlines τον Οκτώβριο λόγω υψηλότερου λειτουργικού κόστους δεν ήταν η πρώτη λευκή σημαία που σηκώθηκε από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Η Scandinavian Airlines είχε ήδη ανακοινώσει την αναστολή του δρομολογίου Κοπεγχάγη-Σαγκάη, ενώ ο όμιλος Lufthansa επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι καταργεί την καθημερινή απευθείας πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο.
Η British Airways ακύρωσε επίσης το δρομολόγιό της Λονδίνο-Πεκίνο στα τέλη Οκτωβρίου, περίπου την ίδια στιγμή που αναχώρησε η τελευταία πτήση της Virgin Atlantic από Λονδίνο προς Σαγκάη.
Οι κινεζικές παίρνουν τη σκυτάλη
Ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί σκληρά από τη γεωπολιτική κατάσταση, ορισμένοι αερομεταφορείς εκτός ΕΕ επωφελούνται.
Το περασμένο καλοκαίρι, η China Eastern Airlines ανακοίνωσε ότι αυξάνει τη χωρητικότητά της στην Ευρώπη σε 19 δρομολόγια και 244 εβδομαδιαία ταξίδια μετ’ επιστροφής.
Η China Southern Airlines, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε απευθείας δρομολόγιο από τη Βουδαπέστη προς τη Γκουανγκζού, εξυπηρετεί πλέον 11 προορισμούς στην Ευρώπη.
Ο μεγαλύτερος κινεζικός επιβατικός αερομεταφορέας που πετάει στην Ευρώπη είναι η Air China, η οποία μετρά «32 δρομολόγια και 53 καθημερινές πτήσεις, υπερβαίνοντας το επίπεδο του 2019 κατά 116%», ανέφερε η Global Times, έκδοση που ανήκει στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν πλέον «το 77% της κίνησης μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, από 50% που ήταν πριν από την πανδημία», σύμφωνα με τοναναλυτή Πιότρ Γκρομπέλνι (Οκτώβριος). «Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι κινεζικοί αερομεταφορείς κατέχουν πλέον το 100 τοις εκατό και το 95 τοις εκατό της αγοράς, αντίστοιχα».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου
![Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για δασμούς Τραμπ: Θα απαντήσουμε με αντίμετρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-18T130711Z_147724729_RC2PX8A4VN9I_RTRMADP_5_EU-VONDERLEYEN-PARLIAMENT-600x400.jpg)
«Σκληραίνει» τη στάση της η ΕΕ για τους δασμούς - Έρχονται αντίμετρα
Η πρόεδρος της Κομισιόν προειδοποίησε: «Οι αδικαιολόγητοι δασμοί στην ΕΕ δεν θα μείνουν αναπάντητοι» για να σημειώσει με νόημα ότι «θα προκαλέσουν αποφασιστικά και αναλογικά αντίμετρα»
![Novartis: Εξαγοράζει την Anthos Therapeutics έναντι 3,1 δισ. δολ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/novartis-600x364.jpg)
Στη Novartis για 3,1 δισ. δολ. η Anthos Therapeutics
Νέο deal στην Υγεία - Τι αναφέρει η Novartis
![Ίλον Μασκ: Κάτω από τα 400 δισ. δολάρια η καθαρή περιουσία του – Για πρώτη φορά το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Elon-Musk-1024x682-1-600x400.jpg)
Η περιουσία του Μασκ κατρακυλά... έπεσε κάτω από τα 400 δισ. δολάρια
Η περιουσία του Μασκ μειώθηκε από το ιστορικό υψηλό των 486 δισεκατομμυρίων δολαρίων - Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει 27% από τότε που κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο
![Τραμπ: Δασμοί 25% στις εισαγωγές χάλυβα, αλουμινίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump-2-600x410.jpg)
O Τράμπ τράβηξε τη σκανδάλη - Δασμούς 25% σε αλουμίνιο και χάλυβα, χωρίς εξαιρέσεις
Σε νέα φάση πέρασε ο εμπορικός πόλεμος που είχε προαναγγείλει ότι θα εξαπέλυε ο Τραμπ
![Shein: Πώς σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shein-600x400.jpg)
Πώς η Shein σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ
Η στρατηγική της Shein στοχεύει να αποφύγει την τιμωρητική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ για τα αγαθά που προέρχονται από την Κίνα
![Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Marks-and-Spencer-600x422.jpg)
Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων
Το αφεντικό της Marks & Spencer αντιτίθεται στην πρόθεση του βρετανικού υπουργείο Οικονομικών να επιβάλει σειρά νέων φόρων
![Αμερικανικά Ομόλογα: Ποιοι κατέχουν και πόσα – Τι ψάχνει ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_agores-1024x600-1-600x300.png)
Ποιοι κατέχουν το αμερικανικό χρέος και τι ψάχνει ο Τραμπ στα ομόλογα
To αμερικανικό χρέος ξεπερνά τα 36 τρισ. δολάρια
![Ισπανία: Πώς έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/spain-flag-600x400.jpg)
Πώς η Ισπανία έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης
Η Ισπανία ως χώρα προσέλκυσης επενδύσεων σε τουρισμό και νέες τεχνολογίες
![Τραμπ 2.0: Γιατί αναθεωρούν οι οικονομολόγοι – Καμπανάκι για την ανάπτυξη το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump3-scaled-1-600x396.jpg)
Ο fast and furious ρυθμός του Trump 2.0 - Τι προβληματίζει τους οικονομολόγους
Η προτίμηση των εμπορικών πολέμων και των απελάσεων έναντι των φορολογικών ελαφρύνσεων δημιουργεί κινδύνους για την οικονομία το 2025.