
Οι ευρωπαϊκές πτήσεις προς την Κίνα έχουν γίνει πιο χρονοβόρες, πιο ακριβές και ακόμα πιο δυσεύρετες, καθώς όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποσύρουν δρομολόγια, την ώρα που οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, όπως αναφέρει το Politico.
Όμως αναφέρει το Politico, πρόκειται για μια παρενέργεια του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οποίος έχει οδηγήσει σε κυρώσεις μεταξύ του Κρεμλίνου και των δυτικών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος του τεράστιου εναέριου χώρου της Ρωσίας για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Όμως αυτό δεν επηρεάζει χώρες όπως η Κίνα με θερμότερους δεσμούς με το Κρεμλίνο.
«Είναι ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Αυτό είναι σαφές», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του αεροδρομίου του Βερολίνου, Αλέτα φον Μάσενμπαχ.
Πώς οι αεροπορικές έβγαλαν δισεκατομμύρια με «κρυφές» χρεώσεις
Ακυρώνουν δρομολόγια οι αεροπορικές της Ευρώπης
Με τη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου να έχει μετατραπεί σε μια γιγαντιαία ζώνη απαγόρευσης πτήσεων για τους δυτικούς αερομεταφορείς, οι αερομεταφορείς επιβατών και εμπορευμάτων αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν τη Ρωσία – και να επωμίζονται το κόστος που συνδέεται με την καύση περισσότερων καυσίμων και την πληρωμή υπερωριών για τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας.
Ο αγώνας για την επίτευξη κέρδους στα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει οδηγήσει αρκετές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η British Airways και η πολωνική LOT, να αναστείλουν ορισμένα δρομολόγια. Αντ’ αυτού, οι κινεζικοί και άλλοι μη ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς αυξάνουν τις απευθείας πτήσεις από την Ασία προς ευρωπαϊκές πόλεις.
«Οι αεροπορικές μας εταιρείες που εξυπηρετούν, για παράδειγμα, τη διαδρομή Βερολίνο-Πεκίνο πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή αν πρόκειται για γερμανική αεροπορική εταιρεία σε σύγκριση με μια κινεζική εταιρεία», δήλωσε η φον Μάσενμπαχ.
Αφού τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν τις πτήσεις τους προς την Ασία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε τον Οκτώβριο μια μελέτη για τον ανταγωνισμό στα διεθνή δρομολόγια που θα θίγει το θέμα αυτό. Όμως η αεροπορική βιομηχανία παραμένει επιφυλακτική.
Η ακύρωση του δρομολογίου Βαρσοβία-Πεκίνο από την LOT Polish Airlines τον Οκτώβριο λόγω υψηλότερου λειτουργικού κόστους δεν ήταν η πρώτη λευκή σημαία που σηκώθηκε από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Η Scandinavian Airlines είχε ήδη ανακοινώσει την αναστολή του δρομολογίου Κοπεγχάγη-Σαγκάη, ενώ ο όμιλος Lufthansa επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι καταργεί την καθημερινή απευθείας πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο.
Η British Airways ακύρωσε επίσης το δρομολόγιό της Λονδίνο-Πεκίνο στα τέλη Οκτωβρίου, περίπου την ίδια στιγμή που αναχώρησε η τελευταία πτήση της Virgin Atlantic από Λονδίνο προς Σαγκάη.
Οι κινεζικές παίρνουν τη σκυτάλη
Ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί σκληρά από τη γεωπολιτική κατάσταση, ορισμένοι αερομεταφορείς εκτός ΕΕ επωφελούνται.
Το περασμένο καλοκαίρι, η China Eastern Airlines ανακοίνωσε ότι αυξάνει τη χωρητικότητά της στην Ευρώπη σε 19 δρομολόγια και 244 εβδομαδιαία ταξίδια μετ’ επιστροφής.
Η China Southern Airlines, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε απευθείας δρομολόγιο από τη Βουδαπέστη προς τη Γκουανγκζού, εξυπηρετεί πλέον 11 προορισμούς στην Ευρώπη.
Ο μεγαλύτερος κινεζικός επιβατικός αερομεταφορέας που πετάει στην Ευρώπη είναι η Air China, η οποία μετρά «32 δρομολόγια και 53 καθημερινές πτήσεις, υπερβαίνοντας το επίπεδο του 2019 κατά 116%», ανέφερε η Global Times, έκδοση που ανήκει στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν πλέον «το 77% της κίνησης μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, από 50% που ήταν πριν από την πανδημία», σύμφωνα με τοναναλυτή Πιότρ Γκρομπέλνι (Οκτώβριος). «Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι κινεζικοί αερομεταφορείς κατέχουν πλέον το 100 τοις εκατό και το 95 τοις εκατό της αγοράς, αντίστοιχα».


Latest News

Ποιοι πανηγυρίζουν για τις δασμολογικές... γκάφες του Τραμπ
Ο Τραμπ αντέστρεψε γρήγορα την υπερρύθμιση του Μπάιντεν και σπαταλά τα κέρδη, επιβάλλοντας δασμούς

Πόσα στοχεύει να συγκεντρώσει η σουηδική Asker από την IPO στην Στοκχόλμη
Η Asker φιλοδοξεί να συγκεντρώσει περίπου 1,5 δισεκατομμύρια κορώνες σε νέα ίδια κεφάλαια

Γιατί θα ακριβύνουν τα μπέργκερ στις ΗΠΑ
Τα χάμπουργκερ θα γίνουν ακριβότερα εξαιτίας του Τραμπ

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα

Πόσο θα κοστίσουν οι αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη ;
Οι αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ θα κοστίσουν στην ΕΕ σχεδόν 390 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Economist: Τα ενοίκια εκτοξεύονται, ο αριθμός των κατοικιών μειώνεται
Οι ενοικιαστές στις εύπορες χώρες είναι οργισμένοι με τα υψηλά ενοίκια - Τι αναφέρει ανάλυση του Economist

Φρανσουά Βιλερουά: Αυτογκόλ ο αμερικανικός εμπορικός πόλεμος
Ο μεγάλος χαμένος της πολιτικής Τραμπ θα είναι οι ΗΠΑ, εξηγεί ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό

Η Audi θα περικόψει έως 7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2029
Συμφωνία διοίκησης - εργαζομένων στην Audi για σταδιακή περικοπή θέσεων εργασίας αλλά και προστασία θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2033

Το κοβάλτιο της κινεζικής Lygend παρακάμπτει τους δασμούς Trump μέσω... Ινδονησίας
Το καθεστώς των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ ωθεί όλο και περισσότερους αγοραστές να στραφούν για κοβάλτιο στην Ινδονησία

Ο Τραμπ ακυρώνει διάταγμα με την κατώτατη αμοιβή ανά ώρα
Οι ομοσπονδιακοί εργολάβοι, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολούν περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.