
Εμφανή κόπωση της κατανάλωσης στην αγορά του γάλακτος αποτυπώνεται στα στοιχεία της Circana που αφορούν στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων στην περίοδο του Οκτωβρίου. Και ο όγκος των πωλήσεων, αλλά και η αξία τους εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο.
Εξαιρείται μόνο η κατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, το οποίο τον Οκτώβριο είχε θετικό πρόσημο στον όγκο των πωλήσεων, αλλά η «αγορά» του θετικού προσήμου κόστισε ισχυρή μείωση της τιμής του προϊόντος στις γαλακτοκομικές επιχειρήσεις.
Γάλα: Στα 160 εκατ. τόνους η ευρωπαϊκή παραγωγή – Ψηλά στο αιγοπρόβειο στην Ελλάδα
Αντιθέτως θετικά κινείται η αγορά των τυροκομικών προϊόντων και στα δύο μεγέθη. Και φυσικά σε άνοδο βρίσκεται και η αγορά του γιαουρτιού. Ομως σε όλες τις κατηγορίες, όπως αποδεικνύεται από την ανάλυση των στοιχείων, οι τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων έχουν μειωθεί.
Με ανώτερη την μείωση του γάλακτος εβαπορέ κατά 14,1% και με χαμηλότερη της υποκατηγορίας του γιαουρτιού κατά 0,3%. Κινούνται σε αρνητική τροχιά. Και μάλιστα σημαντική για τα δεδομένα του πληθωρισμού!
Η καταναλωτική κόπωση
Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει ο ΟΤ, η συνολική κατηγορία του πόσιμου γάλακτος έχασε το 0,9% του όγκου της τον Οκτώβριο του 2024 έναντι του αντίστοιχου μήνα του περασμένου έτους, ενώ οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 5%.
Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι η μεσοσταθμική μείωση της τιμής ανήλθε στο 5,9%. Δεδομένου μάλιστα ότι πρόκειται για προϊόν βασικής κατανάλωσης και χαμηλής τιμής, αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα πως πρόκειται για αποτέλεσμα της καταναλωτικής κόπωσης.
Πρόκειται για ένδειξη που παραπέμπει σε κοινωνικές εξελίξεις. Η κατηγορία του παστεριωμένου γάλακτος, του επονομαζόμενου «φρέσκου» -η κάθε εταιρεία δίνει τον δικό της αριθμό ημερών διάρκειας– έχασε 1,5% του όγκου των πωλήσεων του και το 5,8% της αξία τους. Δηλαδή η μείωση των τιμών ανήλθε στο 7,3%! Είναι προφανές ότι αν η μείωση της αξίας των πωλήσεων δεν ήταν τόσο μεγάλη, η μείωση του όγκου θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη.
To γάλα εβαπορέ
Αντιθέτως το γάλα υψηλής παστερίωσης –όπως έλεγαν πηγές της αγοράς, σ΄ αυτή την κατηγορία δεν είναι μόνο το αγελαδινό, αλλά και το κατσικίσιο κι ίσως αυτό έχει την σημασία του για την θετική εξέλιξη της υποκατηγορίας– είχε σαφή άνοδο του όγκου των πωλήσεων. Ο όγκος αυξήθηκε κατά 1,5%, αλλά η αξία των πωλήσεων του μειώθηκε κατά 3,5%.
Και το γάλα εβαπορέ συνεχίζει την πτωτική του πορεία, παρά το γεγονός ότι οι τιμή του έχει μειωθεί δραματικά. Συγκεκριμένα ο όγκος των πωλήσεων του εβαπορέ μειώθηκε κατά 5,5% και παράλληλα μειώθηκε και η αξία των πωλήσεων του κατά 8,6%! Δηλαδή η μείωση των τιμών ανήλθε στο 14,1%.
Σε αντίθετη φορά κινήθηκε η κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων. Ο όγκος των πωλήσεων κίτρινων και λευκών τυριών αυξήθηκε κατά 4,5% και η αξία των πωλήσεων του 1,9% – η μείωση των τιμών ανήλθε στο 2,4%. Πιο συγκεκριμένα ο όγκος των πωλήσεων των κίτρινων τυριών αυξήθηκε κατά 2,8% και μόλις κατά 0,1% αυξήθηκε η αξία των πωλήσεων τους – η μείωση των τιμών διαμορφώθηκε στο 2,7%. Στην υποκατηγορία των λευκών τυριών ο όγκος του αυξήθηκε κατά 6,6%, ενώ οι πωλήσεις τους κατά 3,8% – η μείωση των τιμών ανήλθε στο 2,8%!
Το γιαούρτι
Το γιαούρτι είχε την υψηλότερη αύξηση της κατανάλωσης μεταξύ όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων. Στη διάρκεια του περασμένου Οκτωβρίου ο όγκος του αυξήθηκε κατά 9,5%, ενώ οι πωλήσεις του κατά 9,2%, την ώρα που η τιμή μειώθηκε κατά μόλις 0,3%.
Ο βασικός όγκος της κατανάλωσης αφορά στο στραγγιστό γιαούρτι, ο όγκος πωλήσεων του οποίου αυξήθηκε κατά 10% και η αξία κατά 5,4%.
Η κατανάλωση της κρέμας γάλακτος αυξήθηκε κατά 4,8% και των πωλήσεων κατά 2,5%, ενώ η τιμή μειώθηκε κατά 2,3%. Τέλος, η κατανάλωση βουτύρου ενισχύθηκε κατά μόλις 0,1% και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,5%. Η τιμή μειώθηκε στο 1,4%.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW