Τα «ποδηλατάκια» του Δημητριάδη

Μπορεί να διανύουμε βροχερές ημέρες, αλλά χθες ο καιρός έκανε το χατίρι στον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου, Γρηγόρη Δημητριάδη.

Δεν θα μπορούσε να είχε καλύτερο σκηνικό, στην καρδιά της πρωτεύουσας, στην Αθηναϊκή ταράτσα στην οδό Μητροπόλεως, με θέα την Ακρόπολη, όπου και παρουσίασε τον απολογισμό της τριετίας 2022-24 και το νέο στρατηγικό σχέδιο 2025-27.

Οι 40 και πλέον δημοσιογράφοι παρακολούθησαν και τις διαφάνειες του κ. Δημητριάδη, με τα… ποδηλατάκια!

Ο CEO του Υπερταμείου είχε χωρίσει τις ΔΕΚΟ σε τρεις κατηγορίες.

Στην πρώτη, τις συνέκρινε με ένα ποδήλατο που έχει δύο επιβάτες, που δυσκολεύονται στην ισορροπία. Αυτές είναι που θέλουν πολύ βοήθεια.

Στη δεύτερη, οι δύο επιβάτες, πάλι σε ένα ποδήλατο, δείχνουν μεγάλη εμπιστοσύνη.

Και στην τρίτη, ένα ποδήλατο… με έναν επιβάτη, είναι οι εταιρείες που έχουν πάρει το δρόμο τους.

Ορθοπεταλιές!

«Πρέπει να κάνουμε ορθοπεταλιά», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης, ο οποίος με επικοινωνιακά χαρίσματα, αλλά και ως ικανός μάνατζερ, έθεσε τους νέους στόχους του Υπερταμείου… μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σε ρεπορτάζ του ΟΤ.

Όλες θα έχουν αλλάξει πίστα έως το 2027, εκτός από μία.

Τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής, η οποία θα παραμείνει στην πρώτη κατηγορία και το 2027. Η μόνη ΔΕΚΟ, όπως είπε.

Μεγάλος ανταγωνισμός

Τουλάχιστον αυτή τη φορά οι στόχοι φάνηκε να είναι λίγο πιο εφικτοί, διότι, αν δεν με απατά η μνήμη μου, τα πρώτα χρόνια που στήθηκε το Υπερταμείο… μόνο Παρθενώνας έλειπε από μέσα.

Τώρα ποιος θα τους τρέξει… είναι ένα ερώτημα.

Πάντως, ο ίδιος ο Δημητριάδης έσπευσε να πει ότι θα είναι πάλι υποψήφιος, ενόψει τη λήξης της θητείας του.

Δεν ρωτήθηκε βέβαια από τους δημοσιογράφους, αλλά τους πρόλαβε, διότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, όπως είπε.

Ωστόσο, στην αγορά βλέπουν να τον προλαβαίνει ο Δημήτρης Πολίτης, που έχει περισσότερες πιθανότητες να αναλάβει το Υπερταμείο.
Σχετικά σύντομα…

—————————-

Πάμε να κάνουμε ένα άλμα

Οι συνάδελφοί μας μας βοηθούν να βελτιωνόμαστε.

Διαβάσαμε με πολύ χαρά σε άλλη στήλη ότι έχει βγει προς πώληση διαφημιστική εταιρεία με θετικούς δείκτες και πολύ μεγάλο ανεκτέλεστο.

Συμφωνούμε ότι πράγματι είναι μια εταιρεία που τρέχει με υψηλούς ρυθμούς.

Οι ενδιαφερόμενοι ωστόσο δεν είναι δύο αλλά είναι τρεις και το ενδιαφέρον αφορά στρατηγική συμμετοχή, δηλαδή μειοψηφικό ποσοστό.

Και την ίδια στιγμή μαθαίνω ότι η συγκεκριμένη εταιρεία αυτήν την περίοδο ετοιμάζεται για τέσσερις εξαγορές στον κλάδο της…

———

Πως «καίγονται» τα εκατ. στα τραίνα!

Έκανε γενική συνέλευση μόνος του ο μέτοχος της Hellenic Train και αποφάσισε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 50 εκατ. ευρώ.

Λογικό, αφού η θέση της εταιρείας είναι αρνητική, με την αύξηση να καλύπτεται από την Trenitalia S.p.A., με μετρητά και (εν μέρει), με συμψηφισμό μέρους του χρέους της εταιρείας προς τον Μέτοχο… την Trenitalia.

Δηλαδή ο συμψηφισμός θα αφορά 35,6 εκατ.

Τα υπόλοιπα 14 εκατ. θα διατεθούν, από τον μέτοχο, για την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής της σταθερότητας και τη χρηματοδότηση του επενδυτικού της σχεδίου…

Πέραν των “λογιστικών πέρα – δώθε”… μήπως να έβλεπαν λίγο και το “σκοπό” της εταιρείας, που είναι οι σιδηροδρομικές μεταφορές;

Απελπισία…

Διότι, εντάξει, δεν περιμέναμε να μας το πει η Transport & Environment, που αξιολογεί τις σιδηροδρομικές εταιρείες στην Ευρώπη, αλλά η Hellenic Train, κατετάγη προτελευταία (27η θέση) με γενική βαθμολογία 5,1 στα 10.

Πέρασε τη βάση… μάλλον επειδή στο «παρά ένα» αποφεύχθηκαν κι άλλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Διότι στην πράξη, όσοι χρησιμοποιούν το δίκτυο δεν θα έδιναν ούτε την βάση.

Από άλλον πλανήτη…

Προφανώς η Trenitalia έχει άλλες προτεραιότητες, όπως άλλωστε και η Ευρώπη.

Στο ECOFIN οι Υπουργοί συζήτησαν, το… φλέγον (;) θέμα της αναθεώρησης της Οδηγίας για την φορολόγηση της ενέργειας (Energy Taxation Directive) η οποία αποτελεί μέρος της περιβαλλοντικά φιλόδοξης νομοθετικής δέσμης “Fit for 55”!

Με πιο απλά λόγια πρόκειται για την ειδική φορολόγηση στους τομείς της αεροπλοΐας και της ναυσιπλοΐας.

Ευλόγως ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης τάχθηκε εναντίον αυτού του φόρου, ο οποίος δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού.

Μην ξεχνάμε ότι ο τουρισμός αποτελεί το 1/5 του ελληνικού ΑΕΠ.

Τώρα για την ΕΕ… τι να πει κανείς; Συμμεριζόμαστε όλοι τους κλιματικούς στόχους, αλλά μήπως να ασχοληθεί λίγο και με τις σοβαρότατες προκλήσεις που τους είπε ο Μάριο Ντράγκι;

Σε οικονομικό επίπεδο, διότι σε γεωπολιτικό… σε πιάνει και εκεί απελπισία.

————————————

Και λίγο παρασκήνιο από την απόκτηση της Elpedison

Και μιας και έχουμε πιάσει τον ενεργειακό κλάδο, να σας πω και λίγο παρασκήνιο από τη συμφωνία στην Elpedison.

Οι εκπρόσωποι της ιταλικής εταιρείας ενώ δεν υπέβαλαν, και δεν είχαν σκοπό όπως φάνηκε να υποβάλουν, ανταγωνιστική προσφορά από τη στιγμή που είδαν ότι η Helleniq Energy έδωσε υψηλό τίμημα από την αρχή, επέλεξαν έξι ώρες πριν λήξει η προθεσμία (6 το απόγευμα του Αγ. Νικολάου) και αφού είχαν περάσει 15 μέρες για να αποφανθούν ότι αποδέχονται την προσφορά της Helleniq Energy.

Ήταν ξεκάθαρο ότι αιφνιδιάστηκαν από την προσφορά της Helleniq Energy, προχωρώντας μάλιστα με ανακοίνωσή τους και σε αξιολογικές κρίσεις για το τίμημα.
Από την Helleniq Energy υπάρχει δυσαρέσκεια για το περιεχόμενο της ανακοίνωσης της Edison, κάτι το οποίο δεν είχε συμφωνηθεί όταν συμφωνήθηκε η διαδικασία.

Δεύτερη είδηση

Σε κάθε περίπτωση όμως η διοίκηση της Helleniq Energy συνεχίζει.

Θέμα… ολίγων ωρών είναι και η πώληση του 35% που κατέχει στην ΔΕΠΑ Εμπορίας στο ΤΑΙΠΕΔ.

Εντός του 24ώρου το ΤΑΙΠΕΔ θα εγκρίνει την πρόταση εξαγοράς της ΔΕΠΑ Εμπορίας και νωρίς το πρωί θα συνεδριάσει το ΔΣ της Helleniq Energy προκειμένου να εγκρίνει την πώληση.

Με λίγα λόγια μέσα σε μια εβδομάδα με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια.

… Ή και τρίτο… αφού ανοίγει ο δρόμος για το placement.

Αν το κλίμα παραμείνει θετικό το επόμενο διάστημα, ίσως δούμε και τις εξελίξεις και στο τρίτο μέτωπο να επιταχύνονται.


Και γιατί να μην είναι;

Και γιατί δηλαδή να μην είναι το κλίμα της αγοράς θετικό. Ήδη το χρηματιστήριο κινείται καλύτερα από αυτό που είδαμε το Νοέμβριο.

Λονδίνο και Νέα Υόρκη έδωσαν καλά μηνύματα, ενώ σήμερα θα έχει και η ΕΧΑΕ την εκδήλωσή της για τον εταιρικό μετασχηματισμό.

Θα υπάρξει και ένα ενδιαφέρον πάνελ με τη συμμετοχή του CEO, Γιάννου Κοντόπουλου, του αναπληρωτή CEO της Motor Oil, Πέτρου Τζαννετάκη, αλλά και του… Αλέξη Πατέλη, του επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού έως το τέλος του έτους.

—————————–

Εβδομάδα πλαφόν

Εξελίξεις περιμένουμε και στο μέτωπο των πλαφόν, μετά το 3% στις αυξήσεις των επαγγελματικών μισθώσεων.
Ήδη ο Υπουργός Ανάπτυξης έχει σειρά επαφών με εκπροσώπους του κλάδου των τροφίμων και των πετρελαιοειδών.
Και όπως αναμένεται θα συνεχιστεί το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στα επίπεδα του 2021, έως το καλοκαίρι του 2025.

———————-

Έρχονται εξελίξεις

Δεν γνωρίζω αν είναι σύμπτωμα του παραπάνω, ή ο κλάδος χρειαζόταν ανακατατάξεις, αλλά είναι πλέον γνωστό ότι σε τμήμα του λιανεμπορίου παρατηρείται μία «ιδιότυπη» ρευστότητα.

Γι΄ αυτό και πολλοί στοιχηματίζουν πως οι εξελίξεις δεν θα αργήσουν. Όχι μόνο εκεί που φαίνεται, αλλά κι εκεί που δεν είναι προς το παρόν ορατό το ενδεχόμενο!

Μου λένε πηγές από τον χώρο των προμηθευτικών επιχειρήσεων πως μεγάλος λιανέμπορος αιφνιδίως ζητά επιπλέον χρήματα από τους προμηθευτές του – γιατί διαφορετικά τους λέει «βγαίνεις εκτός από τα καταστήματα μου και ξανασυζητάμε από την αρχή»!

Πρόκειται δηλαδή για καταβολές εκτός της ετήσιας συμφωνίας. Αυτό δεν είναι καθόλου «καλό».

Και προκαλεί συνειρμούς από την προ δεκαετίας και βάλε ιστορία του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Προσωπικά, πάντως, μου είναι δύσκολο να το πιστέψω. Αλλά πότε ήταν συμβατή η … αθωότητα της σκέψης με την πραγματική ζωή;

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories