Πέρασαν 15 μήνες από τότε που η κακοκαιρία Daniel χτύπησε τις περιοχές της Θεσσαλίας, Φθιώτιδας και της Εύβοιας.
Και οι καταστροφές στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο παραμένουν με τις όποιες παρεμβάσεις να έχουν γίνει να είναι μπαλώματα…
Daniel: Οι προσκλήσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Με πρωτοφανή καθυστέρηση αν και ακολουθήθηκε η διαδικασία του «κατεπείγοντος», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοσίευσε τις σχετικές αποφάσεις που εγκρίνουν τη διαδικασίας διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, για την ανάθεση των έργων αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσε ο Daniel.
Θεσσαλία: Τι συμβαίνει με τον πρωτογενή τομέα έναν χρόνο μετά τον Daniel [γραφήματα]
Καλεί τις εργοληπτικές εταιρείες που διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αντίστοιχης κατηγορίας υποδομών να λάβουν μέρος στη διαδικασία. Αυτές είναι οι ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ.
Πρόκειται για έργα ύψους 899 εκατ. ευρώ στο σιδηροδρομικό δίκτυο και 458 εκατ. ευρώ στο οδικό δίκτυο. Συμπεριλαμβάνονται και οι αποφάσεις για την ανάθεση υπηρεσιών συμβούλων παρακολούθησης των έργων.
Τα έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Οι αποφάσεις για τα έργα αποκατάτασης των ζημιών του Daniel στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι:
1. Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ
2. «Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ
3. «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με προϋπολογισμό 181.660.00 ευρώ
4. Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής με προϋπολογισμό 57.660.000,00
Επίσης περιλαμβάνεται και η απόφαση για την «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών» με προϋπολογισμό 4.582.056,28 ευρώ.
Τα έργα για το οδικό δίκτυο
Τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών του Daniel στο οδικό δίκτυο και άλλες υποδομές είναι:
1. «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων» με προϋπολογισμό 170.000.000 ευρώ
2. «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας» με συνολικό προϋπολογισμό 183.999.999 ευρώ
3. «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» με συνολικό προϋπολογισμό 267.499.999 ευρώ
4. «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου» με συνολικό προϋπολογισμό 278.199.000.
5. «Αποκατάσταση βλαβών που προκλήθηκαν από τις κακοκαιρίες “Daniel” και “Elias” στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας συντήρησης του ΥΠ.Υ.ΜΕ. στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας» με προϋπολογισμό 19.500.000 ευρώ. Για τα συγκεκριμένα έργα καλούνται οι εργοληπτικές εταιρείες ΑΕΚΚ ΚΡΗΤΗΣ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ και ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΑΤΕΒΕ ΙΝΤΕΡΚΑΤ.
Εξάλλου με άλλη απόφαση προβλέπεται η «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των οδικών υποδομών», ύψους 3.700.000 ευρώ
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης