Σε αυτό το σημείωμα μας θα δούμε τις απαντήσεις που έδωσε η ΑΑΔΕ σε ερωτήματα φορολογουμένων σχετικές με τα θέμα που εξετάσαμε μέχρι σήμερα :
1. Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Τι πρέπει να κάνω;
Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet. Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρείτε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό. Δηλώνετε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος. Υποβάλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
2. Μπορώ να θέσω όλα τα οχήματα μου σε ψηφιακή ακινησία;
Όχι, η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
3. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να πάω στη Δ.Ο.Υ να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;
Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. :
(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος
(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό
(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού
(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας
(η) Πλειστηριασμού του οχήματος
(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου
(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).
4. Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, τι κάνω;
Με τους κωδικούς TAXISnet, μπαίνετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία, πληρώνετε τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.
Η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για:
• τη μεταβίβαση του οχήματος,
• την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων
• την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.
5. Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους.
Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών τελών κυκλοφορίας, ακολουθείτε τα βήματα που περιγράφονται στην ερώτηση 3 και επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας, σε κίνηση ψηφιακά.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
• το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.
• Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τ.κ. το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.
6. Εάν πληρώσω αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για 2 μήνες στις 25/6/2021, για ποιους μήνες μπορεί να τεθεί το όχημά μου σε κίνηση;
Μπορείτε να επιλέξετε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα θέλετε, για να κάνει άρση ακινησίας. Όμως τμήμα μηνός (ακόμα και μία μέρα) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας.
Δηλαδή, αν θέσετε το όχημά σας σε κίνηση στις 25/6/2021, έχετε δικαίωμα να το κυκλοφορήσετε το υπόλοιπο του Ιουνίου και ολόκληρο τον Ιούλιο.
Εννοείται ότι δεν μπορεί να τεθεί όχημα σε κίνηση την 1/12/2021 για δύο μήνες, αφού πρόκειται για έναν και μόνο μήνα.
Για το λόγο αυτό, αν σήμερα ζητηθεί η πληρωμή τ.κ. για 2 μήνες, στο ειδοποιητήριο πληρωμής εμφανίζεται προθεσμία πληρωμής μέχρι 30/11/2021 για τον απλούστατο λόγο, ότι εάν πληρώσει την 1/12/2021 πρέπει να πληρώσει μόνο για 1/12 και όχι για 2/12.
7. Τι είναι η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας με πινακίδα «Μ»
Με την πινακίδα «Μ», μπορείτε να κυκλοφορήσετε το όχημά σας μέχρι 3 μέρες το χρόνο με πληρωμή ποσού τελών κυκλοφορίας 10 ευρώ/ημέρα για επιβατικό Ι.Χ. ή 3,00 ευρώ/ημέρα για δίκυκλο Ι.Χ. Οι μέρες μπορούν να είναι 3 συνεχόμενες για μία φορά, ή για δύο φορές εντός του έτους1 και 2 συνεχόμενες ή 2 συνεχόμενες και 1. Το δικαίωμα δεν μπορεί να χορηγηθεί και τρίτη φορά μέσα στο ίδιο έτος.
Το Μ, χορηγείται ψηφιακά, ανεξάρτητα αν το όχημα έχει τεθεί σε εκούσια ακινησία στη Δ.Ο.Υ. ή σε ψηφιακή ακινησία, αποκλειστικά και μόνο:
• για την παράδοσή του, σε σημείο συλλογής οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), ή
• για την επισκευή και έλεγχο αυτού από ΚΤΕΟ ή
• για την αλλαγή του χώρου στον οποίο φυλάσσεται.
8. Σε περίπτωση που ιδιοκτήτης αποβιώσει και έχει θέσει το όχημα σε ψηφιακή ακινησία, οι κληρονόμοι μπορούν να κάνουν την άρση της ψηφιακής ακινησίας;
Όχι , οι κληρονόμοι θα πρέπει να απευθυνθούν στη Δ.Ο.Υ. του θανόντος.
9. Είμαι συνιδιοκτήτης οχήματος. Μπορώ να το θέσω σε ψηφιακή ακινησία ή να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας χωρίς να ενημερωθούν οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες;
Όχι. Θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες είτε πρόκειται να τεθεί το όχημα σε ψηφιακή ακινησία είτε πρόκειται να γίνει άρση αυτής. Οι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.
10. Έχω καταθέσει τις πινακίδες του οχήματος μου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Μπορώ να κάνω ψηφιακή άρση της ακινησίας;
Όχι, θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. σας προκειμένου να υποβάλλετε το σχετικό αίτημα άρσης και να παραλάβετε τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος σας.
Ψηφιακή άρση της ακινησίας γίνεται μόνο όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.
11. Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, τι επιπτώσεις έχω;
Στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000€. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000€ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του
(έκδοση ερωτήσεων και απαντήσεων 21/4/2022)
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Latest News
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (ΣΤ’ Μέρος)
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Οι διεθνείς οργανισμοί απέναντι στο «America First 2.0»
Οι νέες συνθήκες και το δόγμα America First
Αθλητές της παραγωγής Redux
Τι αφορά το αντικίνητρο της υψηλής φορολογίας της ειδικευμένης μισθωτής εργασίας
Η αναγκαιότητα της Ελεγκτικής του Δημοσίου και τα σύγχρονα εργαλεία ορθολογικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος
Η Ελεγκτική του Δημοσίου αποτελεί «θεμέλιο λίθο» στο πλαίσιο της σύγχρονης δημοσιονομικής διαχείρισης,
Τα ελληνικά ομόλογα... αλλάζουν πίστα - Η αναβάθμιση της Scope και η απόδοση του 10ετούς
Πώς φθάσαμε στην αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Scope Ratings - Τα ελληνικά ομόλογα αλλάζουν επίπεδο
Πότε θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων - Πόσα χρήματα θα πάρετε [παραδείγματα]
Το δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 21 Δεκεμβρίου 2024 και η μη καταβολή του διώκεται ποινικά
Η προφητεία των 100 χιλιάδων δολαρίων στο Bitcoin ανοίγει την όρεξη για το Ethereum
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει καλό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπει ανάληψη πιο ριψοκίνδυνων θέσεων, όπως σε διάφορα κρυπτονομίσματα.
Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις
Mε διαφορετικούς όρους κρατικής παρέμβασης παρατείνεται η μνημονιακή κατάργηση (Φεβρουάριος 2012) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) που καθόριζε στην Ελλάδα επί δεκαετίες τον κατώτατο μισθό
Η Συμβολή του Daniel Kahneman στη Συμπεριφορική Χρηματοοικονομική
Ο Daniel Kahneman, μαζί με τον Amos Tversky, θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της συμπεριφορικής χρηματοοικονομικής